Työvuoroista.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rukoilijasirkka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Mä teen kanssa 2-vuorotyötä ja hyvin on mennyt. Aamuvuoroon mentäessä joutuu heräämään jo klo4,kun pitää likka viedä hoitoon ja töissä pitää olla puol6,iltavuoro alkaa klo 14 ja päättyy klo 22.20,kotona ollaan vasta illalla klo23.
Pahin on jos sattuu olemaan ensin ilta ja heti perään aamu,ei ehdi kuin muutaman tunnin nukkua siinä välissä..

Noissakin on muuten oikeasti olemassa joku laki, työehtosopimus tms. joka määrää minimi vuoron väliksi vähintään 7 tuntia. Siks useissa paikoissa on vuoronvaihdossa yksi vp vähintään välissä.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja Accra:
mulla kävi tuuri,sillon reilu 5 vuotta sitten kun alotin työt..mä sanoin haastattelussa jo,että en voi tehdä iltavuoroja ja asia oli sillä selvä!kaikkialla ei onnistu niin vain..

Kuulemma se ei voi suosia ketään. mutta suurin osa niistä ei ole perheellisiä.

Vaikka äiti olen itekkin niin tämä asia minua ärsyttää ihan suunnattomasti! Onhan niillä perheettömilläkin elämää, miksi siis vain heidän pitäisi tehdä iltavuoroja? Outo asenne!

Ja ei ne lapset todellakaan siihen kuole vaikkei sinua ihan joka päivä näekkään, meillä päin joutuu monet pientenkin lasten isät olemaan 11 päivää reissutöissä, sitten kotona vajaa 4 päivää ja taas töihin, sulla sentään on jo kuolulainen ja asut saman katon alla koko ajan!

Alkuperäinen kirjoittaja Piipi:
Mä teen kanssa 2-vuorotyötä ja hyvin on mennyt. Aamuvuoroon mentäessä joutuu heräämään jo klo4,kun pitää likka viedä hoitoon ja töissä pitää olla puol6,iltavuoro alkaa klo 14 ja päättyy klo 22.20,kotona ollaan vasta illalla klo23.
Pahin on jos sattuu olemaan ensin ilta ja heti perään aamu,ei ehdi kuin muutaman tunnin nukkua siinä välissä..

Noissakin on muuten oikeasti olemassa joku laki, työehtosopimus tms. joka määrää minimi vuoron väliksi vähintään 7 tuntia. Siks useissa paikoissa on vuoronvaihdossa yksi vp vähintään välissä.

Niin mutta onhan tuossa tuo 7 tuntia...

ilmeisesti sun ei kannattas tehä vuorotyötä jos se on noin vaikeeta. Meillä nekin joilla on lapsia tekee ihan samat vuorot kun kaikki muutkin eikä ruikuta vuoroista

Me ollaan nyt tehty 2 iltaa,2 aamua ja 2 vapaata.
Sen takia joudutaan aamulla jo puol6 menee töihin,kun mies tekee alotustyön ja iltavuorossa ollessa hän tekee lopetustyön,ollaan siis samassa paikkaa töissä =)

Alkuperäinen kirjoittaja niinpä niin:

Niin on =)

Hassu että sanoivat haastattelussa aivan toista mitä oikeasti on...
Mut sen mä sanon että vuorotöissä ei auta muu kuin sopeutua, ja onhan lapsilla isä kotona (?).
Mut kaikille ei vuorotyö sovi, entä jos kokeilet jonkin aikaa ja sitten päätät jatkatko töitä?

Joo, ei se sovi mulle. Ensi viikko on pakko tehdä, kun olen jo luvannut. Yhtenä viikkona kuukaudessa toi sopiskin mulle, mutta jos noita iltavuoroja tulee enemmän, niin en tee.

Oikeasti hain vain puolipäivätöitä. Työpaikkailmoituksessa mainittiin sen olevan osapäivätyö. Se on sillä periaatteella, et ne soittaa, kun ne tarttee työntekijöitä. Siitä ei kerry mitään lomia, vaan töissä ollaan ihan koko aika, eikä vuoroja tiedä etukäteen ku viikon kerrallaan. sen sijaan mun pitää ilmottaa ainakain kuukautta ennen omista menoistani.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Joo, ei se sovi mulle. Ensi viikko on pakko tehdä, kun olen jo luvannut. Yhtenä viikkona kuukaudessa toi sopiskin mulle, mutta jos noita iltavuoroja tulee enemmän, niin en tee.

Oikeasti hain vain puolipäivätöitä. Työpaikkailmoituksessa mainittiin sen olevan osapäivätyö. Se on sillä periaatteella, et ne soittaa, kun ne tarttee työntekijöitä. Siitä ei kerry mitään lomia, vaan töissä ollaan ihan koko aika, eikä vuoroja tiedä etukäteen ku viikon kerrallaan. sen sijaan mun pitää ilmottaa ainakain kuukautta ennen omista menoistani.

