tyttö vai poika

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miettivä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miettivä

Vieras
mietin tässä sellaista, että minkälaisia oireita on ollut tytön ja pojan odotuksissa... siis, jotenkin loogisesti ajateltuna, hormonit sun muut voivat erilaisia, erilaisissa suhteissa tms, tyttöä ja poikaa odottaessa, kun tosi aikaisessa vaiheessahan jo pojalla pyörii mieshormonit siellä, kehittyy kaikki systeemit, ja tytöllä vastaavasti naishormoneja, hurjat määrät munasolujakin jo tosi aikaisessa vaiheessa tyttö-sikiöllä... niin, tuntuis ihan selvältä, että nuo erilaisuudet voivat tuntua ja näkyä äidissä asti...
itse sain ensin tytön, koko odotusajan tunsin olevanni niin naaras, niin nainen kuin olla voi..paljon enemmän kuin ei-raskaanaollessa. miestäkin kohtaan tunsin paljon suurempaa vetoa kuin tavallisesti. nyt olen toista kertaa raskaana, ja koko viiden kuukauden aikana en ole kertaakaan halunnut miestäni, vaikka kovasti hänestä muuten tykkäänkin, muutenkin olo ollut juuri sellainen minkälaisia oireita liika mieshormoni naiselle aiheuttaa...mahakin kasvaa karvaa toisin kuin tyttöä odottaessa.
maha on myös aivan erimuotoinen. vastaavia kokemuksia/ ajatuksia asiasta...
mietin vaan... :)

Mä ootan neljättä ja en tiiä tulevan vauvan sukupuolta,mutta noi meiän poikien odotukset on ollu melko samanlaisia.Mulla on ollu helpot raskaudet.Vähän alkupahoinvointia,muttei mitään älytöntä.Sit on tehny mieli enempi suolasta ku makeeta.Naama ei oo turvonnu tai muutenkaan en oo kasvanu juuri muualta ku mahasta.Iho ja hiukset on pysyny hyvinä.Maha tullu potkupalloksi eteen,niin että raskautta ei takaapäin huomaa.
Vähän on tullu karvotusta mahaan ja se linea negra-viiva navasta alaspäin.
Sydämen sykkeet on ollu neuvolassa 130-150...Mielialat ei oo paljo heitelleet,on ollu ihan tasapainoinen olo.Vähän itkettäny joskus vaan.
Tässä siis jonkinlaisia tuntemuksia/huomioita poikia odottaessa,mutta ne on varmasti hyvin yksilöllisiäkin.
Nyt on ollu pikkusen erilaisempia oireita ja vähän tyttöä ootan ite mielessäni,vaikken sukupuolta tosiaan tiiä.

Mulla taas oli esikoista odottaessa kaikki mahdolliset "tyttöoireet", ainoostaan itelläni oli poikaolo, ja poika sieltä tuli. Nyt toista odottaessa taas mulla on enempi poikaoireita, mm. tekee rasvaista ruokaa mieli ja pahoinvointi oli vain lievää. Silti itellä tyttöolo.. rakenneultra on kuukauden päästä, siellä ehkä näkyy, kumpi on tulossa :). Itselle toki riittää, et lapsi on elävä ja sen verran hyvässä kunnossa, ettei tarvii laitoshoitoa.

Eikös nuo mieshormonit (testosteroni) juuri lisää haluja? Kun esim. pillereissä on estrogeeniä ja ne usein vie halut. Mutta enpä usko tuohon että ne sikiön hormonit äitiin vaikuttaisi. Mulla poika tulossa ja kaikki seksihalut kadonnu, ennen olinkin varsinainen nymfo joten tää on tosi outoa ja ikävää miehen kannalta.

No itsellä ei ollut ollenkaan pahoinvointia, loppuraskaudesta usein sain kuulla, että oonpa laiha, paitsi maha iso "poikamallin"-maha, linea negra-viiva meni koko mahan poikki (mikäli oikein muistan), seksihalut oli kutakuinkin samanlaiset kuin ennen raskautta, erikoisia mielitekoja ei ollut, ehkä suolainen himotti enempi kuin makea. Sikiön syke oli nopea. Tyttö tuli.

Itse kuitenkin uskon, että kaikki raskaudet on erilaisia, monen tekijän summa, eikä siitä voi sukupuolta päätellä.