Tytär nöyryytti julmasti äitiään

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tytär nöyryytti julmasti äitiään
Torstai 29.10.2009 klo 18.23

Tyttären epäillään pakottaneen äidin riisuutumaan, konttaamaan, tekemään kuperkeikkoja ja syömään sormin.

Noin 40-vuotiaan naisen epäillään alistaneen ja nöyryyttäneen omaa äitiään poikkeuksellisen julmasti Helsingissä. Kaltoin kohtelun epäillään jatkuneen parin vuoden ajan.

Poliisi aloitti jutun tutkimukset tänä syksynä.

Naisen epäillään lyöneen, potkineen ja kuristaneen äitiään vuosina 2007-2009 sekä kiristäneen häneltä rahaa. Tyttären epäillään myös uhanneen äitiään väkivallalla ja tappamisella.

Poliisin tietojen mukaan uhrille on tullut mustelmia, mutta ei vakavampia vammoja.

Lisäksi tyttären epäillään nimitelleen äitiään halventavasti ja loukkaavasti muiden ihmisten kuullen. Edelleen hänen epäillään teljenneen äitinsä huoneeseen niin, ettei tämä päässyt sieltä pois.

Naisen epäillään myös nöyryyttäneen äitiään määräämällä tämän riisuutumaan alastomaksi vieraan miehen nähden. Lisäksi tyttären epäillään vaatineen äitiään konttaamaan ja tekemään kuperkeikkoja sekä syömään sormin lautaselta.

Naista epäillään muun muassa pahoinpitelystä, kiristämisestä, vapaudenriistosta ja kunnianloukkauksesta.

Lähdössä syyteharkintaan

Komisario Pekka Seppälä Malmin poliisista vahvistaa Iltalehdelle, että poliisi tutkii tällaista juttua, mutta korostaa, että kyse on tässä vaiheessa vasta epäilyistä.

- Kyseessä on hyvin harvinainen juttukokonaisuus, kun on syytä epäillä, että tytär kohtelisi omaa äitiään tällä tavalla näin pitkän ajan kuluessa, Seppälä sanoo.

Poliisi on tutkimusten aikana kuullut useita henkilöitä. Nainen on kuulusteluissa kiistänyt syyllistyneensä tekoihin, joista häntä epäillään.

Poliisi on saamassa pikapuoliin jutun tutkimukset päätökseen, jonka jälkeen esitutkinta-aineisto lähtee syyttäjälle syyteharkintaan.

Käräjäoikeus määräsi naisen jo aikaisemmin tänä syksynä lähestymiskieltoon. Päätöksen mukaan nainen ei saa tavata äitiään eikä ottaa häneen yhteyttä tai seurata häntä.

JARMO LUUPPALA
jarmo.luuppala@iltalehti.fi
 
Alkuperäinen kirjoittaja Modet?:
Hei kuuluisko ottaa tuo sähköposti pois tuosta? Ei varmaan kyseinen ihminen arvosta, varsinkaan jos leviää roskaposti linkin kautta..

anteeks ku tungen nokkani tähän mutta onhan tuo julkinen sähköpostiosote joka on iltalehen nettisivullaki. miksi se roskaposti ei iltalehen kautta leviä mutta kaksplussa kautta leviää?

ja tuo on kauhia uutinen, toella kauhia :o :( :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Alkuperäinen kirjoittaja Modet?:
Hei kuuluisko ottaa tuo sähköposti pois tuosta? Ei varmaan kyseinen ihminen arvosta, varsinkaan jos leviää roskaposti linkin kautta..

anteeks ku tungen nokkani tähän mutta onhan tuo julkinen sähköpostiosote joka on iltalehen nettisivullaki. miksi se roskaposti ei iltalehen kautta leviä mutta kaksplussa kautta leviää?

ja tuo on kauhia uutinen, toella kauhia :o :( :(

En tiedä, ajattelin että parempi varmistaa :)
 
Yleisesti tähän juttuun kantaa ottamatta.

Miksi lapsi tekee vanhemmalleen aikusena jotain pahaa, onko hänelle itselleen tehty joskus lapsena pahaa jonkun aikusen taholta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Toisin päin ois huomattavasti pahempaa ja surullisempaa. Näin ei paljon nappaa.

Ei saisi tuntea näin mutta.. vähän mieleen tuli että onko tyttö kasvatettu ihan kunnolla alunperinkään.

Ei silti kyllä saa ketään kohdella noin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ei näistä voi tietää..:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Toisin päin ois huomattavasti pahempaa ja surullisempaa. Näin ei paljon nappaa.

Ei saisi tuntea näin mutta.. vähän mieleen tuli että onko tyttö kasvatettu ihan kunnolla alunperinkään.

Ei silti kyllä saa ketään kohdella noin.

