Tytöille ei ole kunnon LEGO rakentelu juttuja!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Noo, ne peruspalikathat on ihan molemmille ja onhan niitä taloja ym. Tosin pojille on kyllä paljon enemmän. Belvillelegojakaan ei taida enää löytyä, ainakaan pariin vuoteen ei ole tullut mitään uutta.

Onhan niitä Bellville juttuja, ei vaan ole ihan joka kaupassa myynnissä. Ja mäkin olen kyllä muksuna ihan intona rakennellut ritarilinnoja ja tekniikka-lego härveleitä. Ja ainakin duploista löytyy myös prinsessajuttuja?

Hauskaa kun nykyään pojalle pitäisi tarjota nukkea yms. 'ohjata pois pinttyneistä sukupuolirooleista', mutta tytöille pitäisi olla aina omat pinkit maailmansa kaikissa leluissa.

Kyllä meidän tyttö rakentelee vaikka mitä ihan tavallisista legoista, jokunen Belville juttukin on mukana. Viime vuonna sai merirosvolaivan merenneitoineen.

Ja linnan palaset ei ole olleet ainakaan kolmeenkymmeneen vuoteen niitä ihan peruspalikoita, vaan ollut isompia erikoispalasia. Käy katsomassa legon kaupan sivuilta netistä kategorian tytöt alta, mitä tytöille suositellaan. Osta vaikka Taj Mahal, niin saat tytölle sopivan linnan :D

mitä poikamaista on leco city sarjan lentoasemassa? tai maatilassa, rautatieasemassa tai vaikkapa matkailuautossa? mielestäni ne ovat täysin unisex-leluja.
Katso googlella Lego city 3182, 7637,

no, mun tytöllä nyt sattuu tällä hetkellä prinsessa jutut olemaan "in", niin siksi olisi hyvä jos ois joku prinsessa linna rakentelu juttu.. ja koska pojille on hero force ja bionicklet niin tytöille vois olla jotain tyttö hahmoja vai onko sekin väärin että haluaa jotain tyttömäistä.. vai pitääkö tytöllekin ostaa örkkejä.. ja joo kyllä niissä City jutuissa on ihan unisex legoja.. mutta silti ois kiva jos ois enempi tytöille suunnattuja..

Ihan totta! Pitäisi Legolle lähettää postia ja kysyä miksi nykyään on näin. Fabulandit oli aikoinaan tosi kivoja. Jotain sen tyylistä saisi olla. Ja Duploissa on sellasia tyttöjenkin mielestä kivoja, eläimiä ja linnoja. Mutta pikkulegoissa ei kerrassaan mitään!

Kyllä meillä on pieniäkin legoja yks tommonen lelulaatikollinen. On peruspalikoita ja jopa avaruusasema, mutta totta ihmeessä tyttö kaipaisi tyttömäisiä juttuja myös.

Tytöille??? Meillä on reilun kuution verran Duploja. Niillä leikkii tytöt ja pojat. En ymmärrä ajatusta erotella leluja. Nehän sopii molemmille. Junarata, autot, talot, linnat, kaupat, poliisiasema, paloasema, sirkus, eläintarha, maatila...

Pitääkö kaiken olla niin valmista? Ainakin itse muistan sen yhdistelemisen ilon, kun sai ihan itse tehtyä kokonaisuuksia asioista, jotka eivät varsinaisesti kuuluneet yhteen.

Meidän legomme olivat osittain lähtöisin auto- ja avaruusaiheisista sarjoista, mutta enpä todellakaan kauheasti asiaa miettinyt, kun kokoamisohjeet olivat kauan sitten hävinneet, ja melkoinen osa niistä erikoisnippeleistäkin. Niinpä sitten käytin legoja ihan niin kuin huvitti.

Rakensin legoista usein maalaistalon ulkorakennuksineen. Pellolla laidunsi sellainen muovinen maatilan eläimiä -sarja, joka kokonsa puolesta sopi hyvin yhteen legoukkojen kanssa. Ja naisiakin siinä porukassa oli, ei legohahmoja vaan yllätysmunatyttöjä, avaimenperäleidejä ja sen sellaisia. Jos joku oli isompi kuin muut, se oli sitten amatsoni :)

Mä tykkäsin vekarana rakentaa veljen kans linnoja, autoja jne ja tirppa rakentaa innolla iskän kans iskän legoja, aiheena kas kummaa - kuorma-autot.
Tirpaööa on myös jonkin verran belvillen legoja itsellään, mut ei ne ole lainkaan niin kivoja kun iskän kuorma-autot :D

ei kaiken tarvi olla valmista mutta pitäiskö ne pojille suunnatut jutut ottaa pois myynistä koska mielikuvitusta pitää käyttää ja itse yhditellä palaset? siis toki meidän tyttö rakentee niillä perus pikku legoillakin.. mutta niiden lisäksi voi olla myös niitä tytöille suunnattuja juttuja..

Yhteistyössä