Työttömyysetuushakemus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Olen ollut nyt lasten kanssa kotona 5vuotta. vaikuttaako tämä aika hakemukseen? Eli ennen lapsia olen ollut töissä ja työssäoloehto täyttyisi, mutta nyt kun olen ollut lasten kanssa kotona niin se ei täyttyisi. Mutta vaikuttaako siis tuo lasten kanssa kotona olo mitenkään?

Työmarkkinatuki se tulee olemaan.
Peruspäivärahaa saa jos ollut työssä vähintään 8 kuukautta työttömyyttä edeltävien reilun kahden vuoden aikana. (kelan sivuilta kopioitu)
Ja työmarkkinatukeen vaikuttaa puolison tulot

Eihän se hakemukseen, mutta siihe, mitä sillä hakemuksella irtoaa ;)

Riippuu siitä minkä ikäinen nuorin lapsi nyt on. Jos saat vielä nyt kotihoidontukea, ei pitäisi tulla ongelmia. Mutta jos olet vaikka puolison tulojen avuin ollut kotona sen jälkeen, kun nuorin on täyttänyt 3v., niin kaikki se aika lasketaan niin, ettet ole ollut työvoimana käytettävissä. Käytännössä tarkoittaa siis karenssia, jonka pituutta en nyt muista, muttei se ihan mahdottoman pitkä aika ole.

Työmarkkinatuki se tulee olemaan.
Peruspäivärahaa saa jos ollut työssä vähintään 8 kuukautta työttömyyttä edeltävien reilun kahden vuoden aikana. (kelan sivuilta kopioitu)
Ja työmarkkinatukeen vaikuttaa puolison tulot

Joo, mutta onneksi sentään lapsen syntymä ja äitiysloma lisätään tohon aikaan. Sen aikana ei tarvitse kerryttää työtä.

[QUOTE="vieras";25662529]Joo, mutta onneksi sentään lapsen syntymä ja äitiysloma lisätään tohon aikaan. Sen aikana ei tarvitse kerryttää työtä.[/QUOTE]

Tästä ei ole omakohtaista kokemusta, mutta hyvä että lisäsit.
Onko siihen joku aikaraja?

Yhteistyössä