Tytön 12v synttärit!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Minävain"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Minävain"

Vieras
Apuva! Tyttöni kysyi, että mitä synttäreillänsä tekee. He (4-5) + tyttöni tulisivat suoraan koulusta linja-autolla. Koululta kotiin 13 km. Joutuvat odottamaan linja-autoa tunnin ja matka kestää n. 25 min. Mitä tarjoiluja ja leikkejä synttäreille voisi järkätä? Jos teillä on kivoja ideoita niin tänne vaan. Tytöt saisi lähteä n. kuuden viiden aikaan. EHDOTUKSIA!!

Nakki/viinirypäle/juusto-tyyppisiä coctailtikkuja, hedelmä paloja dipattuna suklaakastikkeeseen, vähän karkkia&sipsiä, mahdollinen täytekakku/jäätelökakku ja vaikka pizzaviipaleita. Suolaista&makeaa tasapuolisesti ja hieman tuommoista terveellistäkin vaihtoehtoa ruokiin tuon ikäisille :D Mielestäni tuon ikäinen saisi keksiä jo synttäriohjelmansa itse, 12-vuotias on jo aika iso... Ainakin itse muistan lapsena että keksin 7 vuotiaasta ylöspäin aina oman synttäriohjelmani äitini hoitaessa ruokapuolen.

Yks suosittu tuollaisten vähän isompien keskuudessa tarjoiluna (toimii myös ohjelmanumerona) on antaa heidän kasata itse omat pizzansa. Siinä menee aikaa ja saavat hifistellä pizzojensa kanssa, sitten vaikka voisivat ottaa jonkun konsolipelin esiin ja tanssia/laulaa leikkimielisesti kilpaa?

Coctail tikut kuulostaa hyvältä. En ehkä suosi tuota pizza hommaa.. Mitä ohjelmanumeroita keksisitte. Tyttö vieressä sanoo, että ei vain yksinkertaisesti keksi mitään. Lupasin jonkun jutun sinne järkätä..

Meillä ei ole wii:tä. Tytöt halusivat pelata tyttöjen kesken peliä. Meillä on vain pleikka 2 mutta siinä on vain yksi ohjain. Tytöt eivät kuulemma halua leipoa. Muita ehdotuksia?

Eikö tuon ikäinen sitten itse osaa sanoa, jos kerran tietää, että mitä ei halua? Meillä menee lasten kesäsynttärit piknikeiksi - toinen menee kavereineen Suomenlinnaan ja pienempi kutsuu kaverit eväsretkelle läheiseen leikkipuistossa.

Voiko ne nuoret pelata vaikka lautapeliä sitten? Tai miten ois leffasynttärit? Tai sitten voi aina valita jonkun teeman ja mennä sen mukaan? Jos kerran lunta vielä maassa, voi sisälle tehdä karibialaisen fiiliksen ja pyytää kutsuvieraita pukeutumaan shortseihin ja kukalliseen paitaan. Ohjelmassa sitten jotain limboamista tai vastaavaa...

Limbo! No niimpä tietenkin! Miksen heti keksinyt! He pelaavat -Tyttöjen kesken- lautapeliä. Keittiössä on seisova pöytä. Tyttö sanoi järjestävänsä "karkin etsintää pilttipurkeissa". Limbosta piti myös. Eli pilttipurkit jotka ovat täynnä karkkia, piilotetaan talon kaukaisimpiin nurkkiin ;) Vieraat saavat aina välillä ohjeen "aarteen" löytämiseen. Kun he ovat sen löytäneet saa lisäksi tikkarin ja sen purkin. Niitä sitten mässäilevät yms yms. Halusi vielä yhden yöksi mutta eipä taida onnistua.

