Tyttö pääsee kotiin tänään :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja meah
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

meah

Aktiivinen jäsen
19.01.2007
15 236
1
36
Hevonkuusen viimeinen pellonkulma.
Esikoinen pääsee siis sairaalasta kokonaan kotiin tänään, on jo parina päivänä käynyt iltalomilla.

Sen lisäksi, että on ihanaa saada viettää joulua koko porukalla ja on ollut kauhea ikävä, olen keskimmäisen takia tyytyväinen.

Sillä on tylsää. Se keksii jäynää muutenkin, ja nyt kahta kauheammin.

-Olen tänään siivonnut keittiön lattialta pussillisen raakaa spagettia.
-Ehdin juuri ja juuri pelastaa vakuutuspaperit askartelusaksien välistä.
-Olen imuroinut kolme kertaa. Ensin, koska koirannappuloita löytyi lattialta puolisen litraa pyörimästä. Sitten imuroin korppujauhoja ja viimeiseksi niitä hopeakuulia, joilla leivonnaisia koristellaan.
-Myös kylpyhuoneen lattialta ja lapsesta tuli pestyä 1,5 purkillista suihkusaippuaa.

Kello on vasta vähän yli 11 |O

Onneksi, onneksi se isosisko tulee kotiin, ja tuo keskittyy edes hetkittäin leikkimään kaiken säätämisen sijasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy:
onnea tytön kotiin saamisesta!
saako kysyä miksi oli sairaalassa?

Jonkinlainen virusperäinen aivotulehdus. Tasan 2 viikkoa siellä meni ja melko karu kokemus meille kaikille. Mutta nyt alkaa helpottaa kun neiti on ollut yli viikon ihan ok ja näyttäisi siltä, että mitään ainakaan mainittavaa pysyvää haittaa ei jää.

Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:
Hieno juttu :)
Miten tuo aivotulehdus oireili?

Oikein ihanaa joulua koko perheelle :hug:

Ei se varsinaisesti oireillut, ihan puskista tuli.

Toissa la-su välisenä yönä tyttö sai todella rajun epileptisen kohtauksen (mitään epilepsiaan viittaavaa ei siis aikaisemmin ole ollut, eikä nytkään sitten löytynyt).
Soitin ambulanssin, ja sairaalaan sitten jäätiin. Viikko meni huolehtiessa ja epätietoisuudessa, viimeisen viikon homma on muuten ollut selvä ja neiti ok, mutta lääkityksen takia ovat pitäneet siellä vielä.

Epilepsialääkityksen tulee saamaan varmuuden vuoksi joksikin aikaa ja kontrolleja on vielä pitkään, mutta hyvältä näyttää.

Olen tytön puolesta helpottunut ja onnellinen.
Ja omastakin puolesta. On ollut aika rankkaa yksin näiden kahden pienemmän kanssa kun mies on ollut siellä sairaalassa koko ajan. Sairaalaan olen ajellut päivittän sen 40km suuntaansa.
Kaiken lisäksi eläinlauma on järjestänyt kivaa pientä exstraa, ja olen tällä viikolla mm. ensin ajellut karanneen koiran perässä pitkin kyliä ja sitten toissapäivänä sekä ajellut pitkin kyliä, että tarponut metsässä muutaman tunnin, karanneen ponin perässä. Se on myös helkkarin helppoa hoitaa kahden alle 2 vuotiaan kanssa |O

Nyt alkaa kaikki olla hyvin, ja homma taas tasoittuu.

Kiitokset kaikille, ja täytyy myöntää, että nyt toivon rauhallista ja kiireetöntä Joulua.

Voi että, omat murheet tuntuu kyllä aika pieniltä :ashamed: Olet varmasti ollut tosi lujilla!! Onneksi kaikki on kääntynyt nyt parhain päin :)
Tarkoitatko epilepsisellä kohtauksella kouristuksia? Niitä kohtauksia on monenlaisia ja meidän epileptikko ei koskaan ole kouristellut.

Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Ihana uutinen :) :hug:
Saitko jonkun lääkärin viimein juttusille?

Juu, kun olin aikani jankannut. Vaikka olen päivittäin käynyt siellä, niin soittamalla asia lopulta hoitui parhaiten.
Kyselin tytön vointia ja siellä yritti hoitaja selittää, että syö hyvin, nukkuu hyvin, isä on kyllä siellä huoneessa että sille voi soittaa.

