Tyttö poltti itsensä kiehuvalla vedellä

JääPrinsessa

Aktiivinen jäsen
11.09.2007
1 051
0
36
lapset oli ke-to isällään ja isä oli jättänyt tytön 1v.7kk keittiön baarijakkaralle istumaan ku oli menny sammuttamaan telkkaria,ja siinä vieressä oli hella minkä reunimmaisella levyllä kiehui vesi kattilassa, tyttö oli tipahtanut tuolilta ja koittanut ottaa kiinni siitä kattilan kahvasta ja vetänyt tietenkin sen päälleen! saatana mua kyrsii ku ei sen vertaa järkeä päässä, helppohan se on mulle sanoa et vahinko voi sattua kelle vaan,mut kukaan ei voi olla niin saapas että jättää lapsen istumaan kuuman hellan ääreen missä kiehuu vesi !!!! |O |O |O nyt sitten tytön jalat on palanut siten että ne on siteessä molemmat, ei pääse käveleen lääkärin mukaan ainakaa n kolmeen viikkoon, joutuu tiistaina nukutettavaksi kun ne tekee jonkun ihosiirron,3vkoa sit ku lapset oli siellä ni molemmilla oli silmätulehdus ku hain kotiin, sitten seuraavalla kerralla oli tytöllä oli maha ihan kuralla ku iskä oli vähän syöttänyt herkkuja liikaa ja nyt tämä!! mä oon niiin kypsä,ollaan tytön kanssa ainakin viikko vielä sairaalassa,tänää päästiin kotilomalle.

Voi hyvänen aika. Sen ei ois tarvinnut kaatua edes saadakseen ne vedet jaloilleen. Se on täytynyt olla käden etäisyydellä tytöstä sen kiehuvan veden. Mäkin oisin tosi vihanen. toivotaan että tytön jalat paranee hyvin. :hug: sietääkin miehellä olla paha omatunto. Ei noin pieni kuulu baarijakkaralle istumaan ilman valvontaa. Varmasti ei enää ikinä jätä.

Alkuperäinen kirjoittaja JääPrinsessa:
lapset oli ke-to isällään ja isä oli jättänyt tytön 1v.7kk keittiön baarijakkaralle istumaan ku oli menny sammuttamaan telkkaria,ja siinä vieressä oli hella minkä reunimmaisella levyllä kiehui vesi kattilassa, tyttö oli tipahtanut tuolilta ja koittanut ottaa kiinni siitä kattilan kahvasta ja vetänyt tietenkin sen päälleen! saatana mua kyrsii ku ei sen vertaa järkeä päässä, helppohan se on mulle sanoa et vahinko voi sattua kelle vaan,mut kukaan ei voi olla niin saapas että jättää lapsen istumaan kuuman hellan ääreen missä kiehuu vesi !!!! |O |O |O nyt sitten tytön jalat on palanut siten että ne on siteessä molemmat, ei pääse käveleen lääkärin mukaan ainakaa n kolmeen viikkoon, joutuu tiistaina nukutettavaksi kun ne tekee jonkun ihosiirron,3vkoa sit ku lapset oli siellä ni molemmilla oli silmätulehdus ku hain kotiin, sitten seuraavalla kerralla oli tytöllä oli maha ihan kuralla ku iskä oli vähän syöttänyt herkkuja liikaa ja nyt tämä!! mä oon niiin kypsä,ollaan tytön kanssa ainakin viikko vielä sairaalassa,tänää päästiin kotilomalle.

Ootko sä puhunu ollenkaan asiasta sen lapsen isän kans?mä nimittäin oisin kuollu jos mua ois syytetty nuin kärkkäästi,sillon kun mun poika poltti itsensä kahvilla!! Vaikkei kukaan syytä mua,on se mulle itelle painajainen vieläkin.. yli puolen vuoden jälkeen.
Ja teillä varmaan koittaa vielä rankkoja aikoja..paraneminen kestää... ja kivutkin on vielä tosi kovat näin pian tapahtuneen jälkeen. Meillä ei tarvittu ihonsiirtoa,eli ei ollut ihan niin paha. Muta painetekstiilihoito jatkuu edelleen.

Minä en enää lasta sille miehelle antais. Sattuuhan sitä paremmissaki perheissä, mut toi oli jo silkkaa ajattelemattomuutta. Ja että joka kerta jotain... :kieh:

Oma mies on samalla lailla palanu, mut kaulasta asti alaspäin ja voin kertoa, että komeet on arvet. Arpeutunu iho ei veny samalla lailla, kutiaa ja on muutenki hankala. Onneks on noin nuori, mies oli kuitenki jo viis. Teijän tyttö on niin kasvuiässä vielä, että paranee hyvin. Ja onhan se lääketiede 30 vuodessa edistyny. :hug:

Anteeksi nyt vaan, mutta kyllä kuulostaa niin edesvastuuttoman harkintakyvyttömälle tuo isukki, että olisin kauhusta kankeana aina kun pitäisi lapsi sinne laskea...

Pikaista ja hyvää toipumista lapselle! Koeta äitimamma jaksaa purra hammasta lasten edessä, räpsähdä sitten exälle aikuisten kesken.

Onhan se totta, että tommosta sattuu ja siitä on turha ketään syyttää. Ei siitä voi, ku oppia. Tästä keskustelusta on se hyöty, että kaikki jotka nyt lukee, muistaa ehkä seuraavalla kerralla vettä keittäessään, miten voi käydä. Täten moni onnettomuus estyy.

En usko, että kannattas olla viemättä lasta enää miehelle, koska tällästä tuskin enää sattuu. Syyttää ei tartte, olo on varmaan jo paha.

