Tyttö täyttää ensi kuussa 1½ vuotta. Testaanko kummin kiinnostusta ja pidän pienet kutsut?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 4/08
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja 4/08:
Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä:
Olethan muistanut kummin 27 ja puolivuotispäivät? Oletko kysellyt kummin kuulumisia, jos hänellä on kiireinen elämänvaihe niin siihenhän varmaan on joku syy jonka varmaankin tiedät?

Aikuisen ihmisen puolikkaita tuskin enää muistellaan, lapsen kohdalla se on hieman eri asia. Ja kyllä muistimme onnitella kummin syntymäpäivänä häntä. Olen kysellyt kuulumisia mutten saa vastauksia. Ehkäpä odottelemme sitten niitä 2v synttäreitä suosiolla ja kutsumme sinne, jos ei tule niin ei tule.

Minulla on neljä kummilasta, yhdenkään "puolikasvuosikkaille" en ole kyllä mennyt, eikä ole järjestettykään.

Pitäisiköhän järjestää testimielessä meidän likalle seuraavaksi 1 ja 1/3 vuosipileet....
 
Alkuperäinen kirjoittaja 4/08:
Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä:
Olethan muistanut kummin 27 ja puolivuotispäivät? Oletko kysellyt kummin kuulumisia, jos hänellä on kiireinen elämänvaihe niin siihenhän varmaan on joku syy jonka varmaankin tiedät?

Aikuisen ihmisen puolikkaita tuskin enää muistellaan, lapsen kohdalla se on hieman eri asia. Ja kyllä muistimme onnitella kummin syntymäpäivänä häntä. Olen kysellyt kuulumisia mutten saa vastauksia. Ehkäpä odottelemme sitten niitä 2v synttäreitä suosiolla ja kutsumme sinne, jos ei tule niin ei tule.

Siis et voi kutsua ilman syytä kummia kylään vai?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Anita:
Alkuperäinen kirjoittaja 4/08:
Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä:
Olethan muistanut kummin 27 ja puolivuotispäivät? Oletko kysellyt kummin kuulumisia, jos hänellä on kiireinen elämänvaihe niin siihenhän varmaan on joku syy jonka varmaankin tiedät?

Aikuisen ihmisen puolikkaita tuskin enää muistellaan, lapsen kohdalla se on hieman eri asia. Ja kyllä muistimme onnitella kummin syntymäpäivänä häntä. Olen kysellyt kuulumisia mutten saa vastauksia. Ehkäpä odottelemme sitten niitä 2v synttäreitä suosiolla ja kutsumme sinne, jos ei tule niin ei tule.

Minulla on neljä kummilasta, yhdenkään "puolikasvuosikkaille" en ole kyllä mennyt, eikä ole järjestettykään.

Pitäisiköhän järjestää testimielessä meidän likalle seuraavaksi 1 ja 1/3 vuosipileet....

Perkule kun unohdin pitää meidän tytölle 10 kk-kutsut :D

 
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Alkuperäinen kirjoittaja Anita:
Alkuperäinen kirjoittaja 4/08:
Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä:
Olethan muistanut kummin 27 ja puolivuotispäivät? Oletko kysellyt kummin kuulumisia, jos hänellä on kiireinen elämänvaihe niin siihenhän varmaan on joku syy jonka varmaankin tiedät?

Aikuisen ihmisen puolikkaita tuskin enää muistellaan, lapsen kohdalla se on hieman eri asia. Ja kyllä muistimme onnitella kummin syntymäpäivänä häntä. Olen kysellyt kuulumisia mutten saa vastauksia. Ehkäpä odottelemme sitten niitä 2v synttäreitä suosiolla ja kutsumme sinne, jos ei tule niin ei tule.

Minulla on neljä kummilasta, yhdenkään "puolikasvuosikkaille" en ole kyllä mennyt, eikä ole järjestettykään.

Pitäisiköhän järjestää testimielessä meidän likalle seuraavaksi 1 ja 1/3 vuosipileet....

Perkule kun unohdin pitää meidän tytölle 10 kk-kutsut :D

Juu, ja meil on kans just tulossa 7kk-bileet. :D
Tosin puolipuotis"synttärit" meillä oli ja likan kummitädin johdosta. Hän ilmoitti, että sellaiset on ja he tulevat meille. Täytyihän sitä kakkukin laittaa.
Meillä on lapsella aivan ihanat kummit. :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja x:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kirjoitinkin tohon toiseen ketjuun, kun meillä kanssa kummit joita ei kiinnosta yhtään. Olisivat sitten miettineet, että riittääkö aika ja innostus silloin kun pyydettiin.
Ja mä en jaksa aina olla se joka yrittää järkätä tapaamisia ja ne sitten perutaan kummien toimesta yleensä. Ja meillä ovat käyneet viimeksi lapsen syntymäpäivillä puoli vuotta sitten. Vaikka asuvat ihan siedettävän matkan päässä ja omistavat autonkin. Minä olenkin ajatellut antaa olla. Omapa on häpeänsä, olen ainakin yrittänyt.
Kuinka vaikeaa on muuten lisätä lapselle kummeja jälkikäteen ja riittääkö syyksi se ettei kummit käy/pidä yhteyttä lapseen?

