tytön alapäässä näppyjä!! mistä johtuu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Huomasin tuossa juuri vaipanvaihdolla 1,5v tytöllä alapäässä jotain punasia näppylöitä. Hitsi kun säikähdin, mulla on itsellä herpes ollut vuosia vuosia, pitkään aikaan ei ole aktiivisena ollut. Tuli kuitenkin mieleen, et ei kai se voi tarttua esim pyyhkeestä? Anoppi ei nimittäin välitä kenen pyyhkeellä tytön kuivaa kylvyn jälkeen ja viimeksi se oli mun pyyhe. Mut eihän se nyt niin tartu eihän, eikä se oo ees tietoisesti minulla aktiivisena nyt ollut.

Pissavaippa ei ehtinyt pitkään olla, eikä vaipassa juuri mitään edes ollut. Samoja vaippoja ollaan käytetty koko ajan, eikä ole ennen ihottumia eikä näppyjä tullut. Muualla ei ole mitään, tuossa pimpin alueella vaan punoitus ja näpyt. Ei tyttö kyllä raapi eikä kitise.

Mitähän kummaa?

Alkuperäinen kirjoittaja ö;21975013:
Hyi helvet** samalla pyyhkeellä? olet hullu kun et pidä huolta lapsesta.

ainiin mä unohdin kytätä siinä vieressä kun anoppi kylvetti tyttöä. Kyllä mä sillle puhtaan pyyhkeen annoin, mut minun pyyhkeeseen se oli tytön käärässy. Ollaan sit hullu vaikka se on nyt tässä ihan sivuseikka.

olisko jollain fiksumpaa vastausta?

Enterorokko? Meil se alkoi siten et alkoi 8kk ikäisellä pimppu punoittamaan.. myöhemmin ilmestyi ikään kuin punaisia finnejä jotka muuttui rakkuloiksi ja puhdettua tuli pohjalta kirkkaan punainen pohja. Jos on herppestä tai märkärupea ni on todella kipeä.. mul ois tuol kuva, mut en viitti tänne yleiselle puolelle sitä laittaa. Mut todella ärkäkän näköinen ihotuma edessä + nivusissa.

No joo.. ylireagoin liian äkäsesti. Tarkoitin vaan että oisit anpille rautalangasta vääntäny. Mutta se olikin kerenny pyyhkeen jo ottaa vaikka puhas olis ollu lähellä.
No, eipä sille enää mitään voi. Ja ei se ole tarttunu lapseen, jos siis sulla ei ole aktiivisena. Huomaat kyllä jos tulee lapselle rakkoja, näpyt eivät ole vielä niitä. Herpesvirus jää kehon ulkopuolelle kyllähenkiinmuutamiksi tunneiksi. mutta ei sun tarvi olla huolissaan,jos kerran sulla ei niitä nyt ole.

Mäki luulin ensin vaipan aiheuttamaksi (oltiin juuri vaihdettu vaippa merkkiä), mutta vaihdoin vanhaan tuttuun ja ihottuma vain paheni. Muuttui alkuun myös hilseileväksi.. sit ilmestyi suuhun valkoisia peitteitä (myöhemmin rakkuloita) ja jalkojen iholle pikkurillin pään kokoisia näppyjä/rakkuloita, sekä pienempiä..

[QUOTE="Kaisa";21975098]Enterorokko? Meil se alkoi siten et alkoi 8kk ikäisellä pimppu punoittamaan.. myöhemmin ilmestyi ikään kuin punaisia finnejä jotka muuttui rakkuloiksi ja puhdettua tuli pohjalta kirkkaan punainen pohja. Jos on herppestä tai märkärupea ni on todella kipeä.. mul ois tuol kuva, mut en viitti tänne yleiselle puolelle sitä laittaa. Mut todella ärkäkän näköinen ihotuma edessä + nivusissa.[/QUOTE]

hmm. se voiskin olla mahdollista. tyttö on nimitäin ollut huono syömänen nyt muutaman päivän ajan. eikös siihen liity suussakin olevia rakkuloita? pitääkin tutkia heti aamulla kun herää näkyykö siellä mitään.

hmm. se voiskin olla mahdollista. tyttö on nimitäin ollut huono syömänen nyt muutaman päivän ajan. eikös siihen liity suussakin olevia rakkuloita? pitääkin tutkia heti aamulla kun herää näkyykö siellä mitään.

mä kyl vahvasti käännyn tuon enteron puoleen, jos syöminen menee hankalaksi tai näppyjä jotka kutiaa limaantuu niin käytä tk:ssa saatte kutina lääkettä sekä puudute geeliä suuhun.

[QUOTE="just";21975108]Mitenköhän paskasena sä suihkusta tulet kun yököttää?[/QUOTE]

No tuohon ei paskasuutta tarvita suihkun jälkeen, jos herpesrakko just puhennu ja on pyyhkeessä kuivaamisen jäljiltä.

Yhteistyössä