Itse en suosittelisi enää ainakaan mitään kakkua tai leivoksia , karkit ja sipsit on hyvä vaihtoehto (; sitten tekemistä olisi totuutta ja tehtävää , kummitustarinoita, jonku leffan katsominen .. itse kehottaisin katsomaan kauhuleffan niin riittäisi puhumista vielä moneksi viikoksi ((;

eli olen itse täyttämässä viikon päästä 12 ja itellä ois ainaki suunnitelma, että neljä parasta kaveriani tulisi meille ja pelattais wiitä, tehtäis ite pizzaa, oltais ulkona ja ylipäätänsä pidettäis hauskaa mitä nyt sit keksitäänkään ja sit ne jäis vielä meille yöksi.

mä ite täytän perjantaina 12! (nyt on keskiviikko) aiheena on julkkikset eli kaikki pukeutu julkkiksiks... siellä on kaikkija kivoja visoja yms. mun kaverit tykkää askartelusta(kaikki teijän kaverit ei välttis tykkää)tehään esim. ystävä korut tai synttäri hatut! me like it! syömisinä/tarjoiltavina on karkkeja ja leivoksia ja joitain pitsaa... sit aarteen etsintää et tehään kaikille vaikka pikkupusssit joissa on jotain nameja ja jotain! ite tein myös pinjatan! siinä pari ideaa!!!!!;) toivottavasti oli apua.. :D

Noniin elikkäs jos oikein ajattelee niin tän ikäset leidit ei oikein mistään kakuista välitä. Ainakaan mitä omilla synttäreillä on ollut. Justiin kaikki suolaset, sipsit, popcornit, suolatikut, suolakeksit yms.
Sit jokku karkit? Tai jotain jäätelöö ;) Ja sit jotain totuutta ja tehtävää + joku leffa ja ihan vaan hengaamista. Tai jotain :DD Mut joo kyllähän sitten ite voi jotain keksii + vieraatkin vois ehotella jotain pelii/leikki. :)

Jos ei kerta mikään kelpaa, niin kysy tytöltä mitä EI halua tehdä, kun on niin hankala keksiä. Siitä on aina helpompi lähteä.
Ehdottaisin aarteenetsintää jossa piilotat tytöille aarteita etsittäväksi ympäri taloa. Tai sitten voit järkätä pikku ''tehtäväpisteitä'' joissa esim. pitää syödä nauhasta roikkuva suklaapatukka, onkia omena ämpäristä yms. pientä sälää.
Jos ei vieläkään uppoa, niin katsokaa leffa naposteluiden kera!
T. 4,5,6 ja 7v synttäreitä järjestänyt omille lapsille ja sukulaisten lapsille 11 ja 12 v synttäreitä järjestänyt. ;)

Mulla on tulossa synttärit itselläkin kohta ja parhaaksi ideaksi on osoittautunut T-PAIDAN TUUNAUS.
Mutta tämä tietysti onnistuu ehkä mielummin vähän pienemmissä synttäreissä jos ei kauheasti haluaisi koristeita ostella jokaiselle. Mutta mun tapauksessa synttäreille on tulossa vain 2 mun lisäksi. Joten joko he saavat tuoda oman t-paidan (pelkkä valkoinen tai joku muu vaalea väri) tai sitten valmiiksi ostetaan jo pari halpaa t-paitaa. Tähän tarvitsee koristeluun kaikenlaisia ja värisiä kangastusseja sekä muita mitä saa pysytettyä paitaan (voi etsiä netistä koristeideoita juuri paitaan).

Todella hauskaa varmasti, koska saa itse tehdä omannäköisen t-paidan + tätähän voi myös soveltaa,
eli kyllä tämä toppiinkin onnistuu!

Limboo, on aika hyvä peli. Itse yritän keksiä jotain peliä lisää synttäreihin kun täytän 2kk päästä 12v!
Mun synttäreihin tulisi pelaamista LIMBOA, PIIRTÄMISTÄ, ALIASTA.
Sorry toi piirtäminen ei ole pelaamista mut okei :DD?

Yhteistyössä