Tytölle nimeksi Ilta-Satu? Olisko nätti? Parempi ilman viivaa Iltasatu vai viivan kanssa? :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Varaäidilläni on ystävätär jonka nimi oli Naima Muisto Matilda.
Ei nimeään hävennyt vaan tajusi miksi äitinsä sen hänelle, sodassa kaatuneen Matin tyttärelle antoi.

Aina ei muiden valintoja tajua... mutta ei se niistä laittomia tee.
:)
ei kyllä mee läpi naima-aamut eikä edes ilta-sadut. kyllä noi katsotaan ei sopiviksi nimiksi. ja yhdysnimi on aina oma nimensä.

En tiedä meneekö.
Epäloogiselta tuntuu, ettei menisi, mutta eipä sitä kokeilematta tiedä... eikä kumpikaan nimi ole sellainen jota omalle lapselle yrittäisin.

Minäpä veikkaan että Ilta Satu menisi läpi mutta Ilta-Satu ei :) Meidän tyttärellä on tämän tyylinen nimi ja siksi olen tätä asiaa kysellyt ja tarkistellut päättävältä taholta.

Minusta erittäin kaunis nimi. Voisin itsekin antaa ja ne ihmiset jotka kauhistelevat että "Ei sellaista nimeä. Koulussakin kiusataan." voisivat katsoa peiliin. Itse ensimmäisenä aukaisemassa suutaan.

Aatelkaa jos lapsi aikuisena valitsee työn jossa pitää puheita tai esitelmiä.
"Minä olen Iltasatu ja kerron teille nyt..." Siinä tulee varmasti hymy monelle budjettisuunnitelmaa kuuntelevista.
Joskus näistä ihanista vauvoista kasvaa raudankovia ammattilaisia eri aloille ja silloin nimi vaikuttaa.

Yhteistyössä