Tytsi hei!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmettelee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmettelee

Vieras
Onko sinulle elämässäsi koskaan sattunut mitään oikeita vastoinkäymisiä? Oletko joutunut huomaamaan ettei asiat menekään niin kuin olit ajatellut ja joudut petttyneenä rakentamaan kaiken uudestaan tyhjästä, tilanteessa missä tuntuu ettei millään ole enää mitään väliä?

Noita tiukkoja mielipiteitäsi lukiessani herää kokoajan ajatus siitä että olet kovin lapsellinen ikäiseksesikin. En tarkoita lapsellisuudella sitä ettet ole pettänyt tms, ei tuollaisia asioita tarvitse kaikkien tehdäkään. Aina vaan perempi jos ei tarvi kaikkia virheitä tehdä. Mutta suhtautumisesi asioihin on juuri niin mustavalkoinen kuin yleensä on ihmisellä joka on aina saanut kaiken valmiina käteen tekemättä työtä sen eteen ja kuvittelee kaikkien muiden tilanteen olevan sama. Siksi onkin helppo arvostella muita ja nähdä itsensä parempana kuin he.

Yleensä elämänkokemus tarkoittaa sitä että jotain ikävää on kerennyt sattua ja ihminen uskoo ettei kaikki olekaan omissa käsissä kiinni, myös minulla voi käydä huonosti ja jopa minä voin epäonnistua ja tehdä virheitä. Sen myöntäminen auttaa suhtautumaan armollisemmin myös muiden virheisiin. En siis tälläkään tarkoita että pettäminen pitäisi hyväksyä. En ole itse pettänyt eikä puolisoni minua ja varmasti olisi kova paikka edessä jos näin kävisi puolin tai toisin. Mahdollisesti erokin. Mutta en silti ymmärrä miksi sukulaisten ja ystävien meidänkään tapauksessa pitäisi kääntää selkänsä pettäjälle, eihän heitä siinä ole petetty?!

Tuo kommentti että tunnistat pettäjän jo päältäpäin on yksi naurettavimpia täällä koskaan kuulemiani juttuja, ja aika älyttömiin ollaan tähän mennessä jo törmätty. Sano nyt tyttö kiltti että se oli joku vitsiksi tarkoitettu heitto, ethän oikeasti voi olla tuota mieltä???

Kenellekään en mitään pahaa soisi, mutta välillä tuntuu siltä että saisi elämä sinua hiukan koulia. Nykyiset mielipiteesi eivät oikeasti anna mitään kuvaa syvällisestä keskusteluta tai aikavasta keskustelijasta, päin vastoin. Keskustelu ei missään vaiheesaa pääse syvälliseksi kun jäät jankuttamaan ettei asiaan voi olla kuin yksi oikea näkemys -sinun. Täällä on monta ikäistäsi äitiä, jotka eivät ehkä ole pärjänneet koulussa yhtä hyvin kuin sinä, mutta silti tuntuvat paljon fiksummilta ja aikavammilta. Kenties juuri siksi etteivät hoe kokoaikaa olevansa tätä.

Ihminen oppii virheistää ja joku voi oppia ilman niitäkin. Oppimiseen tarvitaan kuitenkin sitä nöyryyttä mitä sinulta ei vielä näytä löytyvän ja siksi kohdallasi tuo aikuistumine kestää kauemmin. Toivon kuitenkin sinulle kaikkea hyvää ja toivottavasti joku päivä saan lukea sinulta aikuisempia kirjoituksia!

Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Luepas tota pettämisketjua hiukan eteenpäin niin huomaat, että olen oikaissut pari väärinkäsitystä ja keskustelu meni jo ihan mukavaksi =)

Täytyypä lukea loppuun asti, nyt vain sivulla 15 oli jo niin ahdistava olo etten jaksanut enempää.

Mutta toivottavasti olet oikeasti mielipiteissäsi avarakatseisempi minkä käsityksen täältä saa. Täydellisenä on usein niin yksinäistä.

Jokatapauksessa mukavaa illanjatkoa niin sinulle kuin muillekin kädenvääntäjille!

Mun mielestani kypsan, aikuisen, elamaa kokeneen kirjoittajan ei tarvitse koko ajan toitottaa sita elamankokemustaan ja aikuisuuttaan. Se elamankokemus ja aikuisuus kylla nakyy kirjoituksistakin.

Mun mielestani on todella ihanaa keskustella eri ikaisten, eri elamantilanteissa olevien ihmisten kanssa, jopa eri mieltakin olevien. Se vasta avartaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelee:
Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Luepas tota pettämisketjua hiukan eteenpäin niin huomaat, että olen oikaissut pari väärinkäsitystä ja keskustelu meni jo ihan mukavaksi =)

Täytyypä lukea loppuun asti, nyt vain sivulla 15 oli jo niin ahdistava olo etten jaksanut enempää.

Mutta toivottavasti olet oikeasti mielipiteissäsi avarakatseisempi minkä käsityksen täältä saa. Täydellisenä on usein niin yksinäistä.

Jokatapauksessa mukavaa illanjatkoa niin sinulle kuin muillekin kädenvääntäjille!

