Alkuperäinen kirjoittaja lepsa:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja lepsa:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Mun käsittääkseni työvoimapulan paikkaajiksi ei missään vaiheessa olla oltu tuomassa turvapaikanhakijoita, vaan koulutettua työvoimaa niille aloille, joilla sitä pulaa on.
Sehän Suomessa on ongelmana: on työttömiä, muttei sen alan työttömiä mille olisi tarvetta. Uudelleenkoulutusta toki on, mutta ei sellaiseen voi ketään pakottaa. Ja asiantuntijoita, tietotaitoa, ei ainakaan vaikkapa it-alalle saa jostain paperitehtailta poispotkituista koneenkäyttäjistä.
Ei kai työttömille ole tarvetta kenelläkään muulla kuin vasureilla.
Mutta turvapaikanhakijoilla on tarvetta turvapaikalle. Säkin voisit vaikka vastaanottaa sydämen jostakin, jos omasi jäi Soinin alle.
Mun sydän lyö suomalaisille ja töitä tekeville mamuille :heart:
mulla ei lyö sydän ei kotimaisille, eikä ulkomaalaisille valtion elätettäville (siis tilapäinen tai muuten omasta tahdostaan riippumaton tarve eri asia). ja ei millään pahal, mut aika harva tosta 3000 jo hakeneesta on tullu tekee työtä tai opiskeleen, ei pahal!! mä en tod oo rasisti (mun rakkaiden lasteni isä ei ole suomalainen, mutta on ahkera työntekijä suomalaises firmas), mutta silti en salli hyväksikäyttöä ja jopa petoksia mitä osa nuistakin harrastaa ja löytyy myös suomalaisista!
se kellä oikea syy ja osaa olla maas maan taval ni tervetuloa, samaa toivoisin itsellenikin jos tarve tulis... ja ku sanon maas maan taval ni en tarkota pakko muuttaa omaa uskontoaan, ym.. vaan se et yritetään edes omillaan tulla toimeen ja jos ei töitä löydy ni muutakin tekemistä löytyy, koulut, kurssit, harjottelut, jne...