Ulkoilupuku aikuiselle suosituksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ssa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

ssa

Vieras
Kumpaa suosittelette syksyiseen ulkoiluun:

-Perinteinen ulkoilupuku vettähylkivällä viimeistelyllä ilman kalvoa. (halvempi)
vai
-Drymaxx-kalvollinen ulkoilupuku (kalliimpi)

Kertokaahan käyttökokemuksia onko niissä niin paljon eroa että kannattais maksaa enemmän.

Mulla on semmonen erätukusta saatava air tex-kalvopuku, oli ihan sika kallis mun mitta puun mukaan, mutta on kyllä myöskin hyvä! Ja saman firman toppapuku löytyy kans, ja pois en anna!!

Vettähylkivällä ei syksyn säissä tee yhtikäs mitään, jos siis on tarkoitus ulkoilla joka päivä säässä kuin säässä. Ehdottomasti kalliimpi, se on pitkäaikainen investointi, jota et kadu.

Itselläni on kyllä edullinen Erätukun puku ajanut asian tosi hyvin jo vuosikausia. Ei siis ole mikään Drymaxx hintaluokaltaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Vettähylkivällä ei syksyn säissä tee yhtikäs mitään, jos siis on tarkoitus ulkoilla joka päivä säässä kuin säässä. Ehdottomasti kalliimpi, se on pitkäaikainen investointi, jota et kadu.

Itselläni on kyllä edullinen Erätukun puku ajanut asian tosi hyvin jo vuosikausia. Ei siis ole mikään Drymaxx hintaluokaltaan.

Joo nimenomaan sällä kuin säällä myös kaatosateella. Mutta rankkasadehan suorastaan huuhtelee vaatteita niin varmaan se imeytyy airtex-puvustakin läpi ja kastelee kun sateessa on puoli tuntia.

Alkuperäinen kirjoittaja ssa:
Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:

Joo nimenomaan sällä kuin säällä myös kaatosateella. Mutta rankkasadehan suorastaan huuhtelee vaatteita niin varmaan se imeytyy airtex-puvustakin läpi ja kastelee kun sateessa on puoli tuntia.

No ei ole kyllä kastunut. Pojan kanssa on ulkoiltu tuntikausia sateessa. Tosin usein vedän molemmille Rukat päälle ja saappaat jalkaan, jos sataa ihan kaatamalla, vaikka molemmilla on kosteussuojapuvut ja goretex-kengät.

Ahaa... Mulla on sellanen vettähylkivä ennestään ja olet ihan oikeassa että sillä ei tee mitään. Kaatosateessa se kastuu läpi tosi nopeasti ja näköjään kannattais ostaa uudeksi kalliimpi. Paljonko se sun makso ja milloin ostit?

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Mulla on semmonen erätukusta saatava air tex-kalvopuku, oli ihan sika kallis mun mitta puun mukaan, mutta on kyllä myöskin hyvä! Ja saman firman toppapuku löytyy kans, ja pois en anna!!

Mites se sun pukusi? Pitääkö se kunnolla vettä?

Ahaa... Mulla on sellanen vettähylkivä ennestään ja olet ihan oikeassa että sillä ei tee mitään. Kaatosateessa se kastuu läpi tosi nopeasti ja näköjään kannattais ostaa uudeksi kalliimpi. Paljonko se sun makso ja milloin ostit?

Siitä on aikaa jo viitisen vuotta. Maksoi muistaakseni 99 euroa.

Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
Ohut goretex-kuoripuku ja välivaatetta sinne mukaan. Marmotin puvun ostin 75e:lla ja se on hyvä.

Mitä drymaxx sitten maksaa?

Tarjouksesta riippuen 120 - 250 ?

Entäs se sun, onko kova rankkasade tullu läpi. Mun tuulipuku laskee rankkasateen heti läpi eikä tunnu kivalta kun vesi lirisee vaatteiden sisään. Tulee myös vilu kun vuori ja alusvaatteet liimaantuu ihoon. Siks kiinnostais parempi.

