Tyottomat lusmut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Seera
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mä oon työtön -en omasta halustani- ja ollut jo niin kauan että tipuin ANSIOSIDONNAISELTA päivärahalta pois (eli itse maksamaltani työttömyysturvalta) ja koska mies on töissä (metallialalla), en saa Kelan päivärahaa tai työmarkkinatukea hänen tulojensa vuoksi.

Että semmonen lusmu täällä.

Voi rakas lapsi, ei ansiosidonnaonen ole "itse maksettua" vaan työnantajien ja veronmaksajien maksama.

Alkuperäinen kirjoittaja Seera:
Tamahan on taysin ok, kun et ilmeisesti tukia nosta. On taallakin pain kotirouvia, mutta he sitten elavat miehensa palkalla.

Itseasiassa nostan mä ansiosidonnaista siltä kahdelta viikolta millon en töissä ole, summa ei kylläkään päätä huimaa mut silti..

mä oon työtön -en omasta halustani- ja ollut jo niin kauan että tipuin ANSIOSIDONNAISELTA päivärahalta pois (eli itse maksamaltani työttömyysturvalta) ja koska mies on töissä (metallialalla), en saa Kelan päivärahaa tai työmarkkinatukea hänen tulojensa vuoksi.

Voi rakas lapsi, ei ansiosidonnaonen ole "itse maksettua" vaan työnantajien ja veronmaksajien maksama.

no kyllä mä sitä oonn maksanu palkastani sekä maksanu palkastani veroja että siltä osin katson että olen sitä myös itse maksanu. sitä paitsi mä en oo mikään lapsi...

no kyllä mä sitä oonn maksanu palkastani sekä maksanu palkastani veroja että siltä osin katson että olen sitä myös itse maksanu. sitä paitsi mä en oo mikään lapsi...

Siis lasket niin etta kaikki maksamasi verot menevat siihen etta voit nyt hyvilla mielin nostella tukia? Verot eivat ole tukiin tarkoitettuja, muuten yhteiskunta jaa tappiolle ja verot kiristyvat.

Uskomatonta, että joku ei halua olla töissä, vaikka siihen olisi mahdollisuus. Ymmärrän, että lapsia ei vauvana laiteta hoitoon, mutta että ei lainkaan. Onkohan se lapsen edunmukaista lopulta, vai sitä ettei haluta tehdä töitä?

Alkuperäinen kirjoittaja Angsti:
Ap:ta kaivaa syvä kateus! Muilla mailla sen on pakko raahautua töihin,,täälä me vaan löllitään ulapoilla ja kissan päivä vietellään. Kuunnellaan kun vapauden laineet liplattaa ja korvauksia nostellaan,,,,jospa urpå ei edes kommentoisi Suomea kun kerran ei tähän yhteiskuntaan kuulu.

Tyhmyydella ei nakojaan ole rajaa. Mista aiheesta saisin sitten kommentoida, en ilmeisesti maailman asioista ollenkaan?

ulkomaan mammat ei saa kommentoida mistààn, se luokitellaan kateudeksi :)

en minä saa työttömyyskorvauksia lainkaan joten ne kuppaa yhtään ketään enkä elä kenenkään verorahoilla...

tässä kaupungissa ei palkata ihmisiä töihin, vaan työvoimatoimiston kautta laitetaan ihmisiä työharjoitteluihin muutaman satasen "palkalla" (=työmarkkinatuki) ja kun harjoittelujakso loppuu, otetaan tilalle uusi ilmaisnen työntekijä, eikä suinkaan palkata sitä harjoittelijaa.
Harjoittelijalta vaaditaan ammattitaitoa, teetätetään samaa työtä kuin palkatut ihmisetkin tekevät, sijaisia ei palkata koska paikalla on harjoittelija ja koska harjoittelijankin saa jakson loputtua aina uuden, pidetään jatkuvasti henkilökuntavajausta sen yhden tai kahden ihmisen verran koska tulee halvemmaksi ottaa ilmaisia harjottelijoita kuin palkata ihminen tekemään samoja hommia.

Minäkin olen ollut harjoittelussa entisessä työpaikassani jossa määräaikaisuutta ei säästösyistä jatkettu ja tehnyt harjoitteluajalla täysin samaa työtä kuin töissäollessani, ainoa ero oli että työssäollessa sain palkkaa, harjoittelussa en.

Siis lasket niin etta kaikki maksamasi verot menevat siihen etta voit nyt hyvilla mielin nostella tukia? Verot eivat ole tukiin tarkoitettuja, muuten yhteiskunta jaa tappiolle ja verot kiristyvat.
et tainnu lukea koko kirjoitustani kunnolla; sanoin siinä et en saa enää YHTÄÄN MITÄÄN tukia. kyllä mun mielestä liiton päiväraha on sillon kun sitä vielä sain kuulunu mulle ihan yhtälailla kuin muillekin jotka niitä rahoja saavat. nyt oon täysin nollatuloilla tai no saan mä 100 euroa lapsilisää, mut sillä nyt ei varsin juhlita tai siitä ei säästetä... mut antaa olla en jaksa vääntää sun kans. oon sun mielestä lusmu. oo sitten sitä mieltä. sä et tiedä mun elämästä yhtään mitään.

