Työttömät/äitiyslomalaiset yms.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Eli kaikki te ketkä ette käy töissä, mitä teette yleensä päivän aikana? Erityisesti kiinnostaa odottajat, ja myös te joilla on pieni lapsi, mutta ei nyt niinkään ne joilla on monta lasta ja väistämättä päivät pyörivät suurimmaksi osaksi lasten ympärillä, vaikka voitte toki tekin osallistua kokemuksillaan keskusteluun. Itse siis kun ensimmäistä odotan ja tällä hetkellä saikulla ja kohta äitiyslomakin alkamassa, kiinnostaisi tietää mitä muut jokseenkin samantyyppisessä tilanteessa ovat päivänsä kuluttaneet.

Työtön, eka tulossa, isäntä töissä...No joo, tässähän tää päivä menee palstaillessa, siivotessa, leipoessa, koiran kanssa ulkoillessa..Jne jne..Tuossa vähän mietin et taidan lähtee johonkin jumppaan mukaan ettei ihan mätääntyis kotiin...

työtön,toinen tulossa, 1½-vuotias ennestään ja istäntä töissä. Päivät menee siivoilleessa, ruokaa tehdessä, pyykätessä, leikkiessä, ulkoilessa... Ihan normaalia perhe-elämää, kait?

Kun muksu nukkuu päikkäreitä, teen ruokaa tai jos ei sitä tarvitse tehdä otan hetken omaa aikaa esim. koneella ollessa tai katon boxilta edellisillan sarjoja tms.

3- ja 1-vuotiaat lapset, jään kohta ä-lomalle ja kotona päivät hommaillaan kotihommia ja hupsutellaan lasten kanssa.mies jäi työttömäksi viime syksynä, mutta onneksi sai töitä ja työt alkaa pian :) siinäpä ne päivät nopsaan hujahtaa.

äitiyslomalla olen ja myös ekaa odotan ja tekemiset on välillä hiukan vähissä:) viikon vasta ollu älomalla ja nyt niin kylmä etten pääse nauttimaan edes päivän kohokohdasta eli jäällä ulkoilusta. siivoilua ruokaa, tv, nettiä.. siinäpä sitä. YRITÄN nauttia siitä ettei vielä kuukauteen (?) tarvi mitään tehä mitä en halua:)

Mä olen ottanut tavaksi, että joka päivälle keksin jotain sellaista ohjelmaa, mikä rikkoo päivän tylsyyttä. Vauvauinti ja -jumppa kumpikin kerran viikossa, lisäksi ehkä kerran saa jonkun kaverin kahville tms. Joskus "ohjelmaksi" riittää vaikka se, että käyn keskustassa pyörimässä kaupoissa. Nyt on ihanaa, kun vauva on jo kohta 10kk ja alkanut innostua keinumisesta ja muista puistojutuista, pelkät vaunulenkit maistuvat välillä puulta. Noista sitten ylijäävä aika menee aika lailla perusasioihin, vauvanhoitoon, kodinhoitoon ja leikkimiseen.
Odotusaikana oli kyllä vaikeaa ne muutamat viikot kun ei oikein jaksanut enää mihinkään lahtea (lähdin välillä silti, ja itkin sitten jossain tienposkessa supistuksiani...). Onneksi oli netti... Kannattaa maata kylvyssä, lukea naistenlehtia, nettisurffailla, käydä leffassa ja kaikkea sellaista, mitä ei sitten vauvan tultua niin ehdi.

