Tyttöni saa oman vuokra-asunnon :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mie"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mie"

Vieras
JEEEEEEE!!!!
Tytär on ihan innoissaan. Saa Saton kautta oman vuokra-asunnon. Kaksio kerrostalossa Espoossa aika lähellä isoa kauppakeskusta. 45 neliötä ja vuokrakin vain 497 e :)
Pääsee huomenna katsomaan sitä (ja äiteen luoksekin on siitä vaan n. 5 km).
Sai aika pian Saton kautta tuon; reilun viikon sieltä kysellyt.
Tytöllä ikää 18 v (maaliskuussa 19 v).

[QUOTE="mie";25507234]JEEEEEEE!!!!
Tytär on ihan innoissaan. Saa Saton kautta oman vuokra-asunnon. Kaksio kerrostalossa Espoossa aika lähellä isoa kauppakeskusta. 45 neliötä ja vuokrakin vain 497 e :)
Pääsee huomenna katsomaan sitä (ja äiteen luoksekin on siitä vaan n. 5 km).
Sai aika pian Saton kautta tuon; reilun viikon sieltä kysellyt.
Tytöllä ikää 18 v (maaliskuussa 19 v).[/QUOTE]

Aikasta halpa vuokra tuon kokoisesta satolla... onko maaliskuussa tulossa korotus vuokraan? muistaakseni saton aikasta monessa kohteessa (kun helsingistä katselin) Oli tulossa vuokrankorotus maaliskuussa... toiv.ei. Aikasta halpa neliövuokra kuitenkin...

Hienoa, onnittelut asunnosta tyttärellesi. Meidän 18v tytär(täyttää huhtikuussa 19v) on asunut omillaan kymmenisen kuukautta.
Vaihtoi joulun jälkeen asuntoa.Kaupungin keskustassa, kaksio 52 vai olikohan se 54 neliötä.Vuokra 290€.

Kiitos:)
Minunkin mielestä tosi edullinen ja yllätyin, että noinkin edullisia löytyy. Ensin bongattiin reilun kokoinen yksiö Espoon Soukasta, siinä olis ollu vuokra 520 e, mutta sehän oli HETI mennyt. Nyt kun tytön tiedot jo oli heillä, tarjosivat tuota. Mukavalla paikalla tosiaan ja Isoon Omenaan matkaa vain n. 1 km.

Tuo mun tyttö valmistuu ammattiin tänä vuonna ja tekee välillä jo nyt keikkaa iltaisin ja joskus viikonloppuisin ja töitä riittää niin paljon kuin jaksaa tehdä. Tosin luultavasti jatkaa opiskelua, mutta keikkailee siinä sivussa.

[QUOTE="eee";25507612]Asumistukea + opintotukea saa korkeakouluopiskelija 469 €/kk. Monet käyvät myös kesätöissä ja säästävät rahaa pienestä pitäen. Opiskelijat käyvät usein ilta- tai viikonlopputöissäkin.[/QUOTE]

Niin käyvät. Mun opiskelijatyttö ei ole saanut mitään töitä, vaikka hakemuksia on laittanut varmaan satoja. Miten niitä töitä saisi?

Niin käyvät. Mun opiskelijatyttö ei ole saanut mitään töitä, vaikka hakemuksia on laittanut varmaan satoja. Miten niitä töitä saisi?

Sinun tytöstäsi en tiedä, mutta itse olen opiskelija ja olen ollut töissä joka kesä + suurimman osan kouluajastakin osa-aikatyössä.
Suosittelen tekemään oikein hyviä hakemuksia (määrä ei korvaa laatua), käymään esittäytymässä henkilökohtaisesti jne. Aiemmasta työkokemuksesta, edenneistä opinnoista, kielitaidosta ja luottamustehtävistäkin on varmasti apua - antavat aktiivisen kuvan.

[QUOTE="eee";25507678]Sinun tytöstäsi en tiedä, mutta itse olen opiskelija ja olen ollut töissä joka kesä + suurimman osan kouluajastakin osa-aikatyössä.
Suosittelen tekemään oikein hyviä hakemuksia (määrä ei korvaa laatua), käymään esittäytymässä henkilökohtaisesti jne. Aiemmasta työkokemuksesta, edenneistä opinnoista, kielitaidosta ja luottamustehtävistäkin on varmasti apua - antavat aktiivisen kuvan.[/QUOTE]

Ok. Kiitti vastauksesta. Mun tyttö ei sitten varmaan vaan osaa tehdä oikein hyviä hakemuksia. Ja siksi pitää asua kaikkein halvimmassa solukämpässä.

Ok. Kiitti vastauksesta. Mun tyttö ei sitten varmaan vaan osaa tehdä oikein hyviä hakemuksia. Ja siksi pitää asua kaikkein halvimmassa solukämpässä.

Yliopistoilla ainakin on rekrytointipalvelut, joissa uraneuvojat auttavat hakemuksen ja CV:n tekemisessä, kannattaa hyödyntää niitäkin palveluja. Ja tietysti entisiin työnantajiin kannattaa olla yhteydessä - jos on hoitanut vaikka kesätyönsä tunnollisesti, niin saattaa hyvinkin olla, että voi päästä samaan paikkaan osa-aikaiseksi työntekijäksi tai kiireavuksi myöhemminkin.