typerät kotikutsut!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja suklaasuukko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minä olne kerran pitänyt Tupperware-kutsut ja törmännyt juuri tuohon, että kutsutut eivät vaivautuneet ilmoittamaan tulematta jättämisestään. Koskaan en ole Tuppereissa käydessäni kokenut minkäänlaista ostopainostusta tai -pakkoa, useimmiten en tilaa mitään.

ei minua olisi harmittanut jos oisivat ees olleet tupperin kutsut kun emännänlahjan oisin saanut kuiteskin mut partylite on eri juttu..myynnin mukaan saa sen hyödyn.laitoin kyllä viestiä sille kaverille että otatko niitä tarjousjuttuja mut siitä ei ole kuulunut yhtään mitään...no ainakin oli vikat kutsut meillä ja jos joku koskaan kutsuu minua omille kutsuilleen niin en sit mene vahingosta viisastuneena :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja suklaasuukko:
ei minua olisi harmittanut jos oisivat ees olleet tupperin kutsut kun emännänlahjan oisin saanut kuiteskin mut partylite on eri juttu..myynnin mukaan saa sen hyödyn.laitoin kyllä viestiä sille kaverille että otatko niitä tarjousjuttuja mut siitä ei ole kuulunut yhtään mitään...no ainakin oli vikat kutsut meillä ja jos joku koskaan kutsuu minua omille kutsuilleen niin en sit mene vahingosta viisastuneena :whistle:

Mitä, jos painelisit sen ovelle kuvaston kanssa? Että tässä näitä nyt ois ja vielä ehdit tilata... :whistle: Joutuu ainakin sanomaan suoraan päin naamaa, jos onkin muuttanut mielensä ja järjestyttänyt sulla kutsut turhan takia.

itse pidin aikoinaan paljon kotikustuja, mutta sitten lopetin kutsujen pitämiset kun 20 kutsutusta vieraasta yksi saapui paikalle :D

Oli muutamana vuoden tauko ja muutama viikko sitten pidin mausetkutsut, jonne tuli ihan mukavasti vieraita.

Tiistaina mulla on TINTTU- lastenvaatekutsut ja parin viikon päästä mulla on me&i kutsut. Nämä kutsut pidän ihan vaan siksi, että minulla on monta kaveria, jotka olisivat halukkaita tulemaan ko. kutsuille, mutta eivät tiedä, että missä sellaiset olisivat.

Mun mielestä kotikutsut ei missään nimessä ole mitään ystävyyden hyväksikäyttöä! En loukkaannu jos joku ei tule tai tulee, muttei tilaa! Pääasia on, että ne tulevat ketkä haluavat ja ne tilaavat, joista siltä tuntuu!

No minä ole ollut kerran Partyliten kutsuilla... Heti ensimmäiseksi alkoi edustaja painostamaan, että tällainen lahja sitten emännälle tulee jos niin ja niin paljolla vieraat tilaa, ja kyllähän kaikki varmaan jotain tilaavat... Halvimman mahdollisen tuotteen otin, vastaavan olisin kaupasta saanut varmaan kolmasosahinnalla. Mies oli pyörtyä, kun kerroin, mitä tuoksukynttilä lasikipossa voi maksaa :) Ja tuotteet ovat mielestäni aivan ällöttävän pahanhajuisia. Käyntiini kuului käsihoito, tyyliin kiposta muovilusikalla jotain mössöä jokaisen kätösiin, sitten hankailtiin kätösiä yhteen ja pestiin mössö pois. Ja kädet oli hetkisen vähän normaalia pehmeämmät :)

Esittelijä muistutti tilaamisen ja emännänlahjan yhteydestä sopivin väliajoin. Ja koko ajan houkutteli meikäläistäkin esittelijäksi (saavatko muuten jotain provikkaa jos tuovat uusia esittelijöitä? Jos asiasta tietävät vastaisivat) Ihan ihme touhua, ensimmäinen ja viimeinen kerta kun moisiin kinkereihin menen. Kotonanani en ole mitään pakko-ostokutsuja pitänyt-enkä pidä!