Onko muilla kokemusta vettähylkivistä? Kastuuko ne muillakin yhtä helposti vai onko mulla vain "maanantaikappale"? Pinta on kuitenkin liukasta josta vesipisaroiden luulis valuvan pois imeytymättä siihen mut kyllä tavllinenkin sade imeytyy läpi jos puoli tunttia on ulkona:(

Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
Ohut goretex-kuoripuku ja välivaatetta sinne mukaan. Marmotin puvun ostin 75e:lla ja se on hyvä.

Mitä drymaxx sitten maksaa?

Tarjouksesta riippuen 120 - 250 ?

Entäs se sun, onko kova rankkasade tullu läpi. Mun tuulipuku laskee rankkasateen heti läpi eikä tunnu kivalta kun vesi lirisee vaatteiden sisään. Tulee myös vilu kun vuori ja alusvaatteet liimaantuu ihoon. Siks kiinnostais parempi.

Katselin noita Marmotin sivuja http://marmot.com/fall_2008/womens/outerwear/shells/womens_precip_jacket/info/details

Tuolla on siis vastaavannäköisen kuva, tosin siinä ei ole gorea vaan toista kalvoa. Omani ostin ilmeisesti tarjouksesta ja olisin voinut vannoa että siinä lukee goretex. Ei vaan nyt ole päällä töissä... Mutta kyllä kesällä yksi järkyttävä rankkasade kestettiin täysin kuivana.

75 ? on kyllä edullisin Gore-tex josta olen kuullut. Ne mitä oon urheilukaupassa nähny on alkanu 300:lla ja toi vanhakin jossa ei ole ollenkaan kalvoa oli toistasataa ja tarjouksessa puoleenhintaan.

75 ? on kyllä edullisin Gore-tex josta olen kuullut. Ne mitä oon urheilukaupassa nähny on alkanu 300:lla ja toi vanhakin jossa ei ole ollenkaan kalvoa oli toistasataa ja tarjouksessa puoleenhintaan.

Se paksuus ja kalvon laatu ratkaisee (goreja on eri tasoisia). Tämä oli mahdollisimman ohut ja yksinkertainen puku. Ei mitään hienouksia, vuorta tai vastaavaa. Mulla on myös 400e goretex housutkin....

Tuulipuvun kanssa palelee syyssateessa vaikka alla olis paksut vaatteet kun vesi tulee läpi paksuistakin vaatteista. Mut jos sä laitat tollasen alle lämmintä vaatetta ja ton päälle niin sähän pärjäät sillä vaikka jääkylmässä rankkasateessa:) Tollanen olis kiva mullekin:) Missäs noita myydään?

mulla on icespeakin puku, vedenpitävä, makso mansikoita se puku vaikka alessa oliki ni hinaks jäi 140?, mut eipä oo viel kastunu vaikka oon kaatosateessaki sen kans kulkenu. pitää myös tuulta ja hengittää.

Ihan kunnon kalvollinen, missä on vedenpitävyystakuu, pitää vettä kuten oikeat sadevaatteet. Ovat kyllä hieman hiostavampia kuin kalvottomat asut, vaikka kuinka niiden väitetään olevan hengittäviä. Kaupassa sisällä tuon eron huomaa, ulkona toimii ihan hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja Saimaanrannan äippä:
Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:
Mulla on Haltin Drymaxx-puku ja testattu kaatosateessa. Ei kastu! =)

miulla myös sekä tuo erätukun airtex puku kumpikin on testattu kaatosateessa ja ei kastu

Minkä vuoden se airtex on? Joku väitti kerran ettei ne kestäis pitkään käytössä. Ja paljonko maksoi?

Onko se toi? Se on vähän vanhempi ja ainakin yleisesti käytössä.
http://ulkoilu.eratukku.fi/ulkoilijan-kalvopuku-p-194.html

Paljonko Drymax maksoi? Sekin voisi olla hyvä valinta kun se kerran niin hyvin pitää.

Yhteistyössä