Uima-allas ja naapurin kakarat ;)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Meidän vai yhteinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Meidän vai yhteinen

Vieras
Te, joilla on uima-allas: Oletteko rajoittaneet sen käyttöä vain omalle perheelle? Meillä on pikkuinen (4 m) allas, omia lapsia sitä käyttämässä viisi kpl. Olen jokusen kerran päästänyt naapurin muksut siihen meidän lasten kanssa, mutta nyt olen alkanut miettiä hygienia-asioita. Lisäksi ärsyttää se, että lasten äiti on alkanut lähettää muksut pyyhe kainalossa meille "äiti sanoi, että menkää sinne uimaan"...Mielipiteitä, olenko niuho, jos sanon, että olemme tehneet päätöksen että vain oman perheen käytössä?

Leikkiikö naapurin lapset muiden teidän muksujen kanssa? Jos ovat muuten leikkimässä teillä, niin en kehtaisi kieltää uimista, mutta jos tulevat vain uimaan äitinsä lähettämänä, niin sitten kyllä kieltäisin ihan häpeilemättä.

:D ihania työ ootta! jos meillä olis sinne sais tulla muutkin kun naapurit. taas tunnen itseni normaalia suvaitsevaisemmaksi ja yhteisöllisemmäksi ihmiseksi. ihanaa olla minä :heart:

Päästäisin naapurin lapset uimaan aina kun omat lapset olisivat uimassa ja olisin niitä altaalla valvomassa. Jos emme olisi paikalla, ei naapureilla olisi meille mitään asiaa.

Alkuperäinen kirjoittaja +:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ainoastaan omat lapset ei muilla asiaa

näin meilläkin,en laskenut edes hoitomuksuja uimaan samaan altaaseen..

Toivottavasti et ole kauaa hoitotäti, toi on törkeetä!!

En mäkään kyllä naapurin pentuja välttis päästäs, mut hoitopennut kyllä.

Meillä siinä ui vain omat lapset!
Kerran kuussa järjestetään kesällä sellainen päviä jolloin lasten kaverit voi tulla uimaan, muuten omat muksut vain. Siinä on kammottava työ vaihtaa ja putsata 8m allas. Ja naapurin muksut ei ymmärrä että altaaseen ei voi pissata!

Alkuperäinen kirjoittaja justinde harmailee:
Alkuperäinen kirjoittaja +:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ainoastaan omat lapset ei muilla asiaa

näin meilläkin,en laskenut edes hoitomuksuja uimaan samaan altaaseen..

Toivottavasti et ole kauaa hoitotäti, toi on törkeetä!!

En mäkään kyllä naapurin pentuja välttis päästäs, mut hoitopennut kyllä.

Törkeetä on sun kielenkäyttö. Pentuja on koirilla ei ihmisillä.

Meillä taas naapuri pitää allastaan meidän rivaripihan puolella, ja mua ärsyttää suunnattomasti kun ikkunani alla pulikoi koko naapuriperhe ja itse joudun pitämään ovet kiinni näillä helteillä kun en todellakaan halua meidän kaksi vuotiasta poikaa sinne alastomien naapurintyttöjen sekaan. Argh! Lisäksi se allas on siinä paikallaan vesineen vaikka olis käyttämättäkin, joten kiva vahtia omaa muksua...Tietääkö kukaan saako tohon pihojen välille vetää jonkinlaisen pienen aidanteen?

Alkuperäinen kirjoittaja haloo:
Meillä taas naapuri pitää allastaan meidän rivaripihan puolella, ja mua ärsyttää suunnattomasti kun ikkunani alla pulikoi koko naapuriperhe ja itse joudun pitämään ovet kiinni näillä helteillä kun en todellakaan halua meidän kaksi vuotiasta poikaa sinne alastomien naapurintyttöjen sekaan. Argh! Lisäksi se allas on siinä paikallaan vesineen vaikka olis käyttämättäkin, joten kiva vahtia omaa muksua...Tietääkö kukaan saako tohon pihojen välille vetää jonkinlaisen pienen aidanteen?

