Tytön nimi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyllääntynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kyllääntynyt

Vieras
Meillä kulkee suvussa toisena nimenä Esther tai Ester tai Esteri, kirjoitusasu vaihtelee, mutta sama nimihän tuo lähes on. Haluaisin sen omalle tytölleni etunimeksi. Miehen ja lähes kaikkien ystävieni mielestä ei tuollaista nimeä voi lapselle antaa kun sitten sitä jatkuvasti kiusataan "Esterin #&%£$!*-jutuilla". Yksikin so-called-kaveri alkoi heittää vitsejä siitä, eipä muistanut, että sekä minun, äitini, isoäitini, isoisoäitini sekä serkkuni toinen nimi on/oli Esther/Ester/Esteri. Mielestäni tuo on älyttömän kaunis nimi ja miksi se on pitänyt tuollaisella pilata?

Miehen luultavasti saan taivuteltua :kieh: , mutta olen alkanut itsekin miettiä että aletaanko lasta sitten kiusata tuollaisen nimen takia koulussa. Nimi ei sinänsä ole liian erikoinen, mutta ei liian yleinenkään.

Minun mielestäni Esteri todella kaunis ja erikoinen nimi. Aina voidaan jokaisesta nimestä vääntää "haukkumanimiä". Jos sinusta siltä tuntuu, että tyttösi on Esteri niin eipä kannata muista välittää. Juttelet vain miehesi kanssa asian selväksi välittämättä yhtään toisten mielipiteistä. Minulla nyt kolmas lapsi, tyttö kahden pojan jälkeen. Anoppi on jopa ehdottanut suoraan mikä olisi sopiva nimi. Utelee joka päivä pojilta mikä on pikkusiskon nimi. Mutta nimen paljastaa vasta pappi parin viikon päästä. Hän on meidän tyttö ja saa nimekseen sen minkä minä ja mieheni hänelle sopivaksi katsomme. Meillä kävi päinvastoin, että katkaisin poikien nimissä kulkeneen toisen nimen, Juhani. Kaikki miehet ovat Juhania, joten en jostain syystä halunnut sitä omille pojille. Ehkä osa sukulaisista ajatteli minua aluksi itsekkääksi ja loukkaantuivat kun katkaisin pitkään jatkuneen perinteen, mutta katsoin oikeitetuksi päättää itse oman lapsieni nimen. Ja mikäs tuon hienompaa, että suvussanne on kulkenut noin erikoinen ja kaunis nimi. Itse varmaan laittaisin myös tytölle nimeksi Esterin sinun tilanteessasi.

Yhteistyössä