Alkuperäinen kirjoittaja ml:
kuulostaa ihan kun olisit halunnut sanoa että "isä poltti tyttären kiehuvalla vedellä" - oikeesti vahinko voi sattua missä ja milloin tahansa, älä syyllistä isää!

Mitä se tyttö teki baarijakkaralla? Mitä lapsi tekee yksin kiehuvan veden lähellä? Miks lapsi oli jakkaralla hellan läheisyydessä? Vahinkoja sattuu, mutta voi mieski vähän ajatella. Ton ikänen tyttö baarijakkaralla on suurinpiirtein yhtä turvallista ku änkyräkänninen aikuinen lipputangon nokassa.

nyt täällä tehdään isästä ihan kamala, kun lapselle on näin käynyt, mutta kun pph: päästää pari vuotiaan yksin ulos ja se hukkuu, niin se onkin sitten vahinko, mikä minusta ainakin on tahallista huolimattomuutta. toisiinsa rinnastettavia juttuja nää on. molemmissa on kyse valvojan huolimattomuudesta.

Alkuperäinen kirjoittaja pakkasrouva avannolla:
nyt täällä tehdään isästä ihan kamala, kun lapselle on näin käynyt, mutta kun pph: päästää pari vuotiaan yksin ulos ja se hukkuu, niin se onkin sitten vahinko, mikä minusta ainakin on tahallista huolimattomuutta. toisiinsa rinnastettavia juttuja nää on. molemmissa on kyse valvojan huolimattomuudesta.

Samaa mieltä. Toi hukkuminen vaan on aivan korvaamaton vahinko.

Alkuperäinen kirjoittaja pakkasrouva avannolla:

Kyllä täällä pph:tkin saavat noissa tapauksissa haukut. Ainaki multa. :whistle:

Ja juu, uskomatonta huolimattomuutta ap:n lapsen isältä. |O :headwall:

Uskomatonta huolimattomuutta,sanoo kaikki siihen asti että itelle sattuu jotain. tai siis lapselle omassa valvonassa!Luuletteko ettei se isä tekis tehtyä tekemättömäksi jos vois. ja kärsii varmaan melko rankasti tällä hetkellä.
Näitä sattuu muuten tosi paljon... sanottiin oysin lastenosastolla. Meinaatteko et ne kaikki on tehty puolitahallaan ja olis voitu estää. Nii tuhannen helppo täällä parjata!

Ei missään nimessä edes osittain tahallaan mutta ei näköjään osata katsoa minuuttia pidemmälle tulevaisuuteen. Mun mies aukaisi lintuhäkin avonaisen oven edessä, siis poisti siitä etuseinän että pääsee siivoamaan. Oli ihan sekunneista kiinni että lentääkö linnut ovesta ulos. Sitte ihmettelee kun mä huudan naama punaisena "että mitä vittua sä äijä teet??".

Mä luulen että näillä ihmisillä on jotain vikaa syy-seuraussuhteen ymmärtämisessä, eivät suinkaan ole pahantahtoisia.

Alkuperäinen kirjoittaja rypäle:
kuulostaa ihan kun olisit halunnut sanoa että "isä poltti tyttären kiehuvalla vedellä" - oikeesti vahinko voi sattua missä ja milloin tahansa, älä syyllistä isää!

Mitä se tyttö teki baarijakkaralla? Mitä lapsi tekee yksin kiehuvan veden lähellä? Miks lapsi oli jakkaralla hellan läheisyydessä? Vahinkoja sattuu, mutta voi mieski vähän ajatella. Ton ikänen tyttö baarijakkaralla on suurinpiirtein yhtä turvallista ku änkyräkänninen aikuinen lipputangon nokassa.

peesi. Niinpä

jos on pieni keittö, jos ei ole syöttötyuolia??? meillä ainakin tuon ikäinen OSAA istua baarijakkaralla... ja vahinkoja sattuu. turha tässä sitä isää on syyllistää. tuskin halusi et lapsen jalat palaa kuumalla vedellä...

Toivottavasti tyttö toipuu, äiti toipuu ja isäkin toipuu. Toi on hirveä tapaus kaikille. Vaikka tossa olikin isällä syytä, niin sellasta pahaa oloa en toivo kellekkään, mikä siitä varmana aiheutuu. :(

Minä en enää lasta sille miehelle antais. Sattuuhan sitä paremmissaki perheissä, mut toi oli jo silkkaa ajattelemattomuutta. Ja että joka kerta jotain... :kieh:

Oma mies on samalla lailla palanu, mut kaulasta asti alaspäin ja voin kertoa, että komeet on arvet. Arpeutunu iho ei veny samalla lailla, kutiaa ja on muutenki hankala. Onneks on noin nuori, mies oli kuitenki jo viis. Teijän tyttö on niin kasvuiässä vielä, että paranee hyvin. Ja onhan se lääketiede 30 vuodessa edistyny. :hug:

ja jos äidin luona olisi tuo onnettomuus sattunut mitäs sitte? lapsi huostaan

...isä oli jättänyt tytön 1v.7kk keittiön baarijakkaralle istumaan ku oli menny sammuttamaan telkkaria,ja siinä vieressä oli hella minkä reunimmaisella levyllä kiehui vesi kattilassa.

Miksi ihmeessä puolustelette isää? Tuo on niin selkeää typeryyttä ja ajattelemattomuutta, ettei tosikaan. Ihan eri asia, kuin että keittiössä kiehuisi vesi ja taapero menisi sinne itse ja onnistuisi vaikkapa kattilan kahvaa päin juoksemaan niin, että kattila tippuu. Toki tuossakin on syy vahtijassa. Mutta niin. Jos jätät tulitikut pöydälle, on eri asia kuin jos ne lykkää lapselle käsiin suoraan. Vaara on heti suurempi.

Yhteistyössä