Työttömyys edessä, vauva(ko)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uninen unelmoija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

uninen unelmoija

Vieras
Hei,

mun täytyy jonnekin purkaa näitä ajatuksia...
Olen jäämässä pois työelämästä (yt-neuvottelut vei työpaikan) ja en yhtään tiedä, mitä tulevaisuudessa teen. opiskelut, uusi ammatti jne. on pohdinnan alla.
Mutta niin on uusi vauvakin! Haluttaisiin perheenlisäystä ja siitä ollaan jo pitempään puhuttu mihen kanssa. Nyt vaan mietityttää tämä työtilanne :(
Mun alalla ei töitä ihan heti löydy. Uudelleenkouluttautuminen on mielessä. Opiskelut veisi sen 3-4,5v. Olen nyt 32v. ja potentiaalista lapsentekoaikaa ei mahdottomasti enää ole. Jos lisää lapsia halutaan, ne pitäisi tehdä nyt. Sikäli mikäli enää raskaaksi tulenkaan.
Meillä on nyt 5v. lapsi, ainokainen. On hyvä parisuhde, ihana vaikkakin velkainen koti ja hyvä parisuhde. Toisaalta mietityttää, jaksaako enää sitä vauva-aikaa ja kun työtilannekin on mitä on.
Mitä tässä tekisi? yrittäisikö uutta raskautta, vai hakisiko suoraan nyt opiskelemaan ja unohtaisi vauvahaaveet lopullisesti. Joka tapauksessa työttömyyttä tulee nyt joku aika eteen, olisiko sama olla se aika äitiyslomalla.
Ahdistaa.

En voi ymmärtää, että miten kukaan punnitsee vauvan ja työn välillä. Eihän nämä kaksi asiaa paini mitenkään samassa luokassa. Jos joku oikeasti oikeasti vertailee näitä kahta, niin tuntuu siltä, että se lapsi ei ole sitten tarpeeksi tärkeä asia. Ymmärrän toki, että leipä on saatava pöytään, mutta perheessä on se mies. Työ ei saisi mennä tuolla tavalla lasten edelle. Ei joka ala vaadi 3 vuoden kouluttautumista, joten jos se lapsi on todella tärkeä, niin kyllä sitä muukin duuni sitten kelpaa, joka ei vaadi noin pitkää kouluttautumista, eikö?

No mut hae opiskelemaan ja yritä vauvaa, sit katot kumpi tärppää ensin. Multa onnistui ihan hyvin myös opiskelu hoitovapaalla, mut tietysti edellyttää ettei ihan mahdottomasti läsnäolopakkoa ja sitten tietysti hoitoapua sen mitä on.

Hanki hyvä ammatti. Tai siis ehdottomasti haet myös opiskelemaan! Sä kaivat itsellesi helvetillisen kuopan jos et suunnittele tulevaisuutta ja paluuta sieltä vauvalandiasta.

Jos sinun täytyy kysyä tällaista asiaa täältä palstalta ventovierailta ihmisiltä, niin älä missään tapauksessa raskaudu. Sen asian pitää olla ITSELLE päivän selvä, että tätä mä haluan. That´s it. Siinä ei palstalla mitään kysellä.

Kouluttaudu uudelleen ja sitä rataa. Unohda vauvahaaveet.

Yhteistyössä