mä olin kans ekan (ja vikan) kerran kynttilä kutsuilla.
esittelijä mainosti että vielä kun sais jatkokutsut buukattua niin emäntä sais tän seuraavaksi kalliimman emännänlahjan. (siis silloin oli emännänlahjana "rahaa" eli emäntä sai veloituksetta tilata itselleen tietyllä summalla)
mua painostettiin (emäntä ja esittelijä) kunnes kyllästyin ja sanoin (aikasta kovaan ääneen) että mä annan emännälle sen 9 euroa mikä emännänlahjassa oli eroa kunhan mun ei tarvitse pitää mitään saakutin kutsuja.
se emäntäkin tajus vasta siinä vaiheessa ettei siinä ole sen kummemasta summasta kyse ja esittelijä oli aika nolo...

Vielä kysyisin: Saavatko esittelijat provikkaa, jos saavat uusia esittelijöitä mukaan? Vai miksi niin mainostavat esittelijän työn ihanuutta ja tarjoavat sitä toisille?

Mä en tykkää kynttilä- ja kippowarekutsuista.
Tuntuu ensinnäkin, että niihin on pakko mennä: tulethan, tottakai tulet, ei oo pakko tilata mitään. Jos sanon, etten mene, niin siitä seuraa mökötys.
Jos sinne menee, alkaa pakkomyynti ja painostaminen: ostathan, niin emäntä saa lahjan. En halua ostaa, en tarvitse kippoja tai kynttilöitä. Ja kun kukaan ei osta, emäntä ja esittelijä ovat nyreissään.

Paras ratkaisu on siis se, että sanoo tulevansa, ja peruu viime hetkessä tekstarilla koska tulee esteitä :snotty: . Ellei jopa "unohda" kokonaan :xmas:

Vaatekutsuille menen mielelläni, kosmetiikkakutsutkin ovat olleet ihan jees, mutta ylihintaiset haisevat kynttilät tai muovikipot ei vaan kiinnosta.

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Mä en tykkää kynttilä- ja kippowarekutsuista.
Tuntuu ensinnäkin, että niihin on pakko mennä: tulethan, tottakai tulet, ei oo pakko tilata mitään. Jos sanon, etten mene, niin siitä seuraa mökötys.
Jos sinne menee, alkaa pakkomyynti ja painostaminen: ostathan, niin emäntä saa lahjan. En halua ostaa, en tarvitse kippoja tai kynttilöitä. Ja kun kukaan ei osta, emäntä ja esittelijä ovat nyreissään.

Paras ratkaisu on siis se, että sanoo tulevansa, ja peruu viime hetkessä tekstarilla koska tulee esteitä :snotty: . Ellei jopa "unohda" kokonaan :xmas:

Vaatekutsuille menen mielelläni, kosmetiikkakutsutkin ovat olleet ihan jees, mutta ylihintaiset haisevat kynttilät tai muovikipot ei vaan kiinnosta.

Mut toi on tosi inhottava tapa, perua viimetingassa... Emäntä leiponut ja laittanut kaikki valmiiksi ja sit puolet peruu viimetipassa :(

Alkuperäinen kirjoittaja KYRSÄ:
Mut toi on tosi inhottava tapa, perua viimetingassa... Emäntä leiponut ja laittanut kaikki valmiiksi ja sit puolet peruu viimetipassa :(

Nii-iin, mutta mitäs jankkaa "tulethan, tulethan, tottakai tuut" kun toinen on jo sanonut että ei mua kyllä kiinnostais...ja aikansa jankkaustaan kuunneltuaan toteaa että katotaan jos pääsen tulemaan, saadakseen jankkauksen loppumaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Magnificent:
Alkuperäinen kirjoittaja Annuska:
Kotikutsut ovat törkeä kauppatapa. Siinä käytetään vastenmielisellä tavalla hyväksi ihmissuhteita, ystävyyttä, naapuruutta ja työtoveruutta. Ihmiset asetetaan kiusalliseen tilanteeseen, ja se ei kuulu kaveruuteen.