Käy heittämässä pissat sinne veteen

Meillä oli allas reilun kuukauden käytössä. Ja välillä päästin naapurin muksut/tutut uimaan siihen, välillä en. Likaantuu se vesi joka tapauksessa, klooria sitten vaan vähän enemmän. Ja kyllä OLEN KIITOLLINEN kun naapuri ottaa välillä meidän muksut heille sisälle leikkimään, vaikka varmasti sotkeutuu koti enemmän kun on "ylimääräisiä" lapsia.....

Eiks rivarissa noihin pidä kysyä lupaa?

Mä en kyllä meille edes huolisi sellaista allasta mistään hinnasta mutta jos sellainen olisi niin naapurin muksuilla ei olis sinne mitään asiaa (varsinkaan noin että äitinsä lähettää vaan pyyhkeet kainalossa, mä en alkaisi ottamaan vastuulleni sitä että joku hukkuisi meidän altaaseen).
Olen vähän hysteerinen veden kanssa muutenkin.

suurin ongelma on kaksi vuotias alastomien tyttöjen kanssa?

No on kyllä törkeetä jos naapurin lapset joutuu katselemaan vierestä kun ap:n kakarat ui :(

Ei ole lasten syy, jos niiden äiti lähettää ne uimaan. Lapsiraukat ovat kärttäneet tietysti pääsevänsä altaalle.

Meillä homma menisi näin:

Naapurin lasten äiti lähettää lapsensa kysymään lupaa, tai käy itse kysymässä luvan.

Sitten vasta haetaan ne pyyhkeet ja uikkarit.

Ja naapurin rouva vahtikoon omiaan.

Meidän altaassa ui vain omat muksut ja jos jollain on kaveri käymässä, hän tietysti voi kans uida. Mutta en ole alkanut ylläpitämään naapurustolle ilmaista maauimalaa. Ihan hygienia- ja turvallisuussyistä. Nuo altaat ei niin ihmeitä maksa, jokainen voi sellaisen omalle pihalleen laittaa.

Jos mä olen vahtimassa omiani niin vahdin kyllä samalla naapurinkin lapsia mutta sitten kun mulle sopii. Ei niin että meille vaan hupsheijaa tullaan uimaan ja mä joudun jättämään omat hommat sivuun.

Kun mä uskalla antaa lasten olla sitten yhtään yksin vedessä eli istun kuin liimattu siinä vieressä.

Alkuperäinen kirjoittaja miljoonakala:
Jos mä olen vahtimassa omiani niin vahdin kyllä samalla naapurinkin lapsia mutta sitten kun mulle sopii. Ei niin että meille vaan hupsheijaa tullaan uimaan ja mä joudun jättämään omat hommat sivuun.

Kun mä uskalla antaa lasten olla sitten yhtään yksin vedessä eli istun kuin liimattu siinä vieressä.

Juuri näin, eli jos minä ja lapset muutenkin altaalla, en todellankaan kiellä naapurin lapsia tulemasta myös, varsinkin jos olisivat omien lasten kavereita muutenkin. Olisi julmaa antaa toisten vain katsella vierestä. Mutta silloin ei ole mitään asiaa jos itse ei olla altaalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Meillä homma menisi näin:

Naapurin lasten äiti lähettää lapsensa kysymään lupaa, tai käy itse kysymässä luvan.

Sitten vasta haetaan ne pyyhkeet ja uikkarit.

Ja naapurin rouva vahtikoon omiaan.

Tämä on ehdoton linja omien lapsieni kanssa, aina kysytään tai odotetaan, että pyydetään, oli asia mikä tahansa. Ja tuo vahtimishomma samoin. Siksi ehkä nyppiikin niin paljon ja se, että tämä tahtuu joka päivä. Välillä ko. naapurinlapset tulevat meille ja sanovat, että äiti lähti asioille, voidaanko me olla teillä kaksi tuntia...Ei etukäteen kysymistä eli taitaa olla käytöstavat hakusessa myös perheen aikuisilla...