Tyttö hoitoon, äiti töihin ...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aapee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aapee

Vieras
Tyttö 2.5v ja nyt alkaa tuntumaan vahvasti siltä että tämä äiti kaipaa töihin. Mulla ei ole vakituista työpaikkaa vaan töitä täytyis ensin etsiä ja jos hyvin käy että sellainen löytyy niin tyttö hoitoon.

Kuulostaa ehkä hurjalta kun sanon että "kaipaan töihin" ..suurin huolenaihe on kuitenki rahatilanne.

Kokemuksia, miten ootte asian hoitanu?
Ensin varmistaa itelle se työpaikka ja sitte lapselle hoitopaikkahakemus meneen vai ensin varmistaa että lapsella on varma hoitopaikka ennenkuin mahdollinen työ varmistuu ... plääähh...

Kertokaa rakkaat ihmiset, sanokaa jotain ... :D
Kiitos!

Mie ensin hakisin sen hoitopaikan.. Jos on vaikkapa toiveita siitä mihin haluaa lapsen hoitoon. Sitten hakisin töitä. Mulla sama ongelma varmaan keväällä, yritän säästää että saatais kesä vielä olla kotona kun isommille ei enää hoitopaikkoja saa (silloin kouluikäisiä, mutta niin pieniä!).

jos olet sh tai laitoshuoltaja tai valmis ottamaan ihan mitä tahansa, vaikka puhelinmyyntiä niin sitten lapsi hoitoon heti. töitä varmasti on.

jos taas sulla ei ole mitään ammattiam utta vähintään 2000 euroa palkkaa pitää saada tai olla kiinnostava sisäsiisti työ tai jos olet vaikka suunnittelija ja muuta työtä et ota niin ehkä kannattaa vaan katsella sitä työtä, koska tuskin löytyy ihan heti, ehkä 10 vuoden sisään...

Tässä samoja asioita mietin. Meillä pitäisi 4 kk ennen hoidon tarvetta laittaa päivähoitohakemus sisään. Eli nyt pitäisi pistää, jos aion heti vanhempainvapaan jälkeen töihin. Mutta tosiaan, kun mulla oli viimeksi määräaikainen sopimus, ei ole varsinaisesti työpaikkaa mihin palata. Eli ei ole sanottua, saanko työpaikkaa silloin kun haluan. En niin haluaisi etukäteen hakea, kun en hoitoon turhaan halua laittaa.

Vaikka kait sen hoitopaikan silti pienemmälläkin varoitusajalla saisi, jos tarvitsisi.

Kait se hakemus sisään olisi itsellä laitettava. Kai sitä hoitoonmenoa pystyy siirtämään, jos ei heti tarvitsisikaan tai haluaisikaan hoitopaikkaa? Vai miten tarkkaa se on, jos hakenut paikkaa on?

Mun tyttö täytti 3v ja siis pakko mennä töihin. Olen nyt työmarkkinatuella ja vuosia ollut kotona. Ei työpaikkaa. Mutta saan sijaisuuden joka 5viikkoa ja alkaa ensi viikolla. Hain tytölle jo huhtikuun haussa hoitopaikan ja hoito alkaa elokuusta. Oli pakko, sillä meillä ei ole autoa ja pakko saada varmasti läheltä paikka. No, sainkin siis töitä ja alussa mies lomalla heinäkuun ja hoitaa lapset ja sitten menee kuopus päikkyyn.

No, jos lähtee hakeen töihin, niin sen kun vaan hakee töihin.
Ite aikanani laitoin hoitohakemuksen heti peliin, ku mietin töihin hakua. Tosin hoitohakemukseen oli vaikea laittaa se aloittamispäivämäärä, kun vasta haki. Mutta ei se ole kun luuri käteen, ja soittaa. ja kysyä neuvoa... :)

Ja mulla ainakin järjestynyt kaikki hoitojutut hyvin. Ja tyopaikkakin löytyi. Oli helpompaa, kun oli hoitopaikka valmiina.

Hoitopaikkahakemus kannattaa laittaa menemään, jos haluat töihin. Siihen kuitenkin pitäisi laittaa aika milloin tarvitsisi hoitopaikan. Paikkaa ei tarvitse vastaanottaa, jos sinulla ei olekkaan silloin töitä ja haluat hoitaa lasta kotona.

Alkuperäinen kirjoittaja Vierasä:
No, jos lähtee hakeen töihin, niin sen kun vaan hakee töihin.
Ite aikanani laitoin hoitohakemuksen heti peliin, ku mietin töihin hakua. Tosin hoitohakemukseen oli vaikea laittaa se aloittamispäivämäärä, kun vasta haki. Mutta ei se ole kun luuri käteen, ja soittaa. ja kysyä neuvoa... :)

Ja mulla ainakin järjestynyt kaikki hoitojutut hyvin. Ja tyopaikkakin löytyi. Oli helpompaa, kun oli hoitopaikka valmiina.

Tää tietty liittyy siihen, mistä paikkakunnalta on.

Yhteistyössä