Loisto tiivistys aiheesta!

Peesi.

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:

Nii-iin, mutta mitäs jankkaa "tulethan, tulethan, tottakai tuut" kun toinen on jo sanonut että ei mua kyllä kiinnostais...ja aikansa jankkaustaan kuunneltuaan toteaa että katotaan jos pääsen tulemaan, saadakseen jankkauksen loppumaan.
no joo, jos jankkaamalla koittaa saada vieraita. Itse vaan laitan viestit tutuille ja sanon, että jos tulevat niin ilmoittavat, että osaan varautua. Moni ilmoittaa tulevansa ja kutsupäivänä tuleekin vaan yksi... :(

no joo, jos jankkaamalla koittaa saada vieraita. Itse vaan laitan viestit tutuille ja sanon, että jos tulevat niin ilmoittavat, että osaan varautua. Moni ilmoittaa tulevansa ja kutsupäivänä tuleekin vaan yksi... :(

Tuo ei oo kivaa :(
Tekstari tai sähköposti on hyvä tapa kutsua, sillä siihen voi vastata vaan että "en valitettavasti pääse tulemaan" tms. Mutta kun tietyt tyypit tykkää tulla oven taakse, tai hyökkäävät kimppuun puistossa kippowaret mielessään, eivätkä hyväksy kieltävää vastausta |O

Mulla tulee niin typerä olo noilla kutsuilla. Kaikki tuotteet on ylihintaisia ja vastaavia saa kaupoista halvemmalla. Pahimmillaan esittelijä tyrkyttää ja emäntä kehua retostaa kipot ja kynttilät ylimaallisen ihaniksi. Ihan niin kuin katsois jotain typerää jenkkileffaa, jossa ei haluais olla mukana.
Onneksi osallistuminen ei ole pakollista.
Mukavampaa olis kutsua kahveille ihan ilman pakkomyyntiä.

Viimeksi kun pidin Partyliten kutsut niin tuli vain kaksi vierasta eikä se myyntikään häävi ollut mutta konsultti tilasi ite sitten sen verran että saatiin edes yli sen vähimmäismäärän. Mua ärsyttää se ettei voida soittaa eli ilmoittaa jos ei tulla, puh.numeron laitan aina kutsukortteihin just sen takia että soitettaisiin jos oltaisiin estyneitä tulemasta. Nyt on taas ens lauantaina Partyliten kutsut ja musta on ihanaa nähdä ihmisiä ja aina joku kuitenkin jotain ostaa vaikkei millään pakolla. Mun ystäväpiirissä on ihmisiä jotka tykkää kynttilöistä niinkuin minäkin.
Mun ystävä kun ehdotti että aloittaisin myymään noita kynttilöitä niin sanoin hälle etten sen takia tee sitä kun muutenkin nähdään niin harvoin ja sitten nähtäisiin vieläkin harvemmin niin ei olla keskusteltu asiasta sen enempää, mä kyllä voin ottaa tilauksia vastaan ja toimittaa ne mun ystävälle joka on Partyliten konsultti ja mä hyödyn siitä itekin ilman että mun tarttee niitä varsinaisesti myydä. Meidän ystävyys ei kärsinyt tuosta mun kieltäytymisestä juuri sen takia kun hän asuu etelä-suomessa ja ite täällä keski-suomessa ja nähdään toi pari kertaa vuodessa, joskus kolme kertaa, riippuu niin monesta tilanteesta.

