Tyttövauvat toivotumpia.. Miksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mimoosa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Mimoosa"

Vieras
Perustelkaapas te, miksi tyttövauvat on niin kovin paljon toivotumpia kuin tytöt?

Itselläni on molempia, enkä tätä ymmärrä, joten haluaisin mielipiteitä ja perusteluja sille miksi tyttölapset ovat toivotumpia?

Toivoisin asiallista keskustelua aiheesta, kiitos!

Ei mulle ainakaan ole. En ole toivonut ikinä erityisesti kumpaakaan sukupuolta. Kun mulla oli jo 3 poikaa, olin ihan varma että neljäskin on poika ja odotin poikaa. Se olikin tyttö, en meinannut uskoa ja sanoin kätilölle että älä valehtele :)
Kun odotin viidettä, oletin ilman muuta että se on taas poika ja niin olikin. Kaikki ne on mulle yhtä rakkaita, mutta ei sen takia mitä sukupuolta ovat vaan sen takia että ovat mun lapsiani.

Tyttöjä pidetään helpompina. Ovatkin ehkä, riippuu ihmisestä. Itse en jaksaisi tyttöjen kanssa touhuta mielekkäästi, kun en viitsi istuskella värittämässä tai kampaamassa barbinhiuksia, lisäksi hermo ei kestä ollenkaan tyttöjen taukoamatonta kantelemista, ininää ja tekoitkua. Ja inhoan tyttöjen tapaa heti pienenä sulkea joku porukan ulkopuolelle ja tehdä kiusaa.

Poikien kanssa on vauhtia ja vaarallisia tilanteita mutta koska meillä on paljon tilaa leikkiä ulkona ja ollaan itsekin joka tapauksessa aina ulkona, ei se haittaa. Jossain ahtaassa kerrostaloasunnossa tilanne voisi olla toisenlainen.

"Tämän palstan lukeminen" ei nyt varsinaisesti ollut se fakta mitä kaipasin :D

En minä ainakaan ole toivonut tyttöjä eikä miehenikään ainakaan ääneen ole sanonut. Meillä on kolme poikaa joilla on kavereina tyttöjä ja täytyy sanoa että kyllähän poikien kanssa on aika paljon helpompaa. Voi kutsua kavereita ja keskitytään leikkimiseen, ei kavereiden kiusaamiseen.

Omalla kohdallani toivon tyttöä, koska ovat olleet tuttavien perheissä "harvinaisuuksia"... Enemmän siis poikia tuntuu syntyvän ainakin tuntemilleni perheille.

Jaa.a...,mulle oli ja on yks hailee lapsen sukupuoli. Se jo meni ohi muusta että ylipäätään hänet saimme. Mitä helppouteen tulee niin pojan serkkulikat ovat sisaruksina aivan erilaiset ja nuorempi samanlainen vauhtiveera kun tuokin sälli on. On myös haastava kasvatettava. Siksi varmaan ne tulevatkin toimeen tosi hyvin ja leikkivät yhdessä. Ei ne tytöt aina oo helpompia. Meijän sisarussarjaa kun aattelee ni persoonissa on eroja ja kasvatuksen helppoudessa. Mie en varmasti oo ollu sen rauhallisempi ja helpompi ku pojatkaan.

[QUOTE="vieras";27632687]"Tämän palstan lukeminen" ei nyt varsinaisesti ollut se fakta mitä kaipasin :D

En minä ainakaan ole toivonut tyttöjä eikä miehenikään ainakaan ääneen ole sanonut. Meillä on kolme poikaa joilla on kavereina tyttöjä ja täytyy sanoa että kyllähän poikien kanssa on aika paljon helpompaa. Voi kutsua kavereita ja keskitytään leikkimiseen, ei kavereiden kiusaamiseen.[/QUOTE]

pojat eivät ehkä kiusaa toisiaan yhtä paljon, mutta pojat kiusaavat pahasti ja röyhkeästi tyttöjä ja opettajia ja "kylähulluja" ja ketä vain kenestä vanhemmat puhvuat pahaa.

Pojat ovat paljon kierompia ja röyhkeämpiä lapsina. Ehkä tytöistä tulee aikuisena sitten juoruavia kanoja, mutta kyllä pojat ilkeydessä ja juoruiluvuudessa ja kieroudessa voittavat tytöt mennen tuleen.

