työttömyysturvan käsittely

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ahdistaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ahdistaa

Vieras
Jäin työttömäksi toukokuun puolesta välistä, ja hain työttömyysturvaa kelalta 15.6. hakemusta ei ole käsitelty vieläkään, yksi lisäselvityspyyntö tuli, ja olin ne paperit samaan aikaan lähettänyt jo kelaan, tämä tapahtui heinäkuun alussa.
Mikä siellä kestää?
Tässä taas huomaa kuinka kannattaa töitä tehdä, kun ne loppuu, jäät tyhjän päälle. Jos roikkuu tukiviidakossa, mikään etuus ei katkea.

koita jaksaa! Ikävä juttu,mutta niin se vaa on ei auta itku ja marina...pakko on kestää ja odottaa..ja odottaa...ja odottaa Kyllä se raha sit aikanaan tilille tulee..yritä kestää!

toivottavasti takautuvana.. Tässä on vuokrat + laskut maksamatta heinäkuulta, kesäkuu jotenkin kituutettu. :(
Pistää vaan v***aan tää yhteiskunta, toiset loisii ja nauttii etuuksia, itse yrittää töitä tehdä niin tässä lopputulos. :(

Ekan hakemuksen käsittely voi kestää jopa 3 kuukautta!!! Itse hain kyl talvesta liitolta työttömyyskorvauksen ja oli aikasta kurjaa elää tuo aika pelkästään miehen palkalla.
Ekan hakemuksen jälkeen käsittelyaika putoaakin jostain kumman syystä max. kahteen viikkoon...

Joo..tiedän tunteesi! Yritä tehdä töitä niin sit kun ne vähäset työt loppuu..yhteiskunta rankaisee ankarasti....tää kyl siis oikeesti kannustaa lorvimaan työttömänä. Ps.mulla menossa 5 kk:n työjakso...kauhulla aattelen kun tää työ loppuu....

Alkuperäinen kirjoittaja rouva:
Joo..tiedän tunteesi! Yritä tehdä töitä niin sit kun ne vähäset työt loppuu..yhteiskunta rankaisee ankarasti....tää kyl siis oikeesti kannustaa lorvimaan työttömänä. Ps.mulla menossa 5 kk:n työjakso...kauhulla aattelen kun tää työ loppuu....

Voi paska, no lohduttavaa että toisilla sama tilanne.. Toimeentulotukea hain, tyhmänä odottelin kelan päätöstä viimeiseen asti, no nyt sitä käsitelty 2 viikkoa, ja tuli lisäselvityspyyntö, eli menee toiset 2 viikkoa. Siinä ajassa erääntyy jo elokuun vuokra ja vuokranantaja aloittaa oikeudellisen perinnän.
Nyt haen toimeentulotuen heti elokuun alusta, enkä odottele kelan päätöksiä.

Lomista nää varmaan johtuu, mutta kiva kun toinen lomailee niin toiselta menee kämppä alta sillä aikaa. reilu kerho taas.

Alkuperäinen kirjoittaja salla:
tämä ongelma on helposti estettävissä tekemällä töitä eikä vaan makaamalla kotona ja odottamalla että rahaa tippuu tilille

No mutta kun työsuhdekin voi loppua. Firma meni nurin missä olin töissä. Uusia hommia ei ole, etsin kokoajan. Että naljaile vaan, odota että itselläsi on sama tilanne.

tämä ongelma on helposti estettävissä tekemällä töitä eikä vaan makaamalla kotona ja odottamalla että rahaa tippuu tilille

Oliskin aina mahdollista! Työkkärissä tuskailivat, kun ei ole tarjota hommia mulle muuta kuin yli 100 km päästä. Ja lähialuuelta sai vain osapäiväistä epämääräistä pätkähommaa, mikä ei taloudellisesti kannattunut omalla kohdallani eli palkka olis ollut vähemmän kuin lasten päivähoitomaksut :(

Nyt sitten olen uudelleen koulutusohjelmassa mukana. Vihdoin ja viimein :) Ja jos onni suo niin pääsen opiskelemaan jo äitiyslomani aikana.

siellä on niin suuri hakemustulva, ettei ne ehdi käsitellä. 1. kerralla kestää sen jälkeen pitäisi sujua. Mulla kesti eka kerralla puoli vuotta, mutta tässä olikin kyse kassasta..

Luitko aloitusta ollenkaan??
Ap on jäänyt työttömäksi. vaikea töitä on tehdä jos potkitaan pellolle työpaikalta.

Yhteistyössä