Sanoin lopulta aika tuimasti, että tiedän kyllä päällisin puolin, miten neiti voi. Mutta sen isä ei ole lääkäri, eikä osaa mulle kertoa mikä se tosiasiallinen tilanne on.

Sain sitten loputla jutella kahden eri lääkärin kanssa ja tällä viikolla olen jo ollut ihan positiivisella mielellä.

(Jos ei lasketa sitä, että olin valmis tekemään koirasta taljan takan eteen ja ponista metwurstia jääkaappiin :whistle: )

Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Ihana uutinen :) :hug:
Saitko jonkun lääkärin viimein juttusille?

Juu, kun olin aikani jankannut. Vaikka olen päivittäin käynyt siellä, niin soittamalla asia lopulta hoitui parhaiten.
Kyselin tytön vointia ja siellä yritti hoitaja selittää, että syö hyvin, nukkuu hyvin, isä on kyllä siellä huoneessa että sille voi soittaa.

Sanoin lopulta aika tuimasti, että tiedän kyllä päällisin puolin, miten neiti voi. Mutta sen isä ei ole lääkäri, eikä osaa mulle kertoa mikä se tosiasiallinen tilanne on.

Sain sitten loputla jutella kahden eri lääkärin kanssa ja tällä viikolla olen jo ollut ihan positiivisella mielellä.

(Jos ei lasketa sitä, että olin valmis tekemään koirasta taljan takan eteen ja ponista metwurstia jääkaappiin :whistle: )

:D
On ihan ymmärettävää :hug:
Hyvä että sait juteltua ja tosi kiva että saatte viettää nyt joulun ihan rauhassa koko porukalla :)

Voi että, omat murheet tuntuu kyllä aika pieniltä :ashamed: Olet varmasti ollut tosi lujilla!! Onneksi kaikki on kääntynyt nyt parhain päin :)
Tarkoitatko epilepsisellä kohtauksella kouristuksia? Niitä kohtauksia on monenlaisia ja meidän epileptikko ei koskaan ole kouristellut.

Ensin oli silmät kuin kauhuleffassa, tuijotti yläviistoon pupillit lautasen kokoisena, eikä reagoinut mitenkään mihinkään. Kyseli sekavana, "missä me ollaan?".

Sitten alkoi kouristella, lopulta tärisi ihan holtittomana ja kädet ja jalat vispasi joka suuntaa, eikä kyennyt kävelemään tai puhumaan.
Luulin, että se on menoa ennen kuin lanssi ehtii tänne, mutta 20min. päästä neiti nukahti yhtäkkiä, ja sitten tuli samantien lanssi ja herätettiin.

Kouristukset oli loppuneet mutta sekavuutta jatkui vielä yli vuorokauden siaraalassakin.

Ensin oli silmät kuin kauhuleffassa, tuijotti yläviistoon pupillit lautasen kokoisena, eikä reagoinut mitenkään mihinkään. Kyseli sekavana, "missä me ollaan?".

Sitten alkoi kouristella, lopulta tärisi ihan holtittomana ja kädet ja jalat vispasi joka suuntaa, eikä kyennyt kävelemään tai puhumaan.
Luulin, että se on menoa ennen kuin lanssi ehtii tänne, mutta 20min. päästä neiti nukahti yhtäkkiä, ja sitten tuli samantien lanssi ja herätettiin.

Kouristukset oli loppuneet mutta sekavuutta jatkui vielä yli vuorokauden siaraalassakin.

Eli poissaolokohtaus ja kouristuksia... mahtoi olla pelottava tilanne! Oliko kuumetta?
Meillä on syöty epi-lääkkeitä reilut 2v ja nyt on menossa purkuvaihe, ei yhtään kohtausta toistaiseksi :)

Eli poissaolokohtaus ja kouristuksia... mahtoi olla pelottava tilanne! Oliko kuumetta?
Meillä on syöty epi-lääkkeitä reilut 2v ja nyt on menossa purkuvaihe, ei yhtään kohtausta toistaiseksi :)

Se oli aivan kamalaa. Ja kun noilla ei kenelläkään ole koskaan ollut edes mitään lieviäkään kuumekouristuksia tai mitään vastaavaa, niin olin kyllä kauhuissani.

Yhteistyössä