[QUOTE="jaa";27632674]Tyttöjä pidetään helpompina. Ovatkin ehkä, riippuu ihmisestä. Itse en jaksaisi tyttöjen kanssa touhuta mielekkäästi, kun en viitsi istuskella värittämässä tai kampaamassa barbinhiuksia, lisäksi hermo ei kestä ollenkaan tyttöjen taukoamatonta kantelemista, ininää ja tekoitkua. Ja inhoan tyttöjen tapaa heti pienenä sulkea joku porukan ulkopuolelle ja tehdä kiusaa.

Poikien kanssa on vauhtia ja vaarallisia tilanteita mutta koska meillä on paljon tilaa leikkiä ulkona ja ollaan itsekin joka tapauksessa aina ulkona, ei se haittaa. Jossain ahtaassa kerrostaloasunnossa tilanne voisi olla toisenlainen.[/QUOTE]

En kyllä tiedä montaakaan ihmistä joka pitäisi tyttöjä helpompina, siinä vaiheessa kun lapset ovat murrosiässä :0

No minä en ole elämässäni tavannut kavereita kiusaavaa poikaa. Kai sellainenkin on mahdollista, mutta olisikohan sitten jo hiukan kasvatuksesta kiinni? Tai sitten sillä on vain siskoja... :D

Toki pojat voivat sitten täräyttää sitä kaveria nyrkillä kun menee hermo, mutta sekin unohtuu puolin ja toisin parissa minuutissa. Tytöillä taas leikkien varsinaisena ideana tuntuu aina olevan se, että saadaan yksi kiusattua ulos, ja sitten seuraavalla kerralla joku toinen niin että kaikki kuitenkin aina pysyvät siinä porukassa kiusattavina.

Meille yhden pojan kaverityttötuli kerran oman tyttökaverinsa kanssa ja alkoivat samantien kiusata pienempää poikaa ulos porukasta, viskasin kyllä molemmat kakarat pois ja sanoin että meille ei ole tulemista ennen kuin oppivat käyttäytymään. Ei kiitos ikinä enää meille kahta tyttöä samanaikaisesti, yksi menee kun pojat pitävät sen kurissa. :)

Ja voin sanoa ettei kyllä tippakaan harmita ettei ole omaa tyttöä. Kyllä sellaisestakin joskus haaveilin kun niille saisi pukea kivoja vaatteita, mutta noh, niin saa pojillekin. Ja ne pukevat sen mitä annetaan, tytöt vinkuvat ja vänisevät siitäkin niin kuin joka asiasta.

[QUOTE="vieras";27632830]No minä en ole elämässäni tavannut kavereita kiusaavaa poikaa. Kai sellainenkin on mahdollista, mutta olisikohan sitten jo hiukan kasvatuksesta kiinni? Tai sitten sillä on vain siskoja... :D

Toki pojat voivat sitten täräyttää sitä kaveria nyrkillä kun menee hermo, mutta sekin unohtuu puolin ja toisin parissa minuutissa. Tytöillä taas leikkien varsinaisena ideana tuntuu aina olevan se, että saadaan yksi kiusattua ulos, ja sitten seuraavalla kerralla joku toinen niin että kaikki kuitenkin aina pysyvät siinä porukassa kiusattavina.

Meille yhden pojan kaverityttötuli kerran oman tyttökaverinsa kanssa ja alkoivat samantien kiusata pienempää poikaa ulos porukasta, viskasin kyllä molemmat kakarat pois ja sanoin että meille ei ole tulemista ennen kuin oppivat käyttäytymään. Ei kiitos ikinä enää meille kahta tyttöä samanaikaisesti, yksi menee kun pojat pitävät sen kurissa. :)

Ja voin sanoa ettei kyllä tippakaan harmita ettei ole omaa tyttöä. Kyllä sellaisestakin joskus haaveilin kun niille saisi pukea kivoja vaatteita, mutta noh, niin saa pojillekin. Ja ne pukevat sen mitä annetaan, tytöt vinkuvat ja vänisevät siitäkin niin kuin joka asiasta.[/QUOTE]

hm, mistä sitten johtuu että jo alakoululaisilla pojilla pitää olla vain tiettyä merkkiä, sitä kalleinta, jos pojille käy kaikki?

Kaikki poikien äitit tietävät poikien halun kalliisiin lippiksiin, kenkiin ym.
tytöille käy kirppisvaatteetkin koska ajattelevat muidenkin hyvinvointia.

aivan toisinpäin. Pojat ovat ilkeitä opettajille ja tytöille ,kaikki suomalaiset tytöt tietävät miten pojat saavat ilkeillä ja kiusata ja sitä pidetään huumorina. sama tytön tekemänä on sitä kiusaamista josta puhut. pojat hoitavat kyllä sen kiusaamisen, mutta he kiusaavat tyttöjä, eivät toisiaan.

