Uimahallissa nähtyä ja koettua, jälleen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärsyttää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voi *****. En ole ikinä vastannut näihin uimahallijuttuihin, mutta vastaan nyt.

Käyn lasteni kanssa uimassa nyt 7. vuotta noin kerta viikkoon tahdilla, että jonkin verran on uimahallikäyntikokemusta minullakin.

Minulla on posliini. Eikä kuule tippaakaan arveluta, mitä sinä siitä sanot. Edes lapseni eivät ole kysyneet posliinistani yhtään mitään, vaikka vuosi sitten minulla oli oikea karvareuhkamalli. Taitaa syy olla nyt siellä päässä äipän yläpäässä, jos lapsenne kiinnittävät huomiota aikusiten naisten alapäihin.

Ja löylyä. Herraisä sentään lyön löylyä. Lapset saavat mennä alalauteelle tai portaalle istumaan. Ei aikuinen kysele taaperoilta, voiko löylyä heittää. Aikuinen laittaa taaperonsa alalauteelle, jos hän ei älyä mennä. Meidän lapset istuvat alalauteella tai alaportaalla, mutta eivät todellakaan vaadi aikuisia olemaan heittämättä löylyä.

Te ootte just niitä vanhempia, jotka kysyy, mitä lapsia haluaa tänään ruoaksi. Jotkin asiat ovat aikuisten päätettävissä. Piste. Aamen.

Tätä on varmaan jo puitu täällä, mutta mä en edelleenkään voi ymmärtää miks aikuinen nainen ajaa itsensä posliiniksi:oHyvä siinä selitellä lapselle miksi tätillä ei ole karvoja vaikka kaikilla muilla on..
No jos vaan sanois, että jotkut haluaa ajaa ne kokonaan pois eikä vaivais päätään asialla enempää.

Sit toinen on nää 25 vuotiaat hempukat, jotka näyttelee itseään pikku bikineissä uimahallissa, melkein tissit levahtaa ulos kupeista. Eikö halliin ole tultu uimaan eikä sipsuttelemaan epäkäytännöllisissä naruissa? Teinitytöillä ymmärrän, mutta tuon ikäisellä naisella lähinnä naurettavaa, rannat on erikseen kesällä.
No mut sehän on ne, jotka näyttää naurettavalta, et sinä.
J
a sitten löylyn heitto. Oltiin tytön kanssa saunassa ja sinne tuli kaksi nuorta naista ja alkoivat välittömästi heittää löylyä ilman kysymättä! Heittivät niin paljon että mun tyttö ei voinut enää olla löylyssä, kun tuli niin tukala olo, pieni oli ihan punainen ja heikkona:(

Ja alempaa laudetta ei ollu? Outo uimahalli, kyllä niissä yleensä on useampia tasoja lauteilla.
Sitten vielä nämä aikuiset ihmiset, jotka käyttäytyvät kuin lapset. Oltiin tytön kanssa menossa sellaseen pyörre altaaseen, tytön suosikki, lähinnä ehkä lapsille suunnattu. No, sielläpä oli joku pariskunta hassuttelemassa ja he sitten viipyivätkin siellä puoli tuntia! Paha mielihän siinä tytölle tuli, kun ei ehditty lempi altaaseen. Vois vähän miettiä muitakin.

No jo on kuma uimahalli, jos on niin pieniä altaita, että on tarkoitettu vaan 2 ihmiselle. Ainahan voi kysyä, "mahtuuko tänne" kyllä ne sitten joko rauhoittuu tai lähtee pois.

Mutta joo, joskus asiat vaan ottaa pattiin, ei siinä mitään, mutta silti, kyllä erilaisuutta pitää suvaita.

Ja ihan vielä vinkkinä jatkoa ajatellen:
Kannattaa avata se turpavärkki, jos joku asia käy v.tuttamaan oikein urakalla. Tosin, ei välttämättä kannata kuitenkaan valittaa toisten häpykarvoista. Mutta esim. tuossa allasasiassa - mikä hemmetti siinä on ettei toisille ihmisille uskalleta puhua??? :D :D

Alkuperäinen kirjoittaja ärsyttää:
Tätä on varmaan jo puitu täällä, mutta mä en edelleenkään voi ymmärtää miks aikuinen nainen ajaa itsensä posliiniksi:oHyvä siinä selitellä lapselle miksi tätillä ei ole karvoja vaikka kaikilla muilla on..