Sä olet kyllä niin hassu :D
Kaikille työttömille toivotan onnea ja menestystä työn löytämisessä. Älkää välittäkö hömpänpömppä jutuista vaan tehkää elämästänne hyvää :D

et tainnu lukea koko kirjoitustani kunnolla; sanoin siinä et en saa enää YHTÄÄN MITÄÄN tukia. kyllä mun mielestä liiton päiväraha on sillon kun sitä vielä sain kuulunu mulle ihan yhtälailla kuin muillekin jotka niitä rahoja saavat. nyt oon täysin nollatuloilla tai no saan mä 100 euroa lapsilisää, mut sillä nyt ei varsin juhlita tai siitä ei säästetä... mut antaa olla en jaksa vääntää sun kans. oon sun mielestä lusmu. oo sitten sitä mieltä. sä et tiedä mun elämästä yhtään mitään.

EN muuten sit tarkoita kirjaimellisesti tuota JUHLIMISTA. tiedoksi vaan ennen kuin pillastut.

Juttusi ovat kuin lapsen suusta =)

Alkuperäinen kirjoittaja BootyPeppi:
Kaikille työttömille toivotan onnea ja menestystä työn löytämisessä. Älkää välittäkö hömpänpömppä jutuista vaan tehkää elämästänne hyvää :D

No hyva jos tyottomyydesta keskusteleminen on sinun mielestasi hassua. Tiedan etta talta palstalta en saa mielipiteilleni kannatusta, koska nakojaan tyomoraali ei ole taalla kovin korkea.

En vain ymmarra miten tyottoman elama voi olla hyvaa ja jopa niin hyvaa etta keksitaan tekosyita minka vuoksi tyopaikkoja ei loydy/voi ottaa vastaan. Silloin on kylla jarjestelmassa jotain vialla.

Vaikka en joudukaan Suomeen verorahojani maksamaan, niin silti ottaa paahan etta osa kansasta joutuu elattamaan ihmisia joilla loytyy aina joku tekosyy tyosta kieltaytymiselle.

Tyoketju on ilmeisesti lukittu, mutta siita kavi hyvin selville palstalaisten yleinen tyomoraali. Sanotaan etta tottakai perhe tulee ennen tyota ja talla pedataan itselle hyvaa omaatuntoa olla tyottomana. Niinpa, jaadaan kaikki kotiin tyottomiksi ja katsotaan sitten milla nama lusmut syottavat lapsensa. Koska tokihan perhe on tarkeampi kuin tyo.

Aivan, olet nuorena kupannut yhteiskuntaa ja kun tulee takaisinmaksun aika, niin et olekaan siihen valmis. Olet pahempi kuin nuo lusmut.

Kuinka niin? En ole ikina nuorenakaan kupannut yhteiskuntaa.

Etkä käynyt täällä koulua? Eivätkö vanhempasi saaneet lapsilisää ja käyttäneet neuvolapalveluja?

Suomi toimii näillä säännöillä. Uutisia kun kattoo niin näitä lusmuja tulee joka päivä lisää. En itse lusmuilua valinnu mutta tilanne on nyt se että saan enemmän rahaa olemalla kotona kun ottamalla tonninpalkan paikan. Jääpähän sekin tonnin paikka sellaselle kuka ei saa muuten mitään. Ansiosidonnainen kun loppuu niin sitten on asia erikseen. 10v tein töitä peräsuolipitkällä kauhee stressi päällä joten nyt olen ihan hyvällä omalla tunnolla vaikkakin aina sieltä täältä tulee kommenttia ja vihjausta että meidän työpaikan menettäneiden pitäs olla kiskomassa silalla ranteita auki kun ollaan niin taakka kaikille. Kieltäydyn jääräpäisesti masentumasta! Hyviä yrityksiä kuitenkin

en jaksanut lukea ketjua ja ap:n alkulausunto on yleistàmistà. mutta sen verran on mullakin mileipiteeni ettà suomessa on ihmisià jotka eivàt halua tòihin koska ei ole pakko. siellà pàrjàà jotenkin vaikkei olisi tòissà, monessa muussa maassa on mentàvà tòihin ja tyòhaku on ehkà aktiivisempaa kun ollaan pakon edessà. kuitenkaan en halua yleistàà enkà vàhàtellà tyòttòmàn asemaa.

No hyva jos tyottomyydesta keskusteleminen on sinun mielestasi hassua. Tiedan etta talta palstalta en saa mielipiteilleni kannatusta, koska nakojaan tyomoraali ei ole taalla kovin korkea.