Mun mielestä (ja tosissaan tämä on vain oma mielipiteeni) pojat ovat kamalia kitisijöitä, eivät uskalla tehdä mitään, koko ajan roikutaan äidissä ja huudetaan äitiä apuun. Saman ikäiset tytöt kiipeävät korkeammalle, ottava keinussa kovemmat vauhdit yms. kun pojat vaan kitisevät. Ja tämän olen nähnyt useiden eri perheiden lasten kohdalla (kavereiden lapset ja hoitolapset).

[QUOTE="Mimoosa";27632635]Perustelkaapas te, miksi tyttövauvat on niin kovin paljon toivotumpia kuin tytöt?

Itselläni on molempia, enkä tätä ymmärrä, joten haluaisin mielipiteitä ja perusteluja sille miksi tyttölapset ovat toivotumpia?

Toivoisin asiallista keskustelua aiheesta, kiitos![/QUOTE]

Meillä tyttövauva olisi odotetumpi, koska ennestään kaksi poikaa ja tyttökin olisi kiva :) Mutta oikeesti sama se, kunhan olisi terve!

Onpas lapsellinen ketju. Tyttölapset ei todellakaa ole mitään samaa massaa, niinkuin ei pojatkaan. Typeriä yleistyksiä ketju täynnä. Toki en ole asiaa tutkinut mutta oma otanta lienee keskivertoihmisen kokemusta suurempi, koska hoidan lapsia työkseni päivittäin. Jokainen lapsi on yksilönsä, ja jokaisessa on monenlaisia piirteitä. Pojat kitisee siinä missä tytöt ja tytöt läväyttää turpaan siinä missä pojat. Tytöt on reippaita siinä missä pojat ja pojista löytyy ihan samaa herkkyyttä kuin tytöistä.

Meillä on poika, mies "toivoi" poikaa - minä tyttöä, joskin kumpi vaan kävi. Poikani on tietysti mitä ihanin ja suloisin, pois en antaisi. Enkä kadehdi muiden tyttövauvoja. Toki kiva jos joskus vielä tyttökin saadaan, mutta eipä mitään vikaa olis veljeskoplassakaan :)

• Tykkää
Reactions: fortunate
No minä olen nainen enkä haluaisi tyttöä, toki sellaiseenkin olisi kai tottunut mutta onneksi ei tullut. Tytöt ovat niin rasittavia kitsijöitä ja kantelijoita, mitään ei ehdi leikkiä kun täytyy rampata kantelemassa aikuisille toisen joka liikahduksesta. Lisäksi tytöt yleensä vielä syövät ja nukkuvat huonommin, ovat vain kaikin puolin rasittavia. Pojat ovat äänekkäitä ja vauhdikkaita ja rämäpäisiä, mutta yksi ärähdys riittää, ei tarvitse kuunnella jatkuvaa kitinää, vitinää ja naukunaa.

Tosin en tiedä saisiko tytöstäkin kasvatettua ihan kunnollisen jos ei varta vasten yrittäisi kasvattaa siitä "tyttöä", sikäli olisi ollut ihan mielenkiintoista saada se tyttökin.

Kyllä niistä lapsista tulee ihan sellaisia, miksi ne kasvatetaan. Olivat sitten tyttöjä tai poikia. Itselleni oli ihan sama, kumpi tulee, joten en osaa ap:n kysymykseen vastata.

Mulla on kolme poikaa ja oon raskaana. Huvittaa ja välillä ärsyttääkin ympäristö, joka odotaa mulle tyttöä. Otan ihan mielelläni vastaan kumman vaan, mutta mahtaa ympäristö pettyä pahasti poikaan (jota arvelen odottavani).

[QUOTE="vieras";27633358]juu, mut jos nyt ei ihan valehdella vaan kyllähän lapsen persoonakin vaikuttaa pitkälle.. Kaikkia piirteitä ei voi kasvatyamalla poistaa eikä pidäkkään.[/QUOTE]

Kenenkään tytön geeneissä ei ole mitään kiusaamis- tai joukosta erottamis-geeniä, eikä kellään pojalla ole mitään mammassa roikkumis-geeniä, vaan kasvatuksen ja mallioppimisen tulosta ovat.

• Tykkää
Reactions: fortunate

Yhteistyössä