Todennäkösesti hänelle itselleenkin on jotain kamalaa tehty lapsena. Siksikin ei nappaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vv:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Toisin päin ois huomattavasti pahempaa ja surullisempaa. Näin ei paljon nappaa.

no jos vastassa on puolustus kyvytön ihminen oli vanhus tai lapsi niin aina yhtä paha.

Minusta ei. Mikään ei ole niin julmaa ja säälittävää ja raukkamaista, kuin tehdä pahaa pienelle lapselle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja sama vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vv:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Toisin päin ois huomattavasti pahempaa ja surullisempaa. Näin ei paljon nappaa.

no jos vastassa on puolustus kyvytön ihminen oli vanhus tai lapsi niin aina yhtä paha.

Minusta ei. Mikään ei ole niin julmaa ja säälittävää ja raukkamaista, kuin tehdä pahaa pienelle lapselle.

No kyllä minullakin on oikeus mielipiteeseen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vv:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Toisin päin ois huomattavasti pahempaa ja surullisempaa. Näin ei paljon nappaa.

no jos vastassa on puolustus kyvytön ihminen oli vanhus tai lapsi niin aina yhtä paha.

eli sun mielestä on ihan sama jos joku tekisi noin julmasti vaikka sinun äidillesi?

taidat olla melkoisen julma ihminen.. mä näen ihmisen arvokkaana jokaisessa iässä... ja vihaa tunnen vääryydestä, oli uhrina lapsi tai vanhus..
 
Alkuperäinen kirjoittaja sama vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vv:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Toisin päin ois huomattavasti pahempaa ja surullisempaa. Näin ei paljon nappaa.

no jos vastassa on puolustus kyvytön ihminen oli vanhus tai lapsi niin aina yhtä paha.

Minusta ei. Mikään ei ole niin julmaa ja säälittävää ja raukkamaista, kuin tehdä pahaa pienelle lapselle.

Pitääkö kaikki pahat teot laittaa pahemmuusjärjestykseen? Tuntuvatko ainoastaan lapsiin kohdistuneet pahat teot surullisilta, vanhuksia saa kiduttaa ja nöyryyttää vapaasti ja se "ei paljon nappaa"? Jos näin, olet sydämetön.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vv:
Alkuperäinen kirjoittaja sama vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vv:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Toisin päin ois huomattavasti pahempaa ja surullisempaa. Näin ei paljon nappaa.

no jos vastassa on puolustus kyvytön ihminen oli vanhus tai lapsi niin aina yhtä paha.

Minusta ei. Mikään ei ole niin julmaa ja säälittävää ja raukkamaista, kuin tehdä pahaa pienelle lapselle.

No kyllä minullakin on oikeus mielipiteeseen.

Olenko väittänyt ettei olisi :o ?? Niin on minullakin oikeus omaani.
 
Alkuperäinen kirjoittaja eräs:
Alkuperäinen kirjoittaja sama vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vv:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Toisin päin ois huomattavasti pahempaa ja surullisempaa. Näin ei paljon nappaa.

no jos vastassa on puolustus kyvytön ihminen oli vanhus tai lapsi niin aina yhtä paha.

Minusta ei. Mikään ei ole niin julmaa ja säälittävää ja raukkamaista, kuin tehdä pahaa pienelle lapselle.

Pitääkö kaikki pahat teot laittaa pahemmuusjärjestykseen? Tuntuvatko ainoastaan lapsiin kohdistuneet pahat teot surullisilta, vanhuksia saa kiduttaa ja nöyryyttää vapaasti ja se "ei paljon nappaa"? Jos näin, olet sydämetön.

En ole, mutta sä voit olla ihan mitä mieltä haluat :) Kyllä vain lapsiin kohdistuvat pahat teot tuntuvat minusta äärimmäisen pahoilta. Aikuisilla on melkein aina mahdollisuus vaikuttaa kohteluunsa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja sama vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja eräs:
Alkuperäinen kirjoittaja sama vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vv:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Toisin päin ois huomattavasti pahempaa ja surullisempaa. Näin ei paljon nappaa.

no jos vastassa on puolustus kyvytön ihminen oli vanhus tai lapsi niin aina yhtä paha.

Minusta ei. Mikään ei ole niin julmaa ja säälittävää ja raukkamaista, kuin tehdä pahaa pienelle lapselle.

Pitääkö kaikki pahat teot laittaa pahemmuusjärjestykseen? Tuntuvatko ainoastaan lapsiin kohdistuneet pahat teot surullisilta, vanhuksia saa kiduttaa ja nöyryyttää vapaasti ja se "ei paljon nappaa"? Jos näin, olet sydämetön.

En ole, mutta sä voit olla ihan mitä mieltä haluat :) Kyllä vain lapsiin kohdistuvat pahat teot tuntuvat minusta äärimmäisen pahoilta. Aikuisilla on melkein aina mahdollisuus vaikuttaa kohteluunsa.

Ei ole,,vanhukset voivat olla melkein lapsen asteella, samoin kehitysvammaiset ihmiset.
 

Yhteistyössä