Sit toinen on nää 25 vuotiaat hempukat, jotka näyttelee itseään pikku bikineissä uimahallissa, melkein tissit levahtaa ulos kupeista. Eikö halliin ole tultu uimaan eikä sipsuttelemaan epäkäytännöllisissä naruissa? Teinitytöillä ymmärrän, mutta tuon ikäisellä naisella lähinnä naurettavaa, rannat on erikseen kesällä.

Ja sitten löylyn heitto. Oltiin tytön kanssa saunassa ja sinne tuli kaksi nuorta naista ja alkoivat välittömästi heittää löylyä ilman kysymättä! Heittivät niin paljon että mun tyttö ei voinut enää olla löylyssä, kun tuli niin tukala olo, pieni oli ihan punainen ja heikkona:(

Sitten vielä nämä aikuiset ihmiset, jotka käyttäytyvät kuin lapset. Oltiin tytön kanssa menossa sellaseen pyörre altaaseen, tytön suosikki, lähinnä ehkä lapsille suunnattu. No, sielläpä oli joku pariskunta hassuttelemassa ja he sitten viipyivätkin siellä puoli tuntia! Paha mielihän siinä tytölle tuli, kun ei ehditty lempi altaaseen. Vois vähän miettiä muitakin.

kateutta? toisilla kroppa kestää olla bikineissäkin eikä peittävässä uimapuvussa mallia jätesäkki.
aja itseltäkin karvapusikko pois niin ei tarvi lapsille selitellä kun ovat jo kotona tottuneet.

Alkuperäinen kirjoittaja justpa:
Alkuperäinen kirjoittaja Liekki:
Sanokaa jos olen väärässä?

Öhöm, kyllä vain saunassa saa heittää löylyä, sehän se idea on. Lapset kestää löylyä muutenkin heikosti, että tuskinpa ovat ihan älyttömiä heittäneet, lapsi sitten alalauteelle. Ei yhden penskan mukaan voi mennä tuossakaan tilanteessa.

Ja mikä siinä rassaa niin hemmetisti, että joku käyttää biksuja uimahallissa? Minä käytän, koska ei ole löytynyt sopivaa uimapukua ja bikinit tuntuu kivemmalta. Ahdistu ihan rauhassa.

Hei, toiset voi ottaa huomioon. En nyt tarkoittanut niitä pieniä ipanapoja, mutta jos vanhempaa väestöä saunassa, niin voi kysyä että saako heittää lisää löylyä. Olisi pitänyt olla tarkempi kirjotuksessani. Tähtään tässä yleiseen KANSSAIHMISEN huomioimiseen julkisissa tiloissa. :)

Bikinit, tarkotitko ton tekstin mulle vai ap:lle? Ne on mun mielestä ihan ok vaikka kävelisit nytkin pihallas ne päällä. Itse en kyllä laittais uimahalliin. Jokanen tavallaan, ota ihan rauhassa. En suostu ahdistumaan :D

Joka toinen viesti täällä suunnilleen alkaa "uimahallisaa nähtyä.." tms. En osaa kuvitella tilannetta, että lapseni koskaan kiinnittäisi huomiota kenenkään alapäähän uimahallissa ja , että mi un pitäisi siitä jotain selitellä?? Käymme usein uimahallissa ja keskitymme omaan perheeseemme, ottaen muut kohteliaasti huomioon. Suosittelen samaa muille!!

etkö ole lapsellesi vielä selittänyt, että kaikki ihmiset on erilaisia? Toisella on tuhero alapäässä, toisella ei, jollain kasvaa tuuheat kainalokarvat, jotkut ajavat säärikarvansa toiset taas eivät. Jollain on pidempi tukka kun toisilla, toiset ovat hoikkia, toiset ei, toiset ovat nuoria, toiset vanhempia.. herranjestas jos tuollaisia asioita ei osaa lapsillensa selittää luontevasti!

