uima-altaan vesi ongelmia...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Saapasjalkakissa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Saapasjalkakissa

Vieras
Minä en käsitä...
Meil on tommonen 5000l vetävä uima-allas pihalla, johon ostin sitten mukana sen aloituspakkauksen puhdistuskemikaaleja, jotka ei sisällä klooria....
Mut helkuttia ei se pysy puhtaana? Se on koko ajan se vesi semmosta sameeta ja inhottavan näköstä eikä se happiarvo pysy ollenkaan kohallaan...
Oonko mä ainoo jolla on moisia ongelmia... Sillon ku lisätään sitä happea... niin seuraavana päivänä on vielä ok, mut sitä seuraavana se on taas nolla...
Pumppu mikä tuli mukana, on päällä sen korkeimman mitä ohjeissa oli 8 tuntia päivässä?!? ja se puhdistetaan se suodatin jokapäivä.

Sen aloituspakkauksen mukanahan tuli siis PH + ja PH - aineet, happitabletteja ja nestettä, levänestoa ja ne mittauslaitteet.

Onko jollain samaa ongelmaa, vai paininko yksin ongelmineni, miten hitossa mä saan ton veden pysymään kirkkaana? Onko mun pakko ostaa sitä klooria, niin etten pysty enää hyödyntämään tota vettä edes kukkasille?
Ja ohjeiden mukaan on joo lisätty noita aineita...

Pliis, auttakaa?!?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Pestäänkö teillä jalat ennen altaaseen menoa? "Imuroidaanko allasta?

Jalat pestään kyllä joo, mut mitään imuria meillä ei oo... Eikä siellä näy silleen mitään muuta näkyvää likaa kuin itikoita, jotka otetaan aina haavilla iltasin viimestään pois...

Ai niin, ja vielä sitä kun pumpun ohjeissa lukee,että pumppu saa olla korkeintaan 8 tuntia päivässä päällä, mut toisissa ohjeissa lukee,että pumppu pitäis olla päällä vähintään niin kauan että vesi kiertäis sen kaks kertaa pumpun läpi. Se tekis noin 9 tuntia ton pumpun mittojen mukaan, ei niinku jotenkin täsmää mikään... Äh... Jos oisin tienny,että on noin hankalaa, ni olisin jättäny koko pirun altaan kauppaan =DD

Alkuperäinen kirjoittaja mjää:
Meillä on kyllä klooriakin, ei se puhtaana pysy, mutta uinti kelpoisena.

Ei pysy teilläkää kirkkaana?
Ku mä oon kolunnu nettiä, ei tarvii kenenkää ehotella että kuukleta =D Mä oon kuukletellu tässä jo monta päivää =D
Monessa paikassa luki myös,että pitäis lisätä jotain saostusainetta (alumiinisulfaattia) mut se kai on kuitenkin semmosille upotettaville altaille missä on tehokkaammat pumput, tarkotettu?

Alkuperäinen kirjoittaja Cosmopolitan:
Meillä on pihalla suuri uima-allas, jossa on pumppu koko ajan päällä ja silti joudutaan käyttämään klooria.

Siis joo.... tottakai niitä tököttejä pitää käyttää... Mut mä oletin,että ku noissa ohjeissa luki,että on melkeen yhtä tehokasta ku kloori,että se myös on sitä.

Ilmeisesti ensikerralla koitan sieltä kaupasta ostaa vaan sitä klooria sitten...

Mut tosiaan kysyn vielä, käytetäänkö noin pienissä altaissa semmosia saostusaineita? Jos joku tietäis?
Kun ei ole mitään vastavirtapumppuja tms, vaan ihan tavallinen uima-altaan pieni pumppu missä on se "paperisuodatin" ??

Alkuperäinen kirjoittaja Saapasjalkakissa:

Jalat pestään kyllä joo, mut mitään imuria meillä ei oo... Eikä siellä näy silleen mitään muuta näkyvää likaa kuin itikoita, jotka otetaan aina haavilla iltasin viimestään pois...

Ai niin, ja vielä sitä kun pumpun ohjeissa lukee,että pumppu saa olla korkeintaan 8 tuntia päivässä päällä, mut toisissa ohjeissa lukee,että pumppu pitäis olla päällä vähintään niin kauan että vesi kiertäis sen kaks kertaa pumpun läpi. Se tekis noin 9 tuntia ton pumpun mittojen mukaan, ei niinku jotenkin täsmää mikään... Äh... Jos oisin tienny,että on noin hankalaa, ni olisin jättäny koko pirun altaan kauppaan =DD

Kysy ohjetta valmistajalta. Onkohan teille myyty väärän kokoinen pumppu? Onko pumpussa jokin vaihdettava tai pestävä suodatin, onko sitä vaihdettu tai puhdistettu?

meil on se kloorimuna ja on tosi hyvä eikä tarvii söhlätä eri aineiden kanssa..ja pumppu voi olla välillä kiinni esim.päivällä ja taas uudestaan päälle jossakin vaiheessa.kantsii laitta ajastin ni se toimii

Alkuperäinen kirjoittaja Saapasjalkakissa:

Kysy ohjetta valmistajalta. Onkohan teille myyty väärän kokoinen pumppu? Onko pumpussa jokin vaihdettava tai pestävä suodatin, onko sitä vaihdettu tai puhdistettu?

Ei, kyl se pumppu kuuluu ihan tähän altaaseen, mut ku mä oon tosiaan kuukletellu puolet ohjeista ja niissä luki,että pitäis kaks kertaa pumpun suodattaa vesi vuorokaudessa, mut sit se menis kyllä ton pumpun "yliaikaa" jos niin kauan antais suodattaa, siinä on semmonen "paperi"suodatin joka pestään jokapäivä ja vaihdetaan parin viikon välein. Näiden ohjeiden mukaan ollaan sen kanssa toimittu.

Alkuperäinen kirjoittaja +:
meil on se kloorimuna ja on tosi hyvä eikä tarvii söhlätä eri aineiden kanssa..ja pumppu voi olla välillä kiinni esim.päivällä ja taas uudestaan päälle jossakin vaiheessa.kantsii laitta ajastin ni se toimii

kloorimuna =D
Mun pitää kattoa joo... kaupasta... joku toinen systeemi, tämä ei ainakaan toimi :(