über-herkälle vilja-allergiselle sorbitolittomia lääkkeitä..??

Äityli ja allergikot

Uusi jäsen
28.02.2009
9
0
1
Tervehdys :p kaikille ja jaksamista myös!

Vaikka tätä allergiarumbaa on meidän perheessä kestänyt jo 4 vuotta, nyt vasta kun tiedetään, mille kaikelle esikoinen on herkistynyt, niin kas, on jatkuvasti uusia pulmia.

Nyt haluaisin kuulla, tietääkö joku hyvää naprokseeni-kuumelääkettä olevan ilman sorbitolia tm. viljaperäisiä makeutteita (glukoosisiirappia, maltitolia tms)?
Eka kova kuume tuli tänä viikonloppuna, ei laskenut mekaanisella jäähdyttämisellä eikä Panadolilla.. Pronaxenin jälkeen tuli kaikki ylös, joka kerran. Pronaxenissakin kun on tuota sorbitolia.... aiemmin sopi, kun lapsi sai vielä viljoja. Nyt ei sovi edes Idoform-tipat, niissä kun on maltodekstriiniä, joka ilmeisesti on jotain viljaperäistä....:headwall: vihreästä, limaisesta ripulista päätellen.

Joku neuvoi antamaan burana-suppoja, nyt vasta selvis mulle, että sitä voi antaa yht'aikaa parasetamolin kanssa. Olisinpa tiennyt sen jo perjantaina.. :|

Olen jo harkinnut, että pyydän apteekkaria sekoittamaan meille Pronaxen-reseptillä sorbitolittoman vaihtoehdon, mahtaisko onnistua...?

Niin ja siis esikoinen ei siedä mitään vehnä- tai ohraperäistä. Lisäksi siitepölyallergisen ristiallergiat.
Kuopus on maitoallergian selviämisen jälkeen sentään sietänyt jo uusia aineita, kuten vehnää. Vähän kerrallaan lista kasvaa, onneksi.

Niin, siis olisin kovasti kiitollinen lääkevinkeistä. =)

Teillähän on hankala tilanne:(

Itse en löytänyt aikanaan esikoiselle sopivaa kuumelääkettä juuri sorbitolin vuoksi ja meillä käytettiin noita suppoja. Mutta kuopukselleni nuo supot eivät muuten sovi:( Eli erittäin pian supon laittamisen jälkeen tulee vihreä ripuli ja pylly palaa punaiseksi. Hänelle on käynyt Pamol F:ä, mutta sehän taas ei teillä laske kuumetta:(

En usko että naprokseenipohjaista lääkettä voisi muuten sekoitella ellei anna Pronaxenin muodossa. Buranaa ja panodolia voi antaa päällekäin, kuten huomasit. Tehokkainta on antaa lääkkeitä vuorotellen ellei vaikk klo 8 panadol, klo 11 burana, klo 14 panadol ja burana klo 17, panadol klo 20 ja burana klo 24.
En ole kellonaikoja hatusta vetänyt, lääkäri määrisi meidän laajasti allergiselle lapselle kovaan kuumeeseen tuolla systeemillä. Buranamäärän kehoitan tarkistamaan apteekista/lääkäristä. Panadol on suurin piirtein 15mg/kilo x3- 4vrk.

Kiitos vastauksista! Meilläkin tuo Burana-suppo sai aikaan ripulia, mutta onneksi ei ihan hirveän pahaa, eli hätätapauksessa voi toistekin käyttää.
Soitin sitten eilen vielä farmaseutille, joka sanoi, että voivat kyllä sekoittaa oman kuumelääkkeen, JOS lääkäri tekee sille reseptin. Valmistus kestää pari päivää, koska kaikkia aineita ei nykyapteekeissa enää pidetä....
Nyt myös olen tutkinut noita aikuisten ibuprofeeni-tabletteja, jos vaikka niitä murentaisi ens kerralla johonkin, jos masu kestäis niitä edes.... hätätapauksessa, siis.

Kiitti teille, kirjoitan tässä just listaa noista allergioista, menemme lääkäriin klo 13.00. :)

Yhteistyössä