Tyttö luulee, että olen ihan seniili ;)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PROVO
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
eiköhän se luottamusta osoita et annat tyttäres viettää aikaa kavereidensa kanssa näin vappuna.. Siinähän tyttöski sit näkee millasta se meno on.. ethän sä voi sitä enää kauaa pumpulissa pitää ja "suojella" sitä kaiken maailman juhlapyhiltä ( ryyppäjäisiltä :whistle: :laugh: )
Joskus se on irtipäästettävä.. varmasti olet sinäki menny nuorena ja kokeillu asioita ja viettäny aikaa (vappuna,uutenavuotena,juhannuksena jne...) kavereides kanssa.. ni miks sitte kiellät sen tyttäreltäsi?

Jos ap on varma että tyttö tosiaan juhlii juomalla viinaa niin sittenkin onkin parempi pitää hänet tosiaan ala-ikäisenä kotona.

Itse yritän opettaa murkkuani niin että hän osaisi juhlia ilman siideriä.
Mulla on 13 vuotias poika joka käy jo nyt diskoissa jotka "pahimmillaan" auki 23:n joten poika kotona joskus vasta 23.40 .
Vaikka tiedän että siideri on monen hänen ikäisensä juhlajuoma, on omani pysynyt ihan raittiina .

Minusta sitä löysää pitäisi antaa vähitellen. Tavoitteeni kyllä on että 17 vuotias voi käydä juhlistamassa vappua kavereiden kanssa. Olisi tosi sääli pitää hänet vastentahtoisesti kotona vanhempien kanssa jos menojalka vipattaa. Meidän perheessä juhliminen ja alkoholinkäyttö eivät ole synonyymejä ja toivon että lapseni pitävät tätä arvossaan sillä se lisää heidänkin kreditpisteitään ja edistää heidän omien toiveittensa täyttymistä. Joskus on pakko päästää irti...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.04.2007 klo 13:33 ElinaJohanna kirjoitti:
eiköhän se luottamusta osoita et annat tyttäres viettää aikaa kavereidensa kanssa näin vappuna.. Siinähän tyttöski sit näkee millasta se meno on.. ethän sä voi sitä enää kauaa pumpulissa pitää ja "suojella" sitä kaiken maailman juhlapyhiltä ( ryyppäjäisiltä :whistle: :laugh: )
Joskus se on irtipäästettävä.. varmasti olet sinäki menny nuorena ja kokeillu asioita ja viettäny aikaa (vappuna,uutenavuotena,juhannuksena jne...) kavereides kanssa.. ni miks sitte kiellät sen tyttäreltäsi?

Peeailen tätä täysin :wave:

Muistelkaa niitä aikoja kun itse olitte 17..... =)
Mä ainakin sain mennä esim.vappuna ja juhannuksena, ja uskallan sanoa että lapsenikin pääsevät pikkuhiljaa kun sen aika on. Mutta en pitäisi enää 17 vuotiasta pakolla kotona.
Ei juhliminen aina ole sitä juopottelua. Ja kaikenlaista voi sattua vaikka koulumatkalla, ei välttämättä vappuna :whistle:
Päästäisit nyt, edes joksikin aikaa. :wave:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.04.2007 klo 13:40 vieras kirjoitti:
Muistelkaa niitä aikoja kun itse olitte 17..... =)
Mä ainakin sain mennä esim.vappuna ja juhannuksena, ja uskallan sanoa että lapsenikin pääsevät pikkuhiljaa kun sen aika on. Mutta en pitäisi enää 17 vuotiasta pakolla kotona.
Ei juhliminen aina ole sitä juopottelua. Ja kaikenlaista voi sattua vaikka koulumatkalla, ei välttämättä vappuna :whistle:
Päästäisit nyt, edes joksikin aikaa. :wave:

No vappuna nimenomaan voi sattua vaikka mitä :o Sillon on kansaa liikkeellä pilvin pimein ja harva selvänä. Siinä ei moni nuori mies huomaa onko tyttö 17 vai 20, ja huikkaa on helppo saada kun ihmiset kulkee omine juomineen. Että minä antasin mieluummin tavallisena viikonloppuna mennä kuin vappuna.

