Typerimmät säästövinkit pinoon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja abeena
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Vieras";28551105]Olen aina ihmetellyt kuka ostaa niitä helvetin cifonetteja :D.
Voiko paskempaa rättiä olla olemassa. JÄttää tiskipöydän kamalaksi viunaleiseksi.[/QUOTE]

En ole kyllä huomannut o.O Ihmettelen kuka ostaa niitä hemmetin korppuja jotka ei kastu ja ne vasta jättääkin pöydän kauhean raidalliseksi ja kuivuu pitkään, haisee eikä varmaan voi pestä pesukoneessakaan.

Mutta onko tämä säästövinkki, jos siis ei ole muuta 60 asteista pyykkiä mitä pestä? Ei viittis pelkkien rättien takia pyöräyttää konetta ja likasten rättien säilöminen on ällöä.

Itse heitän rätit patterin päälle kuivumaan ja laitan ne sitten kerran viikossa etikan kanssa pesukoneeseen 90asteeseen ja niitä on aika kasa kun on kaikki, ettei ihan tyhjää konetta tarvitse pyörittää. Ällömpää on minusta säilöä esim likaisia kalsareita ennen pesua viikonkin. Kuuma pesu vajaalla koneellisella tekee hyvää pesukoneellekin.

Mutta onko tämä säästövinkki, jos siis ei ole muuta 60 asteista pyykkiä mitä pestä? Ei viittis pelkkien rättien takia pyöräyttää konetta ja likasten rättien säilöminen on ällöä.

En varmaan jaksaisi pestä rättejä, jos ei muuta 60 asteista pyykkiä olisi, mutta vaikea kuvitella sellaista perhettä, jossa ei tule esimerkiksi pyyhe- ja lakanapyykkiä :)

[QUOTE="Anne";28551118]En ole kyllä huomannut o.O Ihmettelen kuka ostaa niitä hemmetin korppuja jotka ei kastu ja ne vasta jättääkin pöydän kauhean raidalliseksi ja kuivuu pitkään, haisee eikä varmaan voi pestä pesukoneessakaan.[/QUOTE]

Mikrokuituliinat ei ole korppua nähneetkään. Pehmeitä ja kaikin puolin täydellisiä. Käytän niin televisioon, keittiön pöytään kuin tietokoneeseenkin. Parhaita.

[QUOTE="Vieras";28551145]Mikrokuituliinat ei ole korppua nähneetkään. Pehmeitä ja kaikin puolin täydellisiä. Käytän niin televisioon, keittiön pöytään kuin tietokoneeseenkin. Parhaita.[/QUOTE]

En minä mistään mikrokuituliinoista puhunutkaan. Käytän niitä itsekin pöly- ja siivousliinoina.

[QUOTE="Vieras";28551158]Nimenomaan!!!

Pyyhkeen kuuluu tuntua viileältä käteen, sellainen kosteus riittää :).[/QUOTE]

Joo mut poistinkin ton kommentin jo, kun se olikin tarpeeton eikä toi yks puhunut ees mikrokuituliinoista.

Jo eläkkeelle jäänyt entinen työkaverini kuivatteli talouspaperiarkit, jos ne on vain märkiä ei likaisia...

KAverini söi lapsen tähteet, kun laittaa 2-vuotiaalle aina ison annoksen lautaselle. Menisi muuten liian paljon biojätteeseen... (ja Afrikan lapset näkee nälkää). Miksi ei voi vaan laittaa lapselle sitä puolikasta perunaa tai kahta ruokalusikallista puuroa tai riisiä, jonka lapsi kerralla syö?

Rehvastelu sillä miten paljon säästää vettä, kun ei käy suihkussa kuin kerran viikossa...

Tosi elämä - lehdessä oli kerran juttu talousvaikeuksissa olevasta perheestä joka säästääkseen ei huuhdellut vessaa pissalla käynnin jälkeen...aivan älytön tapa säästää. Säästäminen on hyvä asia mutta rajansa kaikella.

Mun kaveri laskee suihkulla vettä pesukoneeseen kun laittaa pyykit pyörimään. Säästää sen miehen mielestä kuulemma vettä ja sähköä kun sen ekan veden otto koneessa tehdään näin. En ole koskaan tätä ymmärtänyt:O.

