Tyttö 4v viikoksi maidottomalle!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ninnananna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Juu karrageenia ja palmuöljyä ainakin on. Mutta mä oon tullu siihen tulokseen, että kun noi allergiat rajottaa tota ruokavaliota ihan riittämiin, niin lorotan sitä soijakermaa kuitenkin ennemmin kun jotain kauralitkua. Tässä asiassa maku voittaa.

Mä taas laitan mielummin niitä oatlyn kaurakermaa/juomaa. Ei maistu kyllä yhtään kauralta. Hyvin menee makaronilaatikossa, kermakastikkeena jne.

Me makuasiat ;)

Aa no mitäs muuta mä voisin käyttää ruokakermana kun kaurakermaa tai soijakermaa? Kookoskerma on käytössä lähinnä wokeissa, sen maku ei oikeen passaa joka ruokaan. Riisille olen allerginen. Mutta onko siis jotain, mistä mä en ole kuullukaan? Jos siis nimenomaan haluaa laittaa kermaa.

Niin, ei noissa kaikissa olekaan mitään outoa mutta jo tuo yksi(karrageeni) saa mut ainakin jättämään nuo tuotteet kauppaan. Juurikin tuon testitulokset on aika mielenkiintoisia

Ei kai sitä kermaa tarvitse laittaa joka ruokaan? Saan itse tehtyä melkein päivittäin(vapaata kun on 2pvä/vko) vegaaneille ruokaa ja maukasta sellaista. Kermaa ja muita käytän mutta ilmankin niitä onnistun kuin ihmeenkaupalla samaan maukasta tehtyä ja ihan puhtaista raaka-aineista :O

[QUOTE="ammattilainen";23006303]Niin, ei noissa kaikissa olekaan mitään outoa mutta jo tuo yksi(karrageeni) saa mut ainakin jättämään nuo tuotteet kauppaan. Juurikin tuon testitulokset on aika mielenkiintoisia[/QUOTE]

No joo, ei se välttämättä terveellistä ole.. mä jotenkin aattelin, että niissä olis sun mukaan jotain sellaista, mitä on vaan noissa soija/kaura/riisi/etc korvaavissa tuotteissa.. mutta samalla tavallahan noissa ruokakermoissa ja kevytkermoissa, maidosta tehtyinä, on karrageenia yms.

Meillä pääasiassa vältellään lisäaineita, mutta sen harvan kerran kun kermaa tms tarvitaan, niin en jaksa välittää (kun ei kuulu meillä päivittäiseen tai edes viikottaiseen menuun kermaruoat tms).

No ei meillä kokata kermaruokia edes joka viikko. Tuo kerma nyt oli esimerkkituote, mistä en suostu luopumaan vaan syön ihan karrageeneineen kaikkineen.

Mutta kyllä meillä sillon tällön tehdään kastikkeita ja muuta, jollon kerma kuuluu asiaan. Kyllä mä tiedän, että sosekeiton saa tehtyä ilman mitään kermoja, mutta sillon tällön on kiva lorauttaa sitäkin mukaan. Samaten konjakkikastikkeet sun muut tykkään tehdä kermaan. Ei siinä, varmasti kastikkeistakin sais ihan maistuvaa ilmankin. Mutta kuten edellä mainitsin, mun allergiat rajoittaa elämää ja syömistä ihan riittävästi, niin en suostu tätä murkinointipuolta enää entisestään vaikeuttamaan.

Sikäli kuulostaa mielenkiintoiselta tollaset itse tehdyt maidot. Voisinpa koittaakin, varmaan toimisi vaikka myslin kanssa oikein hyvin. Kiitos vinkistä.

KIITOS kaikille vinkeistä ja neuvoista! Eiköhän sitä jotain löydy tuolta kaupasta huomenna.

Kuinka pian tuollainen maidottomuus tuottaa tuloksia tai siis pitäis tehota? Meillä aloitettiin sunnuntaina(eli lauantaina sai vielä maitoa) ja vatsaa valittaa edelleen...eilen illalla paljon.

Hei! Miten on mennyt? Ihmettelin vain tuota että vain viikon maidoton kuuri käsketty pitää. Yleensä menee useampi viikko, että elimistö/suolisto rauhoittuu. Esim. kaverin vajaa 3v lapsi on määrätty kolmen viikon ajaksi maidottomalle.

Yhteistyössä