Uimahallikäytännöistä koskien vauvoja. Tietävät vastatkaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äippä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äippä"

Vieras
Olen miettinyt meneväni 9kk pojan kanssa uimahalliin pulikoimaan. Ensinnäkin a) saako pienen vauvan kanssa mennä uimahalliin milloin huvittaa? (mietin esim sitä kun poika varmaankin pissii veteen :D)
ja b) kuinka kauan vauvan kanssa uskaltaa pulikoida, ettei tule liian kylmä, jos ylipäätään tämän ikäisen kanssa normaaliin uimahallilämpöiseen veteen voi mennä?
c) käykö varustukseksi uimavaippa ja sen päälle uimapuku?

Kyllähän sinne saa mennä mihin aikaan vaan. Meillä ainakin on sunnuntaisin lämminvesipäivä kun on ollu aamulla vauvauintia. Kannattaa kysästä olisko teilläkin sellasta päivää et olis normaalia lämpimämpää vettä niin ei tartte ajatella tota kuinka kauan siellä voi olla. Kaikki uimahallit ei anna pitää uimavaippaa joten sekin kannattaa tarkistaa. Ihan uimapuku (tai pojalla uimahousut) käy vauvallakin varustukseks. Et vaan syötä vauvaa just ennen uimaan menoo.

Täälläpäin on useammassa uimahallissa terapia-altaita, joissa on lämpimämpi vesi. Niissä on ollut mukava käydä vauvan kanssa, tavallinen allasvesi on musta vähän liian kylmää. Mä en tiedä, miks uimavaippaa käytetään. Oli meilläkin sellainen, mutta en tiedä, enkö osannut laittaa vai mikä, mutta vesi sinne sisälle meni, sama se, oliko sitä vai ei. Kakat pitää paremmin sisällään.

Ei mitään uimavaippoja. Vauvauinnissakin käytetään lahkeellisia uikkareita, että jos kakka sattuu tulemaan niin edes osa jää punttiin. On muuten harvinaista että vauvat kakkaa veteen, kaveri on uimahallissa töissä ja sen kanssa näitä juttuja kelailtiin kun esikoinen aloitti vauvauinnin. Pienet pissat ei haittaa. Kannattaa yrittää ajoitttaa uima-aika niin että ootte altailla vauvauintiryhmän jälkeen, silloin vesi on vielä lämpimämpää. Kyllä sen sitten huomaa kun vauva palelee, mutta ei siellä kovin kauaa voi olla.

Aika selvästi meillä on lapsesta huomannut milloin vedessä ei ole enää kivaa tai jos vesi tuntuu epämiellyttävän viileältä. Vasta 2-3 vuotiaalla tulee se vaihe että vedestä ei malttaisi lähteä vaikka olisi vähän kylmäkin. Terapiaaltaat tai vastaavat on tosiaan hyviä mm. lämpimämmän veden takia. Jotkut kylpylät ainakin edellyttävät uimavaippaa, toiset taas ei sitä suosittele joten kannattaa asiaa vielä kysyä esim. kassalta.

Niissä vauvauintien jälkimainingeissa ei vaan ainakaan minusta ole kivaa, siellä kun on yleensä muutama muukin samalla ajatuksella ja siellä sitten ollaan ahtautuneina kuin sillit purkissa.

Minä olen käynyt ihan tuossa puolenpäivän korvilla, jolloin halli on lähes autio, muita muksuja siellä ei ole ollut kuin parina hassuna kertana ja pienten kahluu-allas on ollut ihan saman lämpöinen kuin terapia-allaskin.

Puolituntia on jo pitkä aika, silloinkin voi käydä välissä suihkussa lämmittelemässä.