Alkuperäinen kirjoittaja kj:
etkö ole lapsellesi vielä selittänyt, että kaikki ihmiset on erilaisia? Toisella on tuhero alapäässä, toisella ei, jollain kasvaa tuuheat kainalokarvat, jotkut ajavat säärikarvansa toiset taas eivät. Jollain on pidempi tukka kun toisilla, toiset ovat hoikkia, toiset ei, toiset ovat nuoria, toiset vanhempia.. herranjestas jos tuollaisia asioita ei osaa lapsillensa selittää luontevasti!

uskallan kyllä väittää, ettei normaalisti lapsi kiinnitä toisten alapäihin mitään huomoita!!

Alkuperäinen kirjoittaja kj:

Tätä mäkin mietin... Ja jos kamalasti nolostuttaa heti kun kyse on alapääjutuista, niin sitähän vois sitten ihan vaan todeta ton että "ihmiset ovat erilaisia"... Kö? :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja näinhän se on:
Alkuperäinen kirjoittaja sh-äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Trinsessa:
Tuosta saunassa olosta. Sinulla ap on varmaan suu joka avata myös. Olisit voinut pyytää että odottavat hetken ennen kuin ottavat kovat löylyt.
Minä käyn minun 2 ja puol vuotiaan kanssa uimassa ja tyttö istuu aina alemmalla lauteella ja jos joku ottaa enempi löylyä, me mennään pois. Vaikka minulla onkin lapsi mukana ei se anna oikeuksia määrätä siellä löylyjen määrää.

Samaa mieltä. Meillä myös pienin lapsista 2v, ja joka viikko käydään uimahallissa. Passitan yleensä aina lapset alalauteelle jo valmiiksi että muut saa ottaa kunnolla löylyä.

Niin joo, lapsia ei tarvitse huomioda..eipä tietenkään, alas vaan suoraan.

No tuossa nimenomaan huomioidan lapsia, lapset istuvat alempana ettei tule tukala olo ja aikuiset ylempänä ja savat nauttia kovemmista löylyistä.
Ja kaikilla on kivaa.

mä en edelleenkään voi ymmärtää miks aikuinen nainen ajaa itsensä posliiniksi:oHyvä siinä selitellä lapselle miksi tätillä ei ole karvoja vaikka kaikilla muilla on...

Minäkään en ymmärrä kaikkia maailman asioita, eikä tarvitsekaan. Lapselle voi varmaankin ihan reippaasti todeta, että joillain on ja joillain ei ole karvoja -ihan niinkuin joillain on ja joillain ei ole silmälaseja jne. Älä tee asiasta itse liian vaikeaa!

Sit toinen on nää 25 vuotiaat hempukat, jotka näyttelee itseään pikku bikineissä uimahallissa, melkein tissit levahtaa ulos kupeista

Mikäs niissä ärsyttää? Jos bikinit on epäkäytännölliset sinusta, niin eihän ne toisten pitämät liian piukat bikinit sun oloas hankalaksi tee, jos itse pistät käytännöllisemmän uima-asun yllesi. Jälleen ihmettelen, miksi teet asioista tarkoituksella hankalia itsellesi, kiusaannut muiden pukeutumisesta?

Oltiin tytön kanssa saunassa ja sinne tuli kaksi nuorta naista ja alkoivat välittömästi heittää löylyä ilman kysymättä!

Ja sinä annoit heittää ilman sanomatta :whistle:

sielläpä oli joku pariskunta hassuttelemassa ja he sitten viipyivätkin siellä puoli tuntia!

Oliko erikseen kielletty aikuisilta se? Olisithan voinut kysäistä voisiko lapsesi päästä vuorostaan sinne. Jo toinen ärsytyksen aihe, jossa oikeastaan saisit ärsyyntyä itsellesi kun et tohdi suutasi avata. Ja noita tilanteita tulee taatusti usein vastaan, ettei saakaan juuri sitä mitä haluaa, juuri se keinu/vaate/lelu/tms. on varattu jonka olisikin itse halunnut. Pettymyksiä aina tulee, aikuisen on sitten opetettava lapselle kuinka niistä pääsee yli.