Edellinen riippuu tietysti paljon kaupungistakin. Jos paikkakunnalla ei ole korkeakouluja tms. opiskelijakansaa niin vappu ei paljon eroa muista viikonlopuista eikä siinä ole suurta menetystä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.04.2007 klo 13:32 Christina kirjoitti:
Muistan kun itse olin 17 vee. Olisin varmasti kuollut ( no en ihan, melkein..) jos mutsi olisi pakottanut jäämään vapuksi kotiin :ashamed: :whistle:
Mut saas nähdä kun omat likat on tuossa iässä, saatanpa tehdä saman päätöksen kuin Provo. Tiedä sitten B)

Nii. "kuolin" minäkin monta kertaa ja hengissä ollaan. Mua ei laskettu menemään kaupungille ennen kuin olin 18. Sillon sain mennä mutta oli siinä vaiheessa jo sen verran järkeä päässä ettei sitä olis edes kehdannut mennä kotiin aivan ympäri päissään, pienessä humalassa kyllä muttei missään kaatokunnossa.

Sun tyttösi on oikeassa, sä olet seniili. Oletkohan sä pikkaisen kade toisen nuoruudelle. Sä menetät puhevälit tyttöös ja ehkä tulevat vuodet on vihanpitoa tytöltäs. Ei se kiitollinen sulle tule olemaan ettet siihen ole luottanut.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.04.2007 klo 13:59 viuhti kirjoitti:
Sun tyttösi on oikeassa, sä olet seniili. Oletkohan sä pikkaisen kade toisen nuoruudelle. Sä menetät puhevälit tyttöös ja ehkä tulevat vuodet on vihanpitoa tytöltäs. Ei se kiitollinen sulle tule olemaan ettet siihen ole luottanut.

Ymmärsin tekstin niin, että Provo ajatteli tytön pitävän häntä niin seniilinä, että mikä tahansa selitys menee läpi.

Lapsistani kaksi vanhinta on yli 18-vuotiaita, ja kyllä heidän menojaan valvottiin ja rajoitettiin alle 18-vuotiaina. Ja varsinkin vappuna. Ei nyt koko aattoiltaa tarvinnut kotona istua, mutta kotiintuloaika oli sovittu, ja kuntotarkastus tehtiin. Mihinkään kavereille ei yöksi päässyt.

Ottavat kohtuudella alkoholia varmasti molemmat tänäkin vappuna, mutta täysi-ikäisinä heillä on siihen täysi oikeus. Kaatokännin tai krapulan ystäviä eivät ole kumpikaan. Eivätkä alaikäisenä voimassa olleet ohjeet ja rajoitukset ole mitenkään viilentäneet välejämme; lapset tietävät isoimmasta pienimpään, että heitä rakastetaan ja heistä halutaan pitää huolta. Koskaan ei keskusteluyhteys ole ollut puolta tuntia enempää katkolla (sen ajan tyttö jaksaa nippa nappa mököttää), ja niinäkin kertoina on kyse ollut ihan muusta kuin ilta- ja yöjuoksuista.

jos tyttö puhuu totta niin ihmettelen suuresti.
itse olen ollut vaput, uudet vuodet ja juhannukset lapsenvahtina 13vuotiaasta lähtien.
Etkö luota tyttöösi vai onko hänellä tapana valehdella asioistaan?
mitä se kertoo jos lapsen tarvitsee valehdella vanhemmilleen menoistaan?
Ymmärrän että jos valehtelua on ollut aikaisemmin niin siksi et halua päästää.
no itsekullakin perheellä on oikeus päätöksiinsä mutta toivon että itse osaisin jo 17vuotiaan kohdalla hiukan höllentää otetta.aika näyttää.

Yhteistyössä