Välillä sitä kirjoittaa vihaisena ja väsyneenä vähän liian nopeasti, pohtimatta ja perustelematta tarpeeksi =) Väärinymmärryksiä ja kinastelua tuli itse kultakin. Yritän olla avarakatseinen enkä yleensä tuomitse toisia kuten itseäni-itseäni kohtaan olen jopa liian kriittinen/tuomitseva :/

Lisään vielä, että varmaan kaikki ihmiset sortuvat välillä ajattelemaan sisimmässään, että se oma mielipide on oikea, tuo on ihan inhimillistä...etenkin jos asia on itselle hyvin tärkeä :)

Alkuperäinen kirjoittaja Alma Puunaula:
Mun mielestani kypsan, aikuisen, elamaa kokeneen kirjoittajan ei tarvitse koko ajan toitottaa sita elamankokemustaan ja aikuisuuttaan. Se elamankokemus ja aikuisuus kylla nakyy kirjoituksistakin.

Mun mielestani on todella ihanaa keskustella eri ikaisten, eri elamantilanteissa olevien ihmisten kanssa, jopa eri mieltakin olevien. Se vasta avartaa.

Kiitos sulle Alma siitä, että ymmärsit heti ajatukseni etkä sanonut missään vaiheessa, että en voi sitä tai tätä tietää, kun on niin vähän elämänkokemusta :hug:

Nih..kyllähän niistä ketjuista saa tooosi pitkiä kun tädit jaksaa ruveta kädenvääntöön "teiniprinsessan" ja "kypsymättömä" ja "ehdottoman" "tytön" kanssa...eli kuka olikaan se aikuisin?

Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:
Nih..kyllähän niistä ketjuista saa tooosi pitkiä kun tädit jaksaa ruveta kädenvääntöön "teiniprinsessan" ja "kypsymättömä" ja "ehdottoman" "tytön" kanssa...eli kuka olikaan se aikuisin?

No jos aikuisuudesta puhutaan, niin ihan aikuisia ihmisiä ei tällä palstalla ihan tungokseen asti ole...... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Alma Puunaula:

Hyvä Alma Puunaula, noin se just onJos on vain vaikka pelkkiä vanhuksia voi keskustelu olla aika yksioikoista. Mutta kun eri ikäisiäkin joukossa heti tulee eri sävyjä.
Asioista voi olla eri mieltä ja sehän se rikkaus on - mutta ei toinna lytätä kenenkään mielipidettä!
Tytsistä kasvaa varmaan noine mielipiteineen erittäin fiksu vanhempi, nyt hän on jo fiksu nuori!

Alkuperäinen kirjoittaja Sabira:

No jos aikuisuudesta puhutaan, niin ihan aikuisia ihmisiä ei tällä palstalla ihan tungokseen asti ole...... :whistle:

Ihan naurattaa kuinka oikeassa Sabira on! Samaa mieltä!

Alkuperäinen kirjoittaja samaa mieltä:

Ihan naurattaa kuinka oikeassa Sabira on! Samaa mieltä!

;) Kiva huomata että joku muukin ajattelee samoin... :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ihan naurattaa te aikuiset naiset jotka viitsitte takertua tyttösen asioihin jotka kuuluvat tuohon ikäluokkaan. Koittakaa elää aikuisina.

No tällä palstalla on aika nuoria ihmisiä palstailijoina. Selittäisikö se tuota asiaa vähän....? :whistle:

ihan naurattaa te aikuiset naiset jotka viitsitte takertua tyttösen asioihin jotka kuuluvat tuohon ikäluokkaan. Koittakaa elää aikuisina.

Ihan naurattaa tyttönen joka tulee tänne täysin erilaisessa elämäntilanteessa olevien joukkoon tuolla kyllä MINÄ tiedän-asenteella. Eikö nuorisolle ole omaa palstaa jossa voi tehdä SinäMinä-testejä ja jutella vaikka meikeistä?

Ihan naurattaa tyttönen joka tulee tänne täysin erilaisessa elämäntilanteessa olevien joukkoon tuolla kyllä MINÄ tiedän-asenteella. Eikö nuorisolle ole omaa palstaa jossa voi tehdä SinäMinä-testejä ja jutella vaikka meikeistä?

Niin. Mulla ei ole aiemmin ollut tytsiä vastaan yhtään mitään. Mutta tuo minä minä- asenne ja sitten ylimielisyys sekä kaikkitietävyys yhdistettynä puutteelliseen elämänkokemukseen alkaa pikku hiljaa ärsyttää. Ja se jankkaaminen, perusteellisuus, pikkutarkkuus, täydellisyyden tavoittelu ym. Nuorihan se tytsi onkin, mutta ehkä vähän väärällä foorumilla liikkeellä... :whistle:

Niin. Mulla ei ole aiemmin ollut tytsiä vastaan yhtään mitään. Mutta tuo minä minä- asenne ja sitten ylimielisyys sekä kaikkitietävyys yhdistettynä puutteelliseen elämänkokemukseen alkaa pikku hiljaa ärsyttää. Ja se jankkaaminen, perusteellisuus, pikkutarkkuus, täydellisyyden tavoittelu ym. Nuorihan se tytsi onkin, mutta ehkä vähän väärällä foorumilla liikkeellä... :whistle:

Asiahan nyt vaan menee niin, etta kukaan meista ei ole tasan tarkkaan kokenut samanlaisia asioita, kuin muut ovat kokeneet. Esimerkiksi minua ei ole ikina petetty. Siltikin aion ottaa osaa pettamiskeskusteluihin ja vastata tamanastisen elmankokemukseni kannattamana. ja mielipiteeni on ihan yhta kaypa, kuin joku pettamisen kokeneenkin.

Millainen on puutteellinen elamankokemus, ja ennenkaikkea, mita EI-PUUTTEELLINEN elamankokemus pitaa sisallaan?

Yhteistyössä