Mulla on 1 v lapsi ja hoitovapaalla nyt. Ulkoillaan, pääasiassa vaunuilla vielä.. Käydään kylässä, kierrellään kirppareita ja pyöritään välillä kaupungilla. Jos ollaan kotona niin se monesti menee niin että lapsi leikkii ja minä teen kotihommia tai surffailen netissä ja loput ajasta syö sit ruokailu yms perushoito. vauvajumpassa käytiin mut se lopetettiin ja nyt ois tarkotus lähtee perhekerhoon tai avoimeen päiväkotiin kerran viikossa. Kun vielä odotin niin kävin kaupungilla ja kylässä eli aikalailla samaa kun nytkin mut valtavan masun kanssa <3

Sellaista slowlife-meininkiä olen yrittänyt saada pidettyä yllä. Sairaslomalla ennenaikaisten supistusten takia jo jostain ennen joulua ja nyt äippälomalla. Pari ekaa päivää sitä nukkui väsymystään pois ja sitten alkoi tietoisesti helpottaa tahtia. Ei ole kiire ja kaiken saa tehdyksi, minkä saa. Päivän aikana aamulla herätään 7-8 maissa, vien vanhemman pojan hoitoon (kun en saa tehdä mitään raskasta päivän aikana ja kaveri on aika aktiivinen). Luen lehdet rauhassa, syön aamupalan (luksusta, mihin ei koskaan ehtinyt työelämässä), katselen ehkä jotain vauvaohjelmaa telkusta, pesen pyykkiä, jos jaksan. Moneen vuoteen ekaan kertaa olen jaksanut leipoa ja tehdä ruokaa, kävellä ulkona rauhassa katsellen luontoa jne. Kyllä ne päivät vaan humahtaa ohi ihan huomaamatta.

Lapsen kanssa on tosi mukavaa olla illalla rauhassa ja vaikka lepäillä sohvalla, kun ei ole työhommia tehtävänä kotonakin. Nautin todella!!!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla on 1 v lapsi ja hoitovapaalla nyt. Ulkoillaan, pääasiassa vaunuilla vielä.. Käydään kylässä, kierrellään kirppareita ja pyöritään välillä kaupungilla. Jos ollaan kotona niin se monesti menee niin että lapsi leikkii ja minä teen kotihommia tai surffailen netissä ja loput ajasta syö sit ruokailu yms perushoito. vauvajumpassa käytiin mut se lopetettiin ja nyt ois tarkotus lähtee perhekerhoon tai avoimeen päiväkotiin kerran viikossa. Kun vielä odotin niin kävin kaupungilla ja kylässä eli aikalailla samaa kun nytkin mut valtavan masun kanssa <3

Meillä aikalailla samanlainen meno. Käydään kerran viikossa perhekerhossa, kiva nähdä muita äitejä ja lapsi nauttii toisten seurasta. Itse tosin olen kotona viihtyvä ihminen, joten tää onn luksusta :)

niin minäki ole yrittäny ajatella että nautiskelen vaan vielä tästä ja yritän tehä asioita joita ei kohta enää pysty/jaksa/ehdi.. mutta ilmeisesti olen mielikuvitukseton kun jotkut päivät käy tylsiksi.

Nukun pitkään, sitten siivoan, käyn suihkussa, koska esim. imuroidessa tulee yleensä hiki. Tän jälkeen syön tai teen ruoan. Surffailen netissä, käyn kaupassa, teen taas ruokaa ja katson telkkaria, välillä netissä. Lapsi on koulussa ja aika paljon kavereiden luona tai ulkona ja välillä tässä kotona. Niin syötän lapsen kaverinkin, joskus teen esim. kakkua niiden kanssa.

Joskus kiertelen kaupoilla, käyn lenkillä, tapaan kaveria yms. Ei mulla aika käy pitkäksi. Aika usein tuntuu, että aika menee liian nopeasti. Että hups onkin jo ilta, ja kaupassakin pitäisi vielä käydä. Niinkuin tänään kävi. Kotitöitä tehdessä kyllä menee aika. Joskus teen niin, että valikoin yhden kaapin tai kohteen minkä siivoan. Ei tarvitse kaikkia kerralla. Ja aina on sitten melko siistiä, mitä ei tosiaan ollut kun kävin töissä. Ja sitten on myös aikaa tehdä ruoka alusta loppuun, eli ei tarvitse käyttää eineksiä.

Yhteistyössä