Tytölläni on kiharat hiukset ja saan siitä kuulla joka paikassa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hmmm"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hmmm"

Vieras
Tytön hiukset vetää ihan korkkiruuvikiharoille. Hiukset ovat vaaleat. Ja hiukset herättävät hirveästi huomiota joka paikassa, minne menemmekin.
Kaupassa ohikulkevat tyypit pysähtyvät ihastelemaan ja kehumaan kiharoita.
Ihan joka paikassa ihmisten huomio kiinnittyy ensimmäisenä tytön kiharoihin.

Ei siinä mitään, mutku mulla on toinenkin lapsi, joka sitten jää huomattavasti vähemmälle huomiolle. Mitä lie tekee minun toisen lapseni itsetunnolle, kun harvempi huomioi tätä yhtään. Yritänkin sitten aina vain sivuuttaa kihara-aiheen, enkä enää kommentoi sitä asiaa mitenkään, vaan vaihdan puheenaihetta.

Onhan se kiva, että kehuja tulee, mutta tyttöni on muutakin kuin pelkät kiharat. KELES! Ja mulla on se toinenkin lapsi! Muistakaa tämä, oi te random ihmisetkin, että me tiedetään, että lapsellamme on kihara tukka ja siitä on btw enemmän vaivaa kuin suorista hiuksista kun ne ei tunnu koskaan olevan hyvin. Ponnaria tai lettiä tyttö ei suostu käyttämään.

[QUOTE="heh";26144162]No leikkaa poies jos noin kovin ärsyttää..[/QUOTE]

No en tietenkään. Joskus suoristan hiukset suoristusraudalla, mutta ne palautuvat oitis takaisin kiharoiksi. :D

ku olin pieni ni meillä oli samankaltainen tilanne. mulla oli ihan vaaleat tosi pitkät hiukset ja pitkät ripset ja aina niitä jaksettiin tulla ihailemaan, mutta silti nykyään mun veljellä on parempi itsetunto kuin mulla. eli tuskin toi sinunkaan pojan itsetunnolle mitään tekee :)

Mulla kyllä vaikutti itsetuntoon, kun teini-iässä hiukan nuoremmalle siskolle oli annettu ulkonäössä aikamoisen useammasta laarista kuin minulle. KAIKKI jaksoivat ihastella pitkää, hoikkaa ja kaunista siskoani. Mä tavallisempana en saanut koskaan huomiota.
Mulla oli muutenkin pitkään komplekseja ulkonäöstäni ja olin aika monta vuotta varma, että olen rumista rumin.
Siskolla on aina ollut hyvä itsetunto.

Nykyäänkin yhdessä kulkiessamme siskon ulkonäkö herättää ihastusta. Mulle on tullut ulkonäöstä hiukan pakkomielle, vaikka periaatteessa olenkin pärstäni hyväksynyt. Tiedän, etten minäkään rumin ole. Mutta pieni kilpa-asetelma meillä siskon kanssa tämän vuoksi on... Minä en voi olla siskoani pidempi, enkä kauniimpi, mutta jumalauta.... hoikempi voin edes yrittää olla (tänään taas salille ja jumppaan).

Pojallani oli pienempänä myös korkkiruuvikiharat ja muutenkin aivan hervottoman paksu tukka, ja hyvin muistan tuon miten se kiinnittää ihmisten huomion ja herätti paljon ihastusta, mikä ei tosin yhtään mua haitannut :)

Nykyään kiharat on leikattu pois mutta joka ikisellä parturireissulla pojan tukan paksuutta jaksetaan päivitellä.

oli pienenä vaaleat kultakutrit, tosin lyhyet, mutta erittäin kiharat ja paksut ja äitin mukaan näitä jaksettiin aina ihastella. itse en edes muista koko asiaa. nyt oon 15 ja edelleen nämä on kiharat ja tosi paksut. mutta voi olla, että tyttösi ei tulevaisuudessa edes pidä kiharoistaan, näin kävi ainakin minulle ylä-asteen alussa: suoristelin hiuksia jatkuvasti enkä voinut sietääkään kiharoita. aina oli huono päivä, jos vaikka satoi ja hiukset kihartuivat.