Näistä vastauksista löytyy syy mikis emme käy uimahallissa :( Siellä on suurin osa ihmisistä MINÄ MINÄ- asenteella ja perkeleen moisella röyhkydellä. Aina toitotetaan hyvien käytöstapojen ja toisten huomioon ottamisen perään mutta täältä eikä uimahallista usein löydä!

Alkuperäinen kirjoittaja Harmaana:
Näistä vastauksista löytyy syy mikis emme käy uimahallissa :( Siellä on suurin osa ihmisistä MINÄ MINÄ- asenteella ja perkeleen moisella röyhkydellä. Aina toitotetaan hyvien käytöstapojen ja toisten huomioon ottamisen perään mutta täältä eikä uimahallista usein löydä!

Sekö ei ole röyhkeää, että kyylätään toisen karvoja ja arvostellaan uikkareita?

Mä käyn noin 3 kertaa viikossa yleisessä saunassa ja kyllä silä on ihan selvää, että jokainen viskoo löylyä niin paljon kun tahtoo ja ne ketkä ei tahdo siirtyy alemmalle lauteelle. JOs joku kysyy "saako viskata" sille sanotaan juuri tuo, että onhan tossa alempi laude, ne jotka ei haluu löylyä siirtyy siihen, viskaa ken löylyä tarvii.

Ja sitten löylyn heitto. Oltiin tytön kanssa saunassa ja sinne tuli kaksi nuorta naista ja alkoivat välittömästi heittää löylyä ilman kysymättä! Heittivät niin paljon että mun tyttö ei voinut enää olla löylyssä, kun tuli niin tukala olo, pieni oli ihan punainen ja heikkona:(

Sitähän varten se sauna on, että siellä tulee kuuma. Ja lapsi voi mennä alemmas, jos kerran niin heikottaa ja punottaa. Uimahallien saunat ovat kaikki sen verran vetoisia, että alimmalla lauteella ei taatusti tule kylmä

No en minä ole tästä ketjusta muuta "minä minä" -asennetta löytänyt kuin löylynheitto. Vai onko posliini alapää ja bikinit "minä minä" -asennetta?

Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:

Pakko peesata huumekoiraa. Kyllä se on röyhkeetä alkaa määräillä miten muuta saa pukeutua tai karvojaan ajella.

Alkuperäinen kirjoittaja eeh:
Alkuperäinen kirjoittaja yks vaan:
Onpas täällä vihaista väkeä.

Lapselle voi muuten selittää, että jotkut naiset haluaa näyttää pimppiään vähän enemmän toisille. Jostain kumman syystä. :P

No johan provon nakkasit

Kyllä :D Mutta on tuossa sellainen totuuden siemen että jos menee ajeltua alapäätään näyttämään julkisesti, sen ihmettelyyn ja arvosteluunkin on silloin antanut luvan.

Lapselle voi muuten selittää, että jotkut naiset haluaa näyttää pimppiään vähän enemmän toisille. Jostain kumman syystä. :P

No johan provon nakkasit

Kyllä :D Mutta on tuossa sellainen totuuden siemen että jos menee ajeltua alapäätään näyttämään julkisesti, sen ihmettelyyn ja arvosteluunkin on silloin antanut luvan.

Mutta tässähän olikin kyse siitä, että se häiritsi muita. Jos lapsi olis karvansa ajelleelta suoraan kysyny "miks sulla ei oo karvoja" empä uskois, etä hän tilittäis nyt että joku laspsi kysyi. Tai jos kertoiskin, kertois sen vitsinä, ei loukkaantuneena.

No johan provon nakkasit

Lopetas jo tuo provoilu

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:

Pakko peesata huumekoiraa. Kyllä se on röyhkeetä alkaa määräillä miten muuta saa pukeutua tai karvojaan ajella.

Peesaan minäkin! Ok, kyllä mäkin olen kade niistä pikkupikkubikineistä kun tällä ruholla ei sellaisista voi edes haaveilla, mutta mun kateus ei ole syy kieltää niitä muilta.