TYÖTTÖMYYS/LAPSEN PÄIVÄKOTI

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ota ihmeessä se tarjottu tarhapaikka vastaan koska 1.luultavasti lähipäiväkodista 2.jos saat työtä niin tarhapaikka on jo valmiina.
Jos ei tarhapaikkaa ja saat työtä niin kaupunki voi tarjota tarhapaikan ihan mistä tahansa vaikka toiselta puolelta kaupunkia!!!Ja voithan hakeutua vaikka koulutukseen joka ammatilliseen tai työvoimakoulutukseen?

Alkuperäinen kirjoittaja ööö:
Saako sitä hoitopaikkaa vai ei jos on sillä hetkellä työttömänä? Jos välillä käy töissä/kursseilla niin loppuuko hoito siihen kun taas jää työttömäksi?

Tahtoo tietää *paniikki*

Täällä lapsi ei saa olla joka päivä hoidossa, jos vanhempi on jostain syystä jatkuvasti kotona (äitiyslomalla/työtön/eläkkeellä tms).Saa olla 10p/kk ja klo8-15. En tiedä onko jokapaikassa näin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ööö:
Saako sitä hoitopaikkaa vai ei jos on sillä hetkellä työttömänä? Jos välillä käy töissä/kursseilla niin loppuuko hoito siihen kun taas jää työttömäksi?

Tahtoo tietää *paniikki*

Täällä lapsi ei saa olla joka päivä hoidossa, jos vanhempi on jostain syystä jatkuvasti kotona (äitiyslomalla/työtön/eläkkeellä tms).Saa olla 10p/kk ja klo8-15. En tiedä onko jokapaikassa näin.

Missä päin tämä paikka sitten mahtaa sijaita??

Alkuperäinen kirjoittaja pontsolle kys:
Alkuperäinen kirjoittaja pelottava pontso:
Mein pienel on myönnetty päivähoitopaikka koulun alkuun asti, sijoituspaikka myönnetään sit vain siksi ajaksi kun minul on töitä tai jotain. Eli kun minult työt loppuvat niin pienin ei saa mennä enää tarhaan. Sit taas kun minul työt jatkuu niin tehää uus sijoituspaikka päätös ja pienin saa taas mennä tarhaan.

Ja tuota kyselin työkkärissä ja tarhassa viime kesänä että mites noi hoitopaikkajutut jos töitä saa. Työkkäri voi pistää kurssille mikä alkaa viikon päästä. Ja kunnalla on 2 viikkoa aikaa järkätä hoito. Jos lapsella ei ole viikon päästä hoitopaikkaa, siitä VOI saada karenssin jos siks et aloita silloin kurssia. Lasten hoito ei ole esteenä :headwall:
Tarha ei ota lasta jos ei oo töissä ja töihin ei voi mennä ellei lapsella ole hoitoa.
Vähäks olin paniikissa syksyllä. Mutta onneks mein tarhassa on ihana johtaja joka sanoi että heti sinäpäivänä tuot lapsen hoitoon kun meet töihin!!
Siks hää tekikii sen hoitopaikka päätöksen silloin ja ihan sinne koulun alkuun asti, ja se sijoituspaikka katsotaan aina minun töitten ajaksi!
Eli tarhan johtaja piti pienelle paikkaa vaikka ei ollu mitään varmuutta pääsenkö johonkin ja jos pääsen, niin milloin! Lasta en kuitekaa saanu tarhaan viedä ennenkuin itse menin jonnekin!

Ihanan ymmärrettävästi kerrottu :laugh:

täh! en ole tälläisestä kuullutkaan. miten niin et saanu viedä tarhaan?? kaikillahan on siihen oikeus. mitä ihme eroa on hoitopaikkapäätöksellä ja sijoituspäätöksellä?

Täällä se tuossatarhassa vain on niin. Jos äiti on kotona, niin on lapsikin. Eli kun minult loppuu tää työelämänvalmennus alkukesästä niin ei pienin saa enää mennä tarhaan.
Paikka hänellä kyllä silleen pidetään että heti kun minä taas sit jonnekin pääsen niin saan lapsen sinne viedä. Ja sitten taas se sijoituspaikka päätös tehdään uudelleen.

Tänään olin taas yhteydessä päivähoitotoimistoon maksuasioissa ja samalla tuotakin kysyin ja niin se on. Tarhapaikka oikeus on koulun alkuun asti ja tarhaan pääsee aina just tasan sinäpäivänä kun minä meen johokii. Mutta kun olen vaan kotona, niin ei oo asiaa tarhaan.
Tosin en kyllä veiskään tarhaan jos oon ite kotona, mut kuitekii.

Yhteistyössä