Mitä tai millaista se yhteydenpito sitten pitäisi olla? Tässä lienee se suurin kysymys. Toiset odottavat jatkuvaa, suunnilleen joka toinen päivä osoitettavaa huomiota lapselleen, toisille käy vallan mainiosti se että kummit eivät juuri näyttäydy mutta muistavat lahjoa jouluina ja synttäreinä. Ja sama juttu kummin suunnasta. Odotukset ja toiveet eivät käy yksiin, ja siitä minun mielestäni kumpuaa tämä kitka.

Minä olen tinkinyt aika paljon omista ajatuksistani, siis siitä miten itse toimin kummina, en oleta edes että heidän pitäisi olla samalla tavalla. Mutta koko kesä ilman yhteydenottoa on musta jo aika surkeaa, tai se että eivät koskaan ole muistaneet esim. lapsen nimipäiviä postikortilla, jota kummempia nimipäivän viettoja meillä ei edes ole. No totuus tietty on, että muutenkin tuntuu välit viilentyneet ajan myötä, mutta eikö ihmiset ymmärrä, että se on ihan se ja sama kuinka hienon tai kalliin lahjan ostaa jos lapsi ei edes tunnista kummia valokuvasta ilman että kerrotaan tämän olevan kummi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja 4/08:
Tyttö ei ole kummiaan nähnyt tänä vuonna kuin kerran vaikka kumminsa käy paikkakunnallamme viikottain :| Mitäs mieltä olette moisesta? Itse olen yrittänyt ja yrittänyt, aina löytyy syy tapaamisen peruuntumiselle :(

No sitä ei kiinnosta, piste. Ja ihan turhaan pidät mitään juhlia kummia ajatellen itsellesi jotain todistaaksesi..mitä hyötyä siitä on? Ens kerralla valitset vähän paremmin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Peili löytyy vessasta:
Jos JOKAINEN kummi tekee oharit niin alkaisin miettiä kuka on se yhdistävä henkilö näissä väleissä joissa ei pidetä yhteyttä....

Yhdellä on erittäin pätevä syy ettei pääse edes pitämään yhteyksiä. Toinen käy kun ehtii, nykyään taas harvemmin. Tää kolmas ei vain pidä yhteyttä.

Unohdetaan tämä asia, alan saamaan jo loukkaavia vastauksia vaikka on itselleni vakava aihe. Itse olen kummilapsiini pitänyt paljonkin yhteyttä. Ostelen lahjoja vaikkei kukaan niitä odota. Harmittaa vain ettei tytön kanssa näin käynyt että olisi saanut edes yhtä omistautuvaa kummia. Kerta 1-2kk:ssa ei pitäisi olla liikaa vaadittu kyläilylle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja 4/08:
Alkuperäinen kirjoittaja Peili löytyy vessasta:
Jos JOKAINEN kummi tekee oharit niin alkaisin miettiä kuka on se yhdistävä henkilö näissä väleissä joissa ei pidetä yhteyttä....

Yhdellä on erittäin pätevä syy ettei pääse edes pitämään yhteyksiä. Toinen käy kun ehtii, nykyään taas harvemmin. Tää kolmas ei vain pidä yhteyttä.

Unohdetaan tämä asia, alan saamaan jo loukkaavia vastauksia vaikka on itselleni vakava aihe. Itse olen kummilapsiini pitänyt paljonkin yhteyttä. Ostelen lahjoja vaikkei kukaan niitä odota. Harmittaa vain ettei tytön kanssa näin käynyt että olisi saanut edes yhtä omistautuvaa kummia. Kerta 1-2kk:ssa ei pitäisi olla liikaa vaadittu kyläilylle.

Ovatko nämä kummit sitten käyneet teillä usein ennen kuin heistä kummeja tuli? Lapsen myötä käynnit vähentyneet?
 
Alkuperäinen kirjoittaja 4/08:
Alkuperäinen kirjoittaja Peili löytyy vessasta:
Jos JOKAINEN kummi tekee oharit niin alkaisin miettiä kuka on se yhdistävä henkilö näissä väleissä joissa ei pidetä yhteyttä....

Yhdellä on erittäin pätevä syy ettei pääse edes pitämään yhteyksiä. Toinen käy kun ehtii, nykyään taas harvemmin. Tää kolmas ei vain pidä yhteyttä.

Unohdetaan tämä asia, alan saamaan jo loukkaavia vastauksia vaikka on itselleni vakava aihe. Itse olen kummilapsiini pitänyt paljonkin yhteyttä. Ostelen lahjoja vaikkei kukaan niitä odota. Harmittaa vain ettei tytön kanssa näin käynyt että olisi saanut edes yhtä omistautuvaa kummia. Kerta 1-2kk:ssa ei pitäisi olla liikaa vaadittu kyläilylle.

Vinkki ensi kertaa varten: jos haluat kummin joka käy jopa kerran kuussa, ota joku samalta paikkakunnalta, joku joka muutenkin käy teillä usein.

Minut pyydettiin kummiksi lapselle joka asuu meistä n. 400 kilometrin päässä, ja hänen äitinsä on myös näitä "kerran kuussa"-tyyppejä. Ja olen mieluummin huono kummi kun ajan kerran kuussa 800 km.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiimarinvihko:
Mun lapsella on parikin kummia, jotka eivät ole kovinkaan kiinnostuneita. En ole tästä huolimatta järjestänyt mitään kissanristiäisiä, jos ei kiinnosta, niin ei kiinnosta. Heidän häpeänsä. Toinen sai ihan vasta ensimmäisen lapsensa, jospa se nyt alkaa pohtia kummiasioita eri näkövinkkelistä kun aiemmin.

Meillä kävi päinvastoin: oman lapsen myötä katosi kaikki mielenkiinto kummilapseen ja samalla ihan hysteerinen vertailu lasten taidoista ja ominaisuuksista... Mutta jos teillä on jo nyt kiinnostuksen puutetta, ei tilanne varmaan ainakaan enää pahene :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Juu:
Vinkki ensi kertaa varten: jos haluat kummin joka käy jopa kerran kuussa, ota joku samalta paikkakunnalta, joku joka muutenkin käy teillä usein.

Minut pyydettiin kummiksi lapselle joka asuu meistä n. 400 kilometrin päässä, ja hänen äitinsä on myös näitä "kerran kuussa"-tyyppejä. Ja olen mieluummin huono kummi kun ajan kerran kuussa 800 km.

No kiitos vinkistä :D Matkaa ei ole kuin alle 50km suuntaansa ja tosiaan tämä kummi käy kerran viikossa paikkakunnallamme. Ei todellakaan pitäisi olla vaivaksi poiketa kylässä, kun kuitenkin aivan ohi kulkee.
 
Nää kummijutut on ihan mahdottomia yhtälöitä. Yksi mun kaverini suuttui verisesti kun en pyytänyt häntä kuopuksen kummiksi, no kun entinen tosi läheinen ystävä käy esikoisen synnyttyä kylässä keskimäärin kerran vuodessa niin kannattaako edes odottaa kummipyyntöä?

Ikävä kyllä monelle kummina olo tuntuu kiinnostavan vaan siinä mielessä että "tulinpa valituksi kummiksi, tuo siis pitää mua parempana kaverina kuin muita". Ja sit sen kummilapsen voikin unohtaa, paketti jouluna ja synttäreinä ja that's it. Katkera olen joo, asia on nyt vähän pinnalla.

Esikoisen kummeista toinen pitää yhteyttä kun ehtii, mutta on kiinnostunut lapsesta kuitenkin. Toista ei juuri kiinnosta, käy kyllä synttäreillä. Kuopuksen kummit on kyllä pitäneet hienosti yhteyttä. Joten ei ehkä pitäisi näin katkerasti tilittää tuon yhden kaverin perusteella. :)
 
Voisko olla niin, ettei tää kummi jaksa sua? Kummi lienee itse lapseton. Ei muakaan kiinnostanut lapsettomana lapsellisten jututkauheesti. Mieti, millaisia tapaamisenne on, puhutko muusta kuin perheestäsi ja lapsestasi. osaatko olla vielä oikeastikaveri kaverillesi. mieti.
 
meillä kolme lasta, oma yritys tehdään tosi pitkää päivää, lisäksi kaksi koiraa , kotihommat pyykinpesuineen ja ruuanlaittoineen , meillä myös kolme kummilasta ja kauheesti ei ole kyllä heille aikaa , oma elämä vie kyllä kaikki mehut
 
Alkuperäinen kirjoittaja 4/08:
No kiitos vinkistä :D Matkaa ei ole kuin alle 50km suuntaansa ja tosiaan tämä kummi käy kerran viikossa paikkakunnallamme. Ei todellakaan pitäisi olla vaivaksi poiketa kylässä, kun kuitenkin aivan ohi kulkee.
No kutsu sitten käymään ja toista kutsua usein. Monelle kutsumattomat vieraat ovat kauhistus.
 
