Työvoimakoulutuksesta (tuli mieleen tuosta toisesta ketjusta..)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kovajänis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kovajänis

Aktiivinen jäsen
29.11.2006
9 532
3
36
Kun tuo kaverini passitettiin heti työttömäksi ilmoittautuessaan johonkin ihme "kurssille", jossa ohjataan työnhakua yms.. Ja kun tää kaverini ei ole mikään sohvaperuna joka elelee ilokseen työttömänä, on jo ennen ilmoittautumistaan aktiivisesti etsinyt töitä, soitellut ja laitellut hakemuksia jopa koulutustaan vastaamattomiin töihin. Niin kuulemma "kurssilla" tivaavat aina aktiivisuutta ja on kuulema olleet vähän pulassa siellä ohjaajat kun kuulleet että kaveri jo soitellut paikat läpi. Että miksi olettavat työvoimatoimistossa että kaikki työnhakijat on niitä tukien perässä juoksijoita tai toisinsanoen työn karttajia, joille kaiketi nuo "kurssit" on tarkoitettu? :whistle:

Itse kysyin kun meinasivat tunkea minut kurssille että saanko lähteä sieltä kesken kaiken pois jos saan töitä? (olin ollut monen firman palveluksessa ja tiesin että puhelin soi heti kun tarvitsevat.) Arvatkaa mitä työkkärin nainen vastasi?! -Ei se oikein käy, kyllä siellä kurssilla täytyy olla. Laukaisin takasin että eikös pääasia ole työllistyminen! En sitten joutunut kurssille.

täällä työkkärissä ovat sanoneet työttömälle, että se menee tuon tapaiselle kurssille ja kun tää tyyppi oli saanut sitten töitä, ennen kuin kurssi edes alkoi, ettei se voi mennä töihin kun eihän se osaa hakea töitä kun ei ole tuota kurssia käynä. musta tää oli ihan uskomatonta kun kuulin.

Aika helposti ne tyrkkää kurssille, jos ei oo koskaan ennen työnhakukurssia käynyt.

Sitäpaitsi, mistä työkkäri tietää miten ahkerasti kukin on töitä hakenut. Kaikkihan siellä väittää tutkivansa ahkerasti mol.fi-sivuja ja lehti-ilmoituksia :D. Olen itsekin joskus ollut työkkärissä töissä.

Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Onneksi ne ei mua enää yritä tyrkkiä niille pilipalikursseille.

Itse olen sitä mieltä että ammattitaidon kehittäminen on ok, mutta nuo pilipalikurssit on täyttä soopaa. Moniko työnantaja arvostaa että olet istunut jollain pilipali kurssilla? -Ei kukaan, ajan ja rahan haaskuuta.

Alkuperäinen kirjoittaja näin työkkärissä:

Itse olen sitä mieltä että ammattitaidon kehittäminen on ok, mutta nuo pilipalikurssit on täyttä soopaa. Moniko työnantaja arvostaa että olet istunut jollain pilipali kurssilla? -Ei kukaan, ajan ja rahan haaskuuta.

Näin juuri,mä olen kyllä sen verran itsenäinen ihminen että osaan itse etsiä elantoni.
Syrjäytyneille se on kyllä ihan ok juttu.

Näin juuri,mä olen kyllä sen verran itsenäinen ihminen että osaan itse etsiä elantoni.

Joskus sitä käytetään myös keinona vihjaista kotiäideille, että työttömyyskorvaukset eivät ole rahakkaampi vaihtoehto kotihoidontuelle. Ja moni yrittää välttää kurssit vetoamalla siihen, ettei lapsilla ole hoitopaikkaa, mutta eihän se ole hyväksyttävä syy.
Ja sillä yritetään motivoida pidempään kotona olleita lähtemään ihmisten ilmoille & hakemaan työtä.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:

Joskus sitä käytetään myös keinona vihjaista kotiäideille, että työttömyyskorvaukset eivät ole rahakkaampi vaihtoehto kotihoidontuelle. Ja moni yrittää välttää kurssit vetoamalla siihen, ettei lapsilla ole hoitopaikkaa, mutta eihän se ole hyväksyttävä syy.
Ja sillä yritetään motivoida pidempään kotona olleita lähtemään ihmisten ilmoille & hakemaan työtä.

Ihan hyvä syy tuokin,mut kyllä mä melkoisen metelin pistäisin jos mulle nyt kolahtaisi tuo lappu postissa :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:

Ihan hyvä syy tuokin,mut kyllä mä melkoisen metelin pistäisin jos mulle nyt kolahtaisi tuo lappu postissa :kieh:
Niinhän ne kaikki :D mutta jos ei keksi tarpeeksi hyvää tekosyytä kieltäytyä, niin kurssille on mentävä tai tuet lähtee.

Mulle tuli kirje viime viikolla, tarjottiin jotain hiton harjoittelupaikkaa tammikuun alusta. Olen kyllä ilmoittanut työkkäriin että aloitan opiskelut 8.1...soitin sitten sinne ja kysyin että ihan tosissaanko te ootte pistämässä mua pariksi päiväksi (kolmeksi, koska pyhät ja viikonloppu eivät ole työpäiviä ) harjoitteluun? Virkailija totesi että ei nyt sentään.

Miehellekin tuli sieltä joskus joku ukaasi jostain työnhakukurssista, vaikka mies oli samaan aikaan opiskelemassa hitsaajaksi aikuiskoulutuskeskuksessa, koulutuksen järjestäjä oli työkkäri itse :D. Vasen käsi ei tiedä mitä oikea tekee, ja silleen
:xmas:

Åbo,kyllä mä vaikka soittaisin tonne työpaikalle,missä oon ollut et voin tulla vaikka kahvia keitteleen,kunhan ei tarvitse kurssille mennä.
Kerran meinaan olin,vähän aikaa :saint:

Jotain tuollaista mäkin tekisin :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu:
Kun tuo kaverini passitettiin heti työttömäksi ilmoittautuessaan johonkin ihme "kurssille", jossa ohjataan työnhakua yms.. Ja kun tää kaverini ei ole mikään sohvaperuna joka elelee ilokseen työttömänä, on jo ennen ilmoittautumistaan aktiivisesti etsinyt töitä, soitellut ja laitellut hakemuksia jopa koulutustaan vastaamattomiin töihin. Niin kuulemma "kurssilla" tivaavat aina aktiivisuutta ja on kuulema olleet vähän pulassa siellä ohjaajat kun kuulleet että kaveri jo soitellut paikat läpi. Että miksi olettavat työvoimatoimistossa että kaikki työnhakijat on niitä tukien perässä juoksijoita tai toisinsanoen työn karttajia, joille kaiketi nuo "kurssit" on tarkoitettu? :whistle:

Ainakin Helsingissä on tuollainen ja nimenomaan suunnattu alle 3kk työttömänä olleille, joten yleistyvä käytäntö on ja tulee olemaan.

Uusimmat

Yhteistyössä