"Ulkoistin" lapsipuoleni ja nyt on mulla helppoa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja terve itsekkyys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ap, noin olisi pitänyt olla jo alusta saakka! Toivottavasti nyt lähtee toimimaan kuitenkin.

Me ollaan aina sanottu äitipuolta etunimellä. Isäni sopi tapaamiset ja kuskaamiset äitini kanssa, mutta kun oltiin iskällä, niin "äitipuoli" hoiteli ruokapuolen ja muuta käytännön järjestelyä (pyykki ym) mutta iskä henkilökohtaisemmat jutut kuten nukkumaanlaitot, ja huvitukset ja ulkoilut.

Joo, jos et ole luvannut hoitaa tenavia matkan ajan, vaan sinun on vain oletettu hoitavan. Niin älä hoida, exä saa perua matkansa.

Mutta mielestäni tuota teiniä ei voi kyllä kieltää tulemasta teille, kun hän on kyllä syytön kaikkeen. Ja pilaat vain omat välisi tähän teiniin, jos kiellät tulemasta.

Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sirkkeli:
Tai no....pysy jämäkkänä vaan. Kyllähän sen matkan voi perua. Jos nyt hoidat, se exä luulee että sua voi sittenkin pyöritellä.
Jep!

peesi, etenkin kun et ole luvannut hoitaa matkan aikaa, vaan sitä on pidetty itsestäänselvyytenä.
Järjestäköön lasten isä aikataulunsa sellaiseksi, että voi hoitaa lapsia silloin.

Kiitos tsemppauksesta! :) Ehkä kuitenkin pysyn tällä kertaa lujana.

Hiton vaikeeta vaan välillä olla lujana. :( Onneksi on virtuaalituki :)
Meidän kolmen aikuisten välinen keskustelu ei enää tule onnistumaan. Syystä että sitä on tehty, ja tuloksena oli aina se että minä kuuntelin teiniltä jälkeenpäin mitä äitinsä oli minusta ja meistä lausunut :(

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ap, noin olisi pitänyt olla jo alusta saakka! Toivottavasti nyt lähtee toimimaan kuitenkin.

Me ollaan aina sanottu äitipuolta etunimellä. Isäni sopi tapaamiset ja kuskaamiset äitini kanssa, mutta kun oltiin iskällä, niin "äitipuoli" hoiteli ruokapuolen ja muuta käytännön järjestelyä (pyykki ym) mutta iskä henkilökohtaisemmat jutut kuten nukkumaanlaitot, ja huvitukset ja ulkoilut.

Etunimellä meilläkin lapset mua kutsuu, mutta sitten kun puhuvat muualla/muille minusta puhuvat että "mun äitipuoli." :) :') Ja arkea mäkin mielelläni pyöritän, ja mua välillä pyydetään iskän sijasta nukuttamaan. =)

Mun ongelmani ei ole lapset, vaan heidän vanhempansa. Miestäni rakastan ja hän on hyvä isä kaikille lapsilleen. Lasten äidin kanssa olen enää viileissä väleissä, johtuen minusta ja hermostumisestani hänen käyttäytymisestään mua kohtaan. Lapsia olen aina siinä kohti säälinyt, etten ole tätä jupakkaa halunnut aloittaa. Mutta nyt tuli päivä kun ajattelin että joskus ajattelen itseänikin.
Siitä nikkini "terve itsekkyys"

:attn: mun lapsipuolet kutsuivat minua nimellä "kukahan" ja "joku" :/ joskus jos olivat oikein ystävällisiä niin saatoin olla toi :/

Minäkin olin ensialkuun "toi" tai "milloin meillä on ruoka" tms. :D
Nykyään asun täällä nimelläni :D Ja tälle "toille" soitetaan kun on vaikeaa jotenkin :)

Saapas muuten nähdä alkaako tänään taas viestirumba miehen eksältä :/ Vapaailta kun hänellä on, tiedän että juhlii tänään likkakaverien kanssa. Ja vuorenvarmasti puhuu minusta, millähän sävyllä... :D

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
:attn: mun lapsipuolet kutsuivat minua nimellä "kukahan" ja "joku" :/ joskus jos olivat oikein ystävällisiä niin saatoin olla toi :/

Nykyään asun täällä nimelläni :D Ja tälle "toille" soitetaan kun on vaikeaa jotenkin :)

Oletko ajatellut että muutut taas toiksi? Ymmärtääkö lapsi, että tässä riitelee äiti, isä ja äitipuoli ja syy ei ole hänessä itsessään.