Alkuperäinen kirjoittaja 4/08:
Kyseessä ei olekaan juhlat vaan ihan pienet kutsut, tarjolle kahvia/teetä ja jotakin piirasta. Eikä edes lahjaa tarvita, haluaisin vain kummin osallistuvan tytön elämään.

En jaksa enää kovin kauaa ilmoitella uusia taitoja ja kuulumisia, ellei koskaan ole muuten aikaa. Sähköposteihin en edes saa häneltä vastausta ja soittaessa tulee vain viestii että on kiire. Sanoo soittavansa myöhemmin eikä ole ketaakaan soittanut.

Mitäs jos kertoisit kummille, mitä sinä ajattelet ja mitä toivot kummilta. Sen sijaan, että tekisit testejä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja f7yhi:
Voisko olla niin, ettei tää kummi jaksa sua? Kummi lienee itse lapseton. Ei muakaan kiinnostanut lapsettomana lapsellisten jututkauheesti. Mieti, millaisia tapaamisenne on, puhutko muusta kuin perheestäsi ja lapsestasi. osaatko olla vielä oikeastikaveri kaverillesi. mieti.

Tääkin on totta. Muistan ite kun mun eka kummilapsi oli vauva eikä mulla itelläni ollu lapsia, en kyllä oikein osannu kiinnostua kaikista innokkaan äidin "tänään Jennukka on kakannut kovasti"- viesteistä.

Omien lapsien kohdalla mun mielestä kummilla ei vauvaikäsen kanssa välttämättä niin tarvitse ollakaan kovin syväluotaavaa suhdetta, jos kummi vaikka ei niin pienten lasten kanssa ole tottunut olemaan. Kummius kestää koko loppuiän, ja esimerkeksi veljeni on nyt pojan ollessa isompi ollut ihan loistava kummisetä ja vienyt kalalle ja vaikka mitä, vaikkei silloin aikoinaan pienen lapsen kanssa osannut oikein ollakaan. Eikä varmasti osannut kiinnostua jostain "tänään meillä opittiin pinsettiote"-jutuista.
 
Se on totta, että kummeja on joka lähtöön. Meillä on isommalla tytöllä yhtenä kummina miehen veli ja eipä sitä voisi vähempää kiinnostaa. Tyttö nyt jo 8v ja on ehkä parilla syntymäpäivillä ollut ja ehkä kerran vuodessa käy kylässä, ei siis varsinaisesti tyttöä katsomassa. Ja rivien välistä on voinut lukea, ettei oikein kiinnosta. Innokkaana silti kummiksi halusi ja mies on todennutkin, että jos voisi uudestaan valita niin ei todellakaan häntä pyytäisi. Mieskin vähän harmissaan, kun omaa veljeä ei hänen lapset kiinnosta, mutta sitten taas veljen lasta pitäisi käydä joka päivä katsomassa ja soittaa ja ostella kaikkea. Ihme tyyppi, ei voi muuta sanoa!
 
Mä haluaisin tietää mitä te kummilta odotatte siinä vaiheessa kun niitä pyydätte, ja miksi.

Meidän lapsella on kaksi kummipariskuntaa, molemmat mun ja miehen ystäviä. Itse ollaan toisen pariskunnan lapselle myös kummeina, asutaan samassa kaupungissa. Toinen pariskunta on lapseton, ja asuu naapurikaupungissa. Me ei kyläillä todellakaan joka kuukausi toistemme luona, enkä odota että kummit tuovat jatkuvasti lahjoja jne. Kuulumisia vaihdellaan puhelimessa, ja aina kummit kysyvät mitä meidän lapselle kuuluu, puhuuko jo paljon jne. Synttäreillä käyvät, se riittää mulle. En odota heidän sitovan omaa elämäänsä meidän kultimussukkamme mukaan. Jokaisella on paljon töitä ja omassa elämässä riittää paljonkin pyöritettävää. Toki lapselle on mukava kun on mahdollisimman paljon välittäviä aikuisia ympärillä, mutta ei se mun mielestä auta että äiti alkaa testailemaan ja kiukuttelemaan kun ei riitä lahjat sun muut.

Jos nyt oikein ajatellaan niin kummin tärkein tehtävä on loppupeleissä lapsen uskonnolliseen kasvatukseen osallistuminen. Ristiäisissäkin aina sanotaan että tärkeintä on rukoilla kummilapsen puolesta. Ei lahjominen.
 

Similar threads

Yhteistyössä