nyt olen pikku hiljaa oppinut hyväksymään nämä, mutta musta tuntuu että varsinkin oman ikäiset tykkää enemmän suorista hiuksista tai sitten laitetuista kiharoista.

aikuisilla kuitenkin on aina pakkomielle ihastella näitä, varsinkin sukulaiset jaksavat joka kerta jankata hiuksistani jotain kivaa. luulen, että et saa helposti lopetettua tuota muiden ihailua, mutta itsetunto asia on sitten myöhemmän murhe

ainahan noita ihastelijoita on. Kun oltiin kanarialla, niin meidän neiti sai aivan hirveästi huomiota ja ylistettiin maasta taivaaseen. Kun oltiin Turkissa, niin esikoispoika sai ihan hirveästi huomiota ja naiset eivät osanneet pitää näppejään erossa ja siivoojatkin juoksenteli katsomaan. nyt sitten meidän kuopus saa valtavasti ihailua herttaisuudellaan.

No meilläkin poika saa paljon huomiota kiharoistaan, pienempänä vielä enemmän ja ihasteltiin suloiseksi TYTÖKSI. Toinen meillä on vasta vauva niin en oo osannut sitä harmitella..

meillä nuorimmaisella joka on poikaoli pari vuotta valkeat korkkiruuvit, ja sai huomiota todellakin joka paikassa, nyt sitten leikattiin lyhyeksi vaikka äidin sydän itki verta

Voithan sä vanhemapnan kehua sitä poikaa perään jostain muusta asiasta ja katsoa kiharoiden kehujaa silleen merkitsevästi, että se tajuaa kehaista poikaakin.

Minun POJALLANI on juuri tuollaiset hiukset kuin tyttärelläsi, ja lisäksi hän on söpö muutenkin. Ihasteluja tulee ihan päivittäin, onneksi ei ole sisaruksia kadehtimassa. :-)

Mutta, ymmärrän kyllä hyvin. Onneksi sentään toinen lapsesi on poika eikä tyttö, sehän on tavallaan loogisempaa että tytön ulkonäköä ihaillaan. Poikasi on varmaan jossain asiassa lahjakas, sinun täytyy vaan kehua häntä siinä, ja muidenkin lähipiirissänne, niin ettei hän tunne jäävänsä söpön kikkaratukkaisen siskonsa varjoon.

meillä nuorimmaisella joka on poikaoli pari vuotta valkeat korkkiruuvit, ja sai huomiota todellakin joka paikassa, nyt sitten leikattiin lyhyeksi vaikka äidin sydän itki verta

Meillä ois parturireissu suunnitteilla, eka sellainen, tässä kesän aikana. Poika 3 v., eikä noihin kikkaroihin ole saksilla kajottu vielä koskaan. Tiedän että minunkin sydämeni tulee itkemään verta...

mun vanhemmalla tytöllä oli paksuafro ( nyt ollut vuoden verran suoristetut ) ja päiväkodissa tyttö kyllästyi siihen,kun kaikki hoitajat hoki vuoron perään,että "voi kun ihanat hiukset,vaihdetaanko?"

Mulla on luonnonkiharat hiukset ja muistan, että mua lapsena harmitti ja hävetti, kun kaikki ihmiset oli niitä läästimässä. Vieläkin harmittaa nämä kiharat hiukset, liekö johtuvan tuosta lapsuuden traumasta ;) helpompaa olis elämä kun olis suorat ja vois ottaa kiharat kun haluaa...

[QUOTE="Sirkkeli";26203443]No ottaako se poika kovin raskaasti tämän asian? Jos ei, niin ehkä hän on ymmärtänyt, että kyse on vain niistä tyttökiharoista, pikkujuttu siis.[/QUOTE]

Peesi tälle, voi hyvin olla että äitinä vaan olet herkemmillä tosta asiasta ja poikaa enemmän vaan vaikka huvittaa toi juttu (kun tuskin edes haluaisi että häntä joku kehuisi kiharoista) Jos poikaa se harmittaa niin asia on sitten eri.

Tästä tulee niin mieleen se, että yleensä myös vauvat saa paljon ihasteluja ja sitten isompi voi olla siitä vähän kateellinen.

Yhteistyössä