TYTTÖ TULI <3 Eilen tuli lapsivettä,

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Annette-79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ädä:
Alkuperäinen kirjoittaja maissihiiri:
Onpa kyllä eri käytäntöjä eri sairaaloissa :o Mulla kun alkoi lapsivettä tihkuttamaan niin jouduin jäämään osastolle, vaikka vauva syntyikin vasta melkein vrk vesien menon alkamisesta. Eikä siis alkanut kunnon supistelut kuin 3 tuntia ennen syntymää. Pitkä vesien meno on kuulemma tulehdusriski vauvalle, ja meidänkin neidiltä seurattiin syntymän jälkeen muistaakseni kahteen kertaan tulehdusarvoja.

mulla oli kanssa näin,lapsi syntyi 26 tuntia vesien menosta ja ite kieltäydyin vauhdittamasta synnytystä,olisivat laittaneet tipan jo aamulla yheksältä kun vedet oli menny yöllä 2 aikaan.totesivatko sairaalassakin että vuoto oli todella lapsivettä?

ei se polin lapsivesitesti aina pidä paikkaansa. mulla ottivat testin ja negaa näytti, koska just sillä hetkellä EI lorottanut. synnytys käynnistyi siis sillä että lirahti vaan vähän vettä. supistukset alkoi lorahduksesta noin 10h päästä ja samalla alkoi sitten lospottaa vettäkin.

Alkuperäinen kirjoittaja ädä:
Alkuperäinen kirjoittaja maissihiiri:
Onpa kyllä eri käytäntöjä eri sairaaloissa :o Mulla kun alkoi lapsivettä tihkuttamaan niin jouduin jäämään osastolle, vaikka vauva syntyikin vasta melkein vrk vesien menon alkamisesta. Eikä siis alkanut kunnon supistelut kuin 3 tuntia ennen syntymää. Pitkä vesien meno on kuulemma tulehdusriski vauvalle, ja meidänkin neidiltä seurattiin syntymän jälkeen muistaakseni kahteen kertaan tulehdusarvoja.

mulla oli kanssa näin,lapsi syntyi 26 tuntia vesien menosta ja ite kieltäydyin vauhdittamasta synnytystä,olisivat laittaneet tipan jo aamulla yheksältä kun vedet oli menny yöllä 2 aikaan.totesivatko sairaalassakin että vuoto oli todella lapsivettä?

Totesivat.
Sisko oli siis silloin perjantai-iltana tarkistuskäynnillä juuri tuon lorahtelun vuoksi ja tutkimuspöydällekin lorahti "näytteet" =) Eli kyllä oli lapsivettä.

Huhhui... ei ole vieläkään mitään uutta kuulunut. Tai sen verran, että lankomies oli puoli yhdeksän aikaan aamulla menossa takaisin synnärille. Eli ei ollut sitten ilmeisesti iltaiset käynnistelyt tehonneet. Kylläpä se kestää....

Kauankohan ne yrittää tuota käynnistystä.. vai joutuuko ne kenties jonkun aikarajan jälkeen sektioimaan??

Yksin täällä puhelen näemmä, mutta tieto tuli, ettei ole synnytys vieläkään käynnistynyt vaikka eilisestä illasta (22) asti ollut tipassa. Leikkaavat illalla, ellei ole klo 19 mennessä käynnistynyt. Huhhui... kylläpä hermostuttaa.

Uutta lapsivettä muodostuu kuulema koko ajan. Mutta vuorokauden kuluttua vesienmenosta yleensä käynnistelevät tulehdusvaaran vuoksi. Ainakin noita tulehdusarvoja seuraillaan ja tarvittaessa annetaan antibioottejakin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Uutta lapsivettä muodostuu kuulema koko ajan. Mutta vuorokauden kuluttua vesienmenosta yleensä käynnistelevät tulehdusvaaran vuoksi. Ainakin noita tulehdusarvoja seuraillaan ja tarvittaessa annetaan antibioottejakin.

Juu, antibiootteja saa neljän tunnin välein.

Ei ole kuulunut mitään uutta nyt. Hermoheikkona yritän aikaa kuluttaa..

Hermostuttaa, että joutuiko nyt sitten sektioon. Huhhui. Tehdäänkö sektio muuten nukutuksessa? Ja kauanko lie kestää???

Sectio tehdään puudutuksessa jos ei ole hätä sectio. Kestää noin puolisen tuntia valmisteluineen kaikkineen. Heräämössä joutuu sit olemaan jonkin aikaa tarkkailussa.

Alkuperäinen kirjoittaja sectioitu äiti:
Sectio tehdään puudutuksessa jos ei ole hätä sectio. Kestää noin puolisen tuntia valmisteluineen kaikkineen. Heräämössä joutuu sit olemaan jonkin aikaa tarkkailussa.

Jos ei ole kahdeksaan mennessä kuulunut mitään niin mä hermostun lisää. Miten voikin olla näin rassaavaa tää odottelu ja tietämättömyys.

Yhteistyössä