En vain ymmarra miten tyottoman elama voi olla hyvaa ja jopa niin hyvaa etta keksitaan tekosyita minka vuoksi tyopaikkoja ei loydy/voi ottaa vastaan. Silloin on kylla jarjestelmassa jotain vialla.

en minä sanonut, että siinä olisi jotain hupsua vaan sinä olet hupsu. Jokaisen elämä on juuri niin hyvää kuin sen tekee....
Itse en tunne kovinkaan monta henkilöä joka keksii tekosyitä ottaa työtä vastaan.

Vaikka en joudukaan Suomeen verorahojani maksamaan, niin silti ottaa paahan etta osa kansasta joutuu elattamaan ihmisia joilla loytyy aina joku tekosyy tyosta kieltaytymiselle.

Tyoketju on ilmeisesti lukittu, mutta siita kavi hyvin selville palstalaisten yleinen tyomoraali. Sanotaan etta tottakai perhe tulee ennen tyota ja talla pedataan itselle hyvaa omaatuntoa olla tyottomana. Niinpa, jaadaan kaikki kotiin tyottomiksi ja katsotaan sitten milla nama lusmut syottavat lapsensa. Koska tokihan perhe on tarkeampi kuin tyo.

Aivan, olet nuorena kupannut yhteiskuntaa ja kun tulee takaisinmaksun aika, niin et olekaan siihen valmis. Olet pahempi kuin nuo lusmut.

Kuinka niin? En ole ikina nuorenakaan kupannut yhteiskuntaa.

Etkä käynyt täällä koulua? Eivätkö vanhempasi saaneet lapsilisää ja käyttäneet neuvolapalveluja?

En kaynnyt, eivatka saanneet mitaan tukia.

Alkuperäinen kirjoittaja Afrikannorsu:
Suomi toimii näillä säännöillä. Uutisia kun kattoo niin näitä lusmuja tulee joka päivä lisää. En itse lusmuilua valinnu mutta tilanne on nyt se että saan enemmän rahaa olemalla kotona kun ottamalla tonninpalkan paikan. Jääpähän sekin tonnin paikka sellaselle kuka ei saa muuten mitään. Ansiosidonnainen kun loppuu niin sitten on asia erikseen. 10v tein töitä peräsuolipitkällä kauhee stressi päällä joten nyt olen ihan hyvällä omalla tunnolla vaikkakin aina sieltä täältä tulee kommenttia ja vihjausta että meidän työpaikan menettäneiden pitäs olla kiskomassa silalla ranteita auki kun ollaan niin taakka kaikille. Kieltäydyn jääräpäisesti masentumasta! Hyviä yrityksiä kuitenkin

mullekin täällä annettiin ymmärtää että mä en ollu ansainnu omaa ansiosidonnaistani joka nyt on loppunu.

nyt on paljon lomautettuja työttömänä. kuka oikeasti palkkaa ihmistä jolla on esim 3 viikkoa lomautusta. pitäisi ekana opettaa miten hommat toimii ja sitten se jo lähtee pois takaisin omiin töihin!

en minä sanonut, että siinä olisi jotain hupsua vaan sinä olet hupsu. Jokaisen elämä on juuri niin hyvää kuin sen tekee....
Itse en tunne kovinkaan monta henkilöä joka keksii tekosyitä ottaa työtä vastaan.

Ei taalla nakojaan voi keskustella aiheesta jos kommentit ovat tyyliin "Sina olet hupsu".

Tyoketjusta kylla ilmeni etta tekosyita on laidasta laitaan: Ei voi muuttaa tyon perassa, Ei voi ottaa tyota vastaan koska tuki on suurempi kuin palkka, ei voi ottaa tyota vastaan koska se ei ole koulutusta vastaavaa. Parhaana etta koska on kivempi etteivat lapset joudu nousemaan hoitoon klo kuusi.

Alkuperäinen kirjoittaja Afrikannorsu:

Suomalaisten pitäisi tehdä 50 vuotta peräsuoli pitkänä töitä jotta pystymme maksamaan eläkkeet, mamut ja sosiaaliturvan.

Ei taalla nakojaan voi keskustella aiheesta jos kommentit ovat tyyliin "Sina olet hupsu".

Tyoketjusta kylla ilmeni etta tekosyita on laidasta laitaan: Ei voi muuttaa tyon perassa, Ei voi ottaa tyota vastaan koska tuki on suurempi kuin palkka, ei voi ottaa tyota vastaan koska se ei ole koulutusta vastaavaa. Parhaana etta koska on kivempi etteivat lapset joudu nousemaan hoitoon klo kuusi.

Tosi vahvasti peesan tätä mielipidettä. :attn:

Mua ärsyttää juuri tälläiset hlöt, jotka leimaavat ihmiset työttömyyden vuoksi lusmuilijoiksi.Onhan heitäkin, jotka haluaisivat tehdä töitä, mutta kun on vaan ei oota.Olen jopa työmarkkinatuellakin mennyt töihin, mutta kyllä sekin pidemmän päälle alkaa ketuttaa, kun teet samoja hommia kuin vakkarit ja et saa kunnon palkkaa :/

Yhteistyössä