tyttö 1v8kk, onko nyt joku ihme ikävaihe? *uniasiaa*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Karvapallo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Karvapallo

Aktiivinen jäsen
27.06.2008
4 377
0
36
Semmosen puoli vuotta tyttö on nukkunut yöt läpeensä heräämättä. Nyt pari-kolme viikkoa tyttö on heräillyt joka yö itkemään, yleensä semmosen viitisen kertaa ehkä. Tyttö nukahtaa klo 20-21 ja herää ekan kerran itkemään klo 23-00 ja siitä se lähtee.

Onko nyt menossa joku vaihe, joka aiheuttaa heräilyjä? Mietin jotain painajaisia tai muuten mielikuvituksen kehittymistä. Toinen juttu on se, että mies on nyt joutunut olla viikot muualla. Tää alkoi miehen lähdön jälkeen, kävi siis mielessä sekin voiko tyttö ikävöidä ja se ilmenee sitten vaan öisin tällä tavalla?

Meillä ainakin on ollut "kaiken laista kautta" aina väliin,välillä on menty huutaen nukkumaan muutama viikko ja sitten taas nätisti tai sitten herätty huutaen tai yöllä huudettu...viimesin kausi oli just ennen ku 2v täytti,sen jälkeen nukkumiset sujuneet hyvin,KOP KOP.
Vois hyvinkin johtua teillä tuo yö itku just huolesta kun isä on poissa ja juurikin tuo mielikuvitus ja unet.

On ohimenevä vaihe. Meillä on noita kanssa riittänyt, mutta onneksi välillä on pitikiä normaaleja kausia. Muista yrittää rauhoittaa lapsi sinne omaan sänkyyn, sillä syliin ottamisesta voi tulla nopeasti pysyvä käytäntö - meillä kävi näin reppuun nukuttamisen kanssa.

Siis meillä on JUST tollaista nyt, tosin vauva vasta 1v5kk! Ainakin kolmen viikon ajan on yöt olleet tuollaisia, vaikka mitään muutoksia ei oo tapahtunut, uusia taitoja tullut tms. Meinaa olla vähä väsyny mamma täällä...

samanikäinen poika meillä ja vielä pari viikkoa sitten oli nuita yöheräilyjä. mitä kauemmin kesti päästä sängyn viereen siitä kun ensimmäinen itku sängystä kuului sitä vaikeempi oli rauhotella. autto kun pisti kädet poskille ja sanoi nimen suht lujaan ääneen, huutamatta kuitenkaan. nyt ei enää heräile mutta nukkumaanmeno on tahtojen taistelua, lentää peitot ja lakanat ja lelut lattialle ja huudetaan vaikka olis siinä vieressä ja tekis kaikkensa.. joku vaihe vaan taas, ei nimittäin heräile sit niin paljoo kun nukahtamiseen menee parhaimmillaan pari tuntia..

[QUOTE="vieras";23804416]Kulmahampaat? Aina syytetään hampaita..[/QUOTE]

No meillä on jo kaikki mitä tässä iässä pitäis ollakin... eikä niitä ny kai viikkokausia niitä hampaitakaan tehdä.

[QUOTE="Jenis";23804441]No meillä on jo kaikki mitä tässä iässä pitäis ollakin... eikä niitä ny kai viikkokausia niitä hampaitakaan tehdä.[/QUOTE]

Meillä ei oo tytöllä vielä kaikki hampaita mutta jotenkin tuntuis oudolta, että nyt sitten pari viikkoa huudettais hampaita ku tähän asti ei oo hampaiden puhkeamiset aiheuttaneet juuri mitään ongelmaa..

On ohimenevä vaihe. Meillä on noita kanssa riittänyt, mutta onneksi välillä on pitikiä normaaleja kausia. Muista yrittää rauhoittaa lapsi sinne omaan sänkyyn, sillä syliin ottamisesta voi tulla nopeasti pysyvä käytäntö - meillä kävi näin reppuun nukuttamisen kanssa.

No mä en syliin oo enää 8kk nukuttanut, silloin siitä nimittäin oli tullut tapa ja tyttö vaan sen takia heräili. Mulla vaan meinaa pinna kiristyä yöllä jos joudun jatkuvasti just uneen päästessäni juosta takas huutavan lapsen luo, joka ei ees välillä rauhotu millään, joten oon ajatellut että kun otan ekasta heräämisestä viereen, niin vähä helpottuu mun taakka.. Heräilee tyttö mun vieressäkin sitten itkemään mutta ei tartte mun nousta aina ylös ja mennä eri huoneeseen rauhottelemaan. Pitäsköhän tääkin lopettaa, alkaakohan tyttö heräillä puolilta öin sen takia, että pääsee mun viereen?

Mä oon tullu siihen tulokseen, että aina noilla lapsilla on joku vaihe! Kun yhdestä pääsee niin toinen alkaa. En enää ees mieti näitä :D Ja mullakin 1v9kk lapsi, joka heräilee öisin tällä hetkellä...

Yhteistyössä