Oletko ajatellut että muutut taas toiksi? Ymmärtääkö lapsi, että tässä riitelee äiti, isä ja äitipuoli ja syy ei ole hänessä itsessään.

Jos muutun jälleen "toiksi" se käy mulle.

Riiteli kuka hyvänsä niin minä en enää vapaaehtoisesti jää telojen alle niinsanotusti.
Ja tiedän senkin etten mä pysty kaikkia maailman lapsia ajattelemaan/pelastamaan, ikävä kyllä :(

Miksi sun pitäisi kieltää teiniä tulemasta teille? Mun mielestäni on hyvä, että hän luottaa sinuun ja pitää sinusta niin paljon, että tuntee olevansa tervetullut ja puhuu sun kanssasi aroista asioista (ehkäisy).
Jos et kerran ole luvannut hoitaa lapsia heidän äitinsä lomamatkan ajan, niin älä hoida. Onkohan miehesi luvannut, että lapset voivat tulla teille äitinsä loman ajaksi?
Minulla myöskin on uusioperhe. Miehen lapset ovat jo teinejä ja ovat tervetulleita meille silloin, kun haluavat. Vähintäänkin joka toinen viikonloppu. Itsellä on 2 teiniä edellisestä liitosta ja he tulevat tosi hyvin toimeen mieheni lasten kanssa. Meillä on myös 1 yhteinen lapsi. Silloin kun hän oli pieni vauva, koin raskaaksi, kun mieheni tytär tuli joka päivä meille ja hän kulki koko ajan minun ja vauvan perässä. Tuntui, että vahti, etten vain pudota vauvaa tai tee jotain väärin. Mutta nyt ei enää ole sellaista. Nyt on kiva, kun kaikki isot sisarukset haluavat olla pikkusiskon kanssa ja hoitaa häntä. Hoitaako/leikkiikö teidän teini pikkusisarustensa kanssa?

No ihan oikein ap:ltä. Mun lapset ei todellakaan lähde Isälleen, jos se ei itse ole kotona. Isäänsähän he menee tapaamaan, eikä äitipuolen hoitoon... Jos tarviin lapsille hoitopaikkaa, niin sen hoidan muualta. Äitipuolta vastaan ei oo mtn, ihan ok on, mut ei ole hänen tehtävänsä lapsia hoitaa.

Kuulostaapa siltä et mies ja sen eksä on hyvin sua uunottaneet hoitamaan niiden yhteiset lapset.
Eipä ihme et pinna pärähti, mulla ois jo aiemmin, ja kehtaski se ämmä pistää tollasen tekstarin sulle!! Multa ois jo ipanat ja ukko lähteneet eksän tykö palaveeraamaan keskenään lapsen huoltajuus ja tapaamisasioita.

Toihan kuulostaa et oot lasten mummo (vrt tän palstan anoppijutut)
hoidat vaan kakaroita ja saat haukut niskaas.

Oo ny oikeen paska ämmä ja pistä se ukkoski ruotuun, tollanen selkärangaton on eksän ja hellan välissä

Alkuperäinen kirjoittaja vinkkinä eksälle:
lapset mukaan thaimaahan. koulusta kyl saa vapaata jos koulu on sujunut kutakuinkin normaalisti. perheloma, nääs......

Muuten hyvä ehdotus...
Mutta kun mammalla ei ole varaa. :/

Ja minusta kyllä vahvasti näyttää siltä ettei haluakaan ottaa lapsia mukaan.

Palaan vielä asiaan,
sainhan minä jälleen kuulla "kunniani." Nyt myös osittain teiniltäkin, oli äitinsä sitten hänellekin informoinut "kuinka olen alkanut lapsia inhota" ja "kuin olen heihin kyllästynyt." :( Soitellut teinille kännipäissään. Lapsi oli tosi surullinen ja vihainen :(
Mutta nyt jyrähti miehenikin. Oli antanut eksän kuulla kunniaa, tosin joutu tekemään sen tietenkin sievästi kun lapset oli siinä kun heitä palautti. Ei ollut eksä osannut sanoa oikein mitään kuulemma.
Nyt vallitsee hiljaisuus. Ja minä päätin että eksän lomaviikko ei mua enää millään lailla kiinnosta, hoitakoon sen miten hoitaa. Mutta mä en auta häntä millään lailla enää.
Seurailen nyt tässä viikon mittaan tuleeko isosisarus enää pientä katsomaan. :(

On muuten syyllinen olo :'(

Yhteistyössä