Typerä syy "vihata" kaveria

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miumiu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miumiu

Vieras
Meillä on 5kk yritystä saada pikkukakkonen, ja tänä aikana yksi keskenmeno.
Tuntuu vaan niin epäoikeudenmukaiselta että kaverini on raskaana, tuli yhdestä ainoasta kerrasta raskaaksi, ei edes oikeestaan halunnut toista lasta.
Myös se että hän ei tunnu jaksavan edes esikoistaan, (saman ikäinen kuin minulla) huutaa tälle, valittaa kuinka ei saa mitään tehtyä ja aikoo sysätä esikoisen hoitoon kun kakkonen syntyy.
Teenkö väärin kun en kommentoi hänen raskauttaan, kysy vointia jne.?
Pistää vaan vihaksi kaikki turha valittaminen kuinka väsyttää ja on ollut ihan kauheaa. Ja minä kun tekisin mitä vain jotta olisin raskaana.
Ja myös hänen kommentit, että esikoinen saa mennä hoitoon sitten kun on vauva synytynyt, koska ei hänellä muuten riitä aika vauvan kanssa seurusteluun. Just, tilannetta varmaan helpottaa se että esikoinen tuntee olonsa hylätyksi. Esikoinen on myö monta kertaa viikossa hoidossa mummilassa, koska ei äiti muuten jaksaisi hoitaa häntä, on hoidossa ja yötäkin pois kotoa kolme-neljä kertaa viikossa.
Kannataa tehdä enemmän lapsia kun jaksaa hoitaa, esikolla siis ikää nvajaa.1½v.
Tuntuu että vihaan kaveriani, todella tyhmää mutta siltä minusta tuntuu.
Onko kenellääkään muulla ollut samanlaisia tunteita? ja olenko ihan pikkumainen ja ainoa jonka mielestä on typerää huutaa pienelle lapselle että "ole hiljaa!" yms.

ja toivoisin siis vastauksia lähinnä lapsettomuudesta kärsiviltä, vaikka en itse siitä kärsikkään, ainakaan toistaiseksi. Olo on vaan niin katkera ja tiedän että olen pikkumainen, mutta oma olo on vaan niin paha tuon km takia ja sen, että kaikki muut saavat vauvoja ja ovat raskaana.

Olen täysin samoilla linjoilla sun kans. Mun mielestä sun tuntemukset vaan osoittaa että olet itse todella hyvä äiti ja vanhempi!
Jopa vähän samankaltainen tilanne mulla ollu. Koeta silti kaikesta huolimatta pitää omat mielipiteet itselläsi, koska niistä ei koidu mitään hyvää. Mutta jos tuntuu raskaalta katsoa tuollaista vierestä, niin ota välimatkaa heihin. Helpottaa omaa oloa... Ja tuollaisen touhun seuraaminen sivusta mun mielestä vaan saa arvostamaan omia tapojaan olla lastensa kanssa. Ja se mitä tulee siihen raskaaksi yrittämiseen, niin se ottaa kipeetä kun itse joutuu odottamaan ja toiset saa vaikkei tarttis.Me ollaan yritetty nyt kolmatta vuoden, ja kaveri sai tosta vaan heti ku halus. Ja vähän samat fiilikset mulla muutenki.

Voimia.

Toiset tekee lapsia tähän maailmaan, jotta isovanhemmat voi sitten niitä hoitaa ja kasvattaa. Omassa lähipiirissä tää on tuttua. Mut hei, me voidaan ottaa oppia muista, ja tehdä omien mukuloiden kanssa ihan toisin! Näin mä olen ajatellut.

Alkuperäinen kirjoittaja hean:
Olet typerä ja lapsellinen.

no kyllä tuon aloittajan kaveri typerältä kuulostaa, ei aloituksen tekijä itse. miksi kaikki ääliöt saavatkin tehdä lapsia, jos eivät niitä edes jaksa. lapselle huutaminen on kaiken ääliöäitiyden huippu!!!

Ihana kuulla että en nyt ihan hullu ole näiden tunteideni kanssa.
Tosiaan tuo lapselle huutaminen on typerää ja vielä niin pienelle. Tuntuu myös että olen itse hyvä vanhempi meidän ainokaiselle koska en huuda ja hermostu ja ennen kaikkea jaksan olla hänen kanssaan vaikka kiukuttelisi, koskaan ei ole tullut tunnetta että pakko saada jonnekkin hoitoon tai pää hajoaa, joskus kyllä vtuttaa, mutta olen onnistunut hillitsemään itseni.

Olenkin jonkin verran ottanut välimatkaa kaveriini, jotta ei tulisi sanomista, nähdään kerran viikossa yhteisien harrastuksen parissa, mutta en ole kummemmin ehdotellut kyläilyjä vaikka onkin ollut puhetta että ois kiva nähdä oikeen ajan kanssa.

Noh, huomenna nään kaverini melkein kuukauden tauon jälkeen, saa nähdä miten menee.

Yhteistyössä