Kaiken paras on sanoa heti kättelyssä, jos ei asia/tuote kiinnosta, että ei kiitos. Joskus voi olla että sen joutuu sanomaan tiukemmin, että ei kiitos.
Olen ollut kipporwaren esittelijänä, niin ihan paras vastaus on emännälle totuus, jos et siis aio tulla, niin sanot suoraan että et tule tms. Muuten emäntä varautuu turhaan leipomalla tms.

Alkuperäinen kirjoittaja salla:
mä olin kans ekan (ja vikan) kerran kynttilä kutsuilla.
esittelijä mainosti että vielä kun sais jatkokutsut buukattua niin emäntä sais tän seuraavaksi kalliimman emännänlahjan. (siis silloin oli emännänlahjana "rahaa" eli emäntä sai veloituksetta tilata itselleen tietyllä summalla)
mua painostettiin (emäntä ja esittelijä) kunnes kyllästyin ja sanoin (aikasta kovaan ääneen) että mä annan emännälle sen 9 euroa mikä emännänlahjassa oli eroa kunhan mun ei tarvitse pitää mitään saakutin kutsuja.
se emäntäkin tajus vasta siinä vaiheessa ettei siinä ole sen kummemasta summasta kyse ja esittelijä oli aika nolo...

:laugh: Tää oli aivan loistava!

ei sieltä ole pakko ostaa tai tilata yhtään mitään. minä menen ensi kuussa ystäväni järjestämille vaatekutsuille, mutta en aio tilata yhtään mitään. :D kokemus se on sekin

No itse olen pitänyt paljon kutsuja sekä emännän, että esittelijän ominaisuudessa ja vastaan ensin tähän vierasasiaan... On todellakin ärsyttävää, että nykyihmiset ovat niin uuvatteja, että ei vaivaudu ilmoittamaan, että eivät pääse / halua paikalle. Mua itseäkin v**ttaa enemmän se, että luulen, että ne 20 saapuu paikalle ja teen tarjottavat sen mukaan, kuin se, että niistä 19 peruu ja 1 tulee paikalle. Silloin on helpompi miettiä, että kanntaako esittelijän edes tulla paikalle. Yleensä olen tällaisissa tilanteissa soittanut esittelijälle, että nyt on käynyt näin, että vain yksi on tulossa, joten voidaanko tehdä niin, että otat vain tilaukset vastaan. Etenkin, jos on kyse tuotteista, josta vieras / vieraat jo tietävät, eikä niitä tarvitse sen kummemmin esitellä. Aina on tähän mennessä sopinut ja olen silti saanut vielä täydet emännän edut. Samoin olen tehnyt itse. Sillä useimmiten voitan silti enemmän, vaikka annan sen emännän lahjan tilauksia vastaan, kun kulutan bensaa ajamalla sinne paikalle...

Ja toiseksi, KUTSUILTA EI OLE PAKKO OSTAA MITÄÄN!! Se on kyllä ihan sieltä omasta korvien välistä lähtöisin olevaa typeryyttä, jos tilaa pelkästään velvollisuuden tunteesta tai "painostuksesta". Itse en ole milloinkaan painostanut ketään tilaamaan, esittelijäksi tms. sillä tiedän itse miltä se tuntuu, joten koitan välttää sitä omassa myyntityössä tai emäntänä olossa. Myös myyjän taitavuutta kuvaa se, minkälaisen tunnelman se osaa kutsuille luoda ja vältää näitä tuttuja sudenkuoppia "pakkomyynteineen". Mulla päätarkoitus on kuitenkin viettää se kiva ilta asiakkaiden tai kavereideni kanssa, koska mulle tämä myyntityö tai kusujen emännöinti on paremminkin terapiaa työn ja kotihärdellin vastapainoksi. Ja vaikka en saisi yhtään tuotetta myytyä, olen silti tyytväinen, että olen päässyt irrottautumaan edes hetkeksi tästä jokapäiväisestä oravanpyörästä, mikä kotoja ja töissä odottaa...

Yhteistyössä