tytölle nimeksi typy?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jimi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jimi

Vieras
minun mummoni nimi on typy ja se kulkee suvussa. minusta vaan typy nimi kuulostaa niin tyhmältä. vai voiko sitä nyt sitten laittaa toiseksi nimeksi?! ekaksi nimeksi en ainakaan laita vaikka maksettaisiin.

kertokaa miten selitän suvulle etten halua jatkaa nimen antoa omille lapsilleni.
minustakin se on aivan naurettava. väestörekisterin sivuillakin niitä on vain muutama etunimeltään alle 40.

Just oli tossa vissiin pirkka -lehdessä joku Napero -sivujen uus blogisti (tai jotain, en nyt muista) niin sillä kirjottelijalla oli Typy niminen tyttö.. ihmettelin kyllä mäkin hetken kun luin.. ei ehkä aikuiselle sovi.. (kuvittelen itteni töissä kun rekkapenat repis siitä huumoria...nou thänks...)

Meillä on hieman vastaava tilanne. Miehen suvussa kulkee eräs nimi ja mies on ainoa joka voisi nimeä jatkaa. Kyseessä kuitenkin sellainen nimi, ettei kumpikaan haluta sitä lapsellemme antaa. Lapsi ei ole tosin vielä syntynyt, mutta jo esikoisen syntyessä päätettiin, ettei sitä annetaan eteenpäin. Mies itse ei halua sitä jatkaa ja sinällään se hänelle sopiikin, se ei vain sovi mitenkään niihin kutsumanimiin joista me pidämme. Emme koe että meidän olisi tarvinut päätöstä mitenkään perustella, kuin sanomalla, että emme kokeneet sen sopivan lapselle eikä varsinkaan haluamaamme kutsumanimeen. Päätä siis nimi ihan itse ja anna sukulaisten mielipiteiden olla.

• Tykkää
Reactions: funny87

Yhteistyössä