[QUOTE="vieras";28551258]Mun kaveri laskee suihkulla vettä pesukoneeseen kun laittaa pyykit pyörimään. Säästää sen miehen mielestä kuulemma vettä ja sähköä kun sen ekan veden otto koneessa tehdään näin. En ole koskaan tätä ymmärtänyt:O.[/QUOTE]

Taitaa laittaa lämmintä vettä.

[QUOTE="vieras";28551272]kysyin kerran niin nimenomaan kylmää. Se konehan nyt joka tapauksessa lämmittää sen niin mitä väliä sillä on tuleeko se suihkusta vai hanasta suoraan:O[/QUOTE]

No sitten se ei säästä mitään.

no mä pesen lähes kaikki pyykit 60 asteessa ja kone pyörii joka päivä. Ei se päivän käytössä ollut tiskirätti nyt niin saastainen ole, etteikö sitä kuivuneena voi pyykkikoriin heittää muiden likasten vaatteiden kanssa.. Tai etteikö sitä voi muiden pyykkien seassa pestä. Mut nää on taas jotain palstajuttuja että ollaan niin hienoja ettei tiskiliinaa voi pestä muun pyykin seassa :D

[QUOTE="noo";28551028]Kuin paljon tulee siivousliinoja kotona? Niin paljon että niitä kannattee koneessa pessä? erikseen?[/QUOTE]

No kyllä meillä ainakin tulee muutenki 60 ja 90 pyykkiä joka viikko ja ne menee kaikki samaan koneeseen luutujen kans. Onko ihmiset oikeesti näin avuttomia käsittämään asioita?

• Tykkää
Reactions: rops
[QUOTE="Anne";28551125]Itse heitän rätit patterin päälle kuivumaan ja laitan ne sitten kerran viikossa etikan kanssa pesukoneeseen 90asteeseen ja niitä on aika kasa kun on kaikki, ettei ihan tyhjää konetta tarvitse pyörittää. Ällömpää on minusta säilöä esim likaisia kalsareita ennen pesua viikonkin. Kuuma pesu vajaalla koneellisella tekee hyvää pesukoneellekin.[/QUOTE]

Ja ajatelkaa minulla on niin fiksu pyykkärikone joka osaa pestä sen mukaan minkäverran siellä on pyykkiä. Punnitsee joka koneellisen ja pesee sen mukaan minkä verran kampetta siellä on.

[QUOTE="vieras";28551338]no mä pesen lähes kaikki pyykit 60 asteessa ja kone pyörii joka päivä. Ei se päivän käytössä ollut tiskirätti nyt niin saastainen ole, etteikö sitä kuivuneena voi pyykkikoriin heittää muiden likasten vaatteiden kanssa.. Tai etteikö sitä voi muiden pyykkien seassa pestä. Mut nää on taas jotain palstajuttuja että ollaan niin hienoja ettei tiskiliinaa voi pestä muun pyykin seassa :D[/QUOTE]

Näinpä :D kyllä meillä on ihan lasten vaatteetki likasempia ku se luutu ja puhtaana kaikki tulee koneesta. Nykyajan pesuaineet on sen verran hyviä että tappavat kyllä pöpöt ja irrottavat liat.

Mentiin käymään yks kesä mummoni luona ja hän pitkin hampain laittoi öljylämmityksen päälle. Tarvittiin lämmintä vettä vauvaa varten. Mummo käy kylmässä suihkussa varmaan tammikuuhun asti ennenkuin tulee niin kylmät pakkaset et on pakko laittaa lämmitys päälle, hänen hömpsäänsä kuulemma kelpaa kylmäkin vesi...

Tiskataan astiat normaalisti, mutta niistä syntyvää jätevettä ei lasketa kaivoon ettei kaivo täyty. Lapioidaan lunta talvella saunaan pataan, jossa se sulaa, ja sillä voi pestä. Otetaan mikron töpseli aina käytön jälkeen irti ettei kulu sähköä. Hamstrataan nurkat täyteen kaikkea roinaa, mitä saa ilmaiseksi.

Yhteistyössä