Riti rati. Mieluummin olet sitten työttömänä, kuin teet vuorotyötä? Itse teen katkeamatonta kolmivuorotyötä eikä se itsestänikään mukavaa ole, mutta jos työt olisi herkkua, herrat tekisivät sen itse. Oma isänikin teki koko työuransa kaksivuorotyötä, joka toinen viikko aamuvuoro, joka toinen viikko iltavuoro. Iltavuoroviikoilla ei paljoa nähty, mutta mitä sitten? Itse olen tehnyt vuorotöitä 14 vuotta. Ei siihen kuole, mieluummin teen rehellistä vuorotyötä, kuin makaan kotona yhteiskunnan elättinä. Itse joudun heräämään aamuvuoroihin klo 4 aamulla, eikä se ole herkkua, mutta työtä on elääkseen tehtävä, vaikka läheskään aina se ei ole lainkaan hauskaa. Kyllä lapsetkin kasvavat samalla tavalla, vaikka et iltavuoroissa näkisikään.

No tämän jälkeen ei taas tarvi ihmetellä miksi äitien on vaikeampaa saada työpaikkaa... Kuka työnantaja innostuu sellaisesta työntekijästä joka sanoo, ettei perheellisenä voi sitten tehdä sitä eikä tätä eikä tuota...

En ihan heti usko etteikö valtaosa ihmisistä tekisi mielummin muutaman tunnin työpäivää päiväseltään ja vain parina päivänä viikossa jos se olisi mahdollista (taloudellisestikin) MUTTA EI SE MENE NIIN! Joidenkin se on ne vuorotyötkin tehtävä.

Mä olen työharjottelussa. Tykkään hommasta ja paikasta muuten, paitsi että mä olen iltavuorossa ja lauantaihommissa ihan jatkuvasti. Tietysti, mä kun olen ilmanen, niin voin tehä kalliimmat tunnit :headwall:
Ainoa vaan, että alottaessani multa kysyttiin mitkä vuorot mulle sopii. Ja teen siis nyt just niitä mitä en tahtonu, ja appi on jatkuvasti päivystämässä siltä varalta että mies ei kerkeä muksuja päikkäristä hakemaan...
Tahtosin tuolta jatkoakin, mutta nuo vuorot epäilyttää. Luultavasti kuitenkin, jos mulle palkkaa maksettais, niin olis vuoroviikoin nuita vuoroja. Toivottavasti :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No tämän jälkeen ei taas tarvi ihmetellä miksi äitien on vaikeampaa saada työpaikkaa... Kuka työnantaja innostuu sellaisesta työntekijästä joka sanoo, ettei perheellisenä voi sitten tehdä sitä eikä tätä eikä tuota...

En ihan heti usko etteikö valtaosa ihmisistä tekisi mielummin muutaman tunnin työpäivää päiväseltään ja vain parina päivänä viikossa jos se olisi mahdollista (taloudellisestikin) MUTTA EI SE MENE NIIN! Joidenkin se on ne vuorotyötkin tehtävä.

Juurikin näin. Olisihan se mukavaa, jos nykyisen ansiotason saisi käymällä duunissa tiistaina ja keskiviikkona klo 10.00-14.00. Perhekin olisi varmasti iloinen, kun ansiotyöt sujuisivat vähällä ajankäytöllä ja vasemmalla kädellä sutaisten. Sen sijaan, että molemmat tekevät vuorotyötä ja täyttä työviikkoa. Myös viikonloppuisin.

Alkuperäinen kirjoittaja niinpä niin:

Niin on =)

Sorry, mä luin huonosti ja ymmärsin että tuo klo 4 olis ollut jo se meno aika. Mut sehän olikin heräämisaika. My mistake!

Tuntuu kyllä aika uskomattomalta, että joku hakee työtä, saa sen (vaikkei ole alan koulutustakaan, muistaakseni?), aloittaa työt ja lopettaa samantien. Siitä tulee karenssikin kaiken lisäksi, ja ihan syystä. Moni työnantaja myös soittaa viimeisimpään työpaikkaan ja kysyy millainen työntekijä oli ja miksi työsuhde päättyi, eli työstä lähteminen vaikeuttaa myös seuraavan duunipaikan saamista aika usein.

Mun mies tekee töitä 9-21/22, myös viikonloppuisin, ja siksi mä haen pelkkää päivätyötä: ettei tarvitse pitää lapsia päiväkodissa yön yli. Jos mies tekisi töitä normaaliin aikaan, eli olisi illat ja viikonloput kotona, niin voisin hakea tietoisesti myös vuorotyötä. Mutta yksi vuorotyöläinen perheessä riittää. Silti otan kyllä vastaan myös vuorotyötäkin jos sellaista tarjotaan, ja haen vuorotyötä jos tulee tarpeeksi houkutteleva paikka vastaan, ja sitten vaan järjestetään lasten hoito jotenkin. En aio kieltäytyä työstä.

Mä itse vaihdoin duunia kun kyllästyin noihin illasta aamuun- vuoroihin ja siihen, et iltavuoro päättyi millon sattuu klo 22-02 välillä.
Niin ja mieheni tekee 3-vuorotyötä.

>Vaihda duunia jos ne ei pidä sovituista jutuista kiinni.

On joo laki ja niin ne vuorot merkitään työvuorolistaan.
Mutta todellisuus on toinen; vuoroesimies
ei voi lähteä työpaikalta ennenku ollaan valmiit sulkemaan.

Uusimmat

Yhteistyössä