"Ulkoistin" lapsipuoleni ja nyt on mulla helppoa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja terve itsekkyys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heippa jälleen... :)

Tilanne on nyt kehittynyt niin, että eilisillan sain katkeria tekstareita mieheni eksältä. Oli varmaan ottanut vähän :D kuppia, kun lapset on meillä nyt. Tekstareissa mua syyteltiin kuinka vaikeutan tahallani eksän elämää (hän ei mm. pääse nyt lähtemään miesystävänsä kanssa ulkomaanmatkalle) ja olen ilkeä hänen lapsilleen koska ensin olin niin kiva ja nyt heittäydynkin tällaiseksi.
Vastasin aamulla yhdellä viestillä että hei, meillä on täällä edelleen kivaa ja lapset viihtyy erinomaisesti. Ja että eikö nyt olekkin parempi kun en enää anna huonoja vaikutteita lapsilleen kuten aina olen tehnyt hänen mielestään tähän asti niinä päivinä kun eksä jostain harmistuu. Eipä ole vastausta kuulunut :D
Tiedän että hän joutuu perumaan Thaimaanlomansa jos en anna tässä periksi. Mitäs teen?

Mielenkiinnolla tässä myös seurailen mitä tänään on meillä ruokana, pitsaa vai mäkkäriä? :D Ehkä mä kuitenkin kaikessa jalomielisyydessäni pyöräytän lasten toivoman lohen ja muusin, mua tympii itseäkin syödä joka päivä noutoruokaa. :x :D

Olisko kellään kommenttia, pysynkö nyt vaan jämäkkänä? "Pilaisinko" lasten äidin lomasuunnitelmat? :D Mieli tekis kyllä, sen verran olen saanut kuulla sieltä suunnalta. Toisaalta tuntuu julmalta... :/ olen vähän kiikunkaakun.

Alkuperäinen kirjoittaja Sirkkeli:
Hmm, vaikea tilanne. jos oot luvannut hoitaa matkan ajan, niin silloinhan se olisi melkein pidettävä lupauksensa. Mutta sen jälkeen älä enää lupaa ja hoida.

Näinpä. Kannattaa olla jämy mutta ei paska kumminkaan. Äiti joutuis varmaan kärsimään taloudellisestikin, jos on jo ostanu matkan?

Voi ei. Jos olitte jo sopineet siitä lomaviikosta ennen tätä episodia, niin ota ihmeessä lapset luokses. Toivon, että lapset eivät kärsi tästä systeemistä, vaikka samalla ymmärrän oikein hyvin pointtisi. Sinusta huokuu sellainen, että osaat olla näyttämättä lapsille aikuisten välisiä juttuja, mutta osaakohan exä?

Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Olisko kellään kommenttia, pysynkö nyt vaan jämäkkänä? "Pilaisinko" lasten äidin lomasuunnitelmat? :D Mieli tekis kyllä, sen verran olen saanut kuulla sieltä suunnalta. Toisaalta tuntuu julmalta... :/ olen vähän kiikunkaakun.
Pysy jämäkkänä vaan!

Näin juuri. Kyllä minä ainakin tekisin juuri kuten ap, mutta muistaa vain lapsille selittää asia moneen kertaan että he tietävät ettei tämä ole heidän vikansa.

Alkuperäinen kirjoittaja Sirkkeli:
Hmm, vaikea tilanne. jos oot luvannut hoitaa matkan ajan, niin silloinhan se olisi melkein pidettävä lupauksensa. Mutta sen jälkeen älä enää lupaa ja hoida.

Mutta kun en onneksi ole luvannut :) Nyt vain oletetaan niin että minä hoidan. Koska kaikki tietää että olen kotona pienen kanssa, ja aina on tänne voinut tulla.
On vaikea luvata kun sitä ei edes kysytä :/ Mut sikahelppoa ilmoittaa vaan että en muuten hoida :D Ja tarkotuksella sen jälkeen kun matkavaraukset ja suunnitelmat on jo tehty :D

Kyllä mä osaan olla ilkeä... Enpä olis joskus itsestäni uskonu. :/ :D

Alkuperäinen kirjoittaja Heh:
Voi ei. Jos olitte jo sopineet siitä lomaviikosta ennen tätä episodia, niin ota ihmeessä lapset luokses. Toivon, että lapset eivät kärsi tästä systeemistä, vaikka samalla ymmärrän oikein hyvin pointtisi. Sinusta huokuu sellainen, että osaat olla näyttämättä lapsille aikuisten välisiä juttuja, mutta osaakohan exä?

Ikävä kyllä ei osaa. :(

Tässä on nyt mukana monta ikävää juttua. :(

Et tietenkään hoida, ja sitä paitsi jos lapsista ei vanhemmilla ole tapaamissopparia niin sellainen tulee tehdä ensitilassa ja mennä sen mukaan.
Jos lapset tulee viettämään iskä-viikonloppua niin iskän on paree olla silloin paikalla.
Ja mitä matkaan tulee, oma moka jos on tilannut matkan ilman että ottaa hoitokuviota selville ja vain olettaa että kaikki onnistuu.
Ostakoot pari matkaa lisää ja mukulat reissuun mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Harhaanjohtaja:
Alkuperäinen kirjoittaja voi:
Mä olen uhannut miehelle samaa jo monia kertoja, mutta mutta.. Mies touhuaa ja leikkii lastensa (meillä kanssa yksi yhteinen) ja meikämanne siivoa jäljet, tekee ruoat, pesee pyykit ja tiskaa..

mut hienoa että miehes on lasten kanssa! Kaikkia miehiä ei edes se kiinnosta..

Ja siksikö että jotkut miehet on VIELÄKIN LAISKEMPIA pitäisi nyt ylistää taas yhtä uusavutonta, joka kyllä jaksaa peuhata lasten kanssa, mutta arkea ei muuten hoideta yhdeswsä. Voi hyvänen aika, mahtaa teillä olla ukot. Mulla on kyllä sitten vissiin käynyt onni puolison kanssa, kun hän leikkii lapsen kanssa ja käy kaupassa, tiskaa, pyykkää imuroi, siinä missä minäkin.

Hieno päätös :D t. toinen hoitamiseen joskus muinoin kyllästynyt äitipuoli (joka lisäksi teki vielä aina vain ja ainoastaan pahaa ruokaa kunnes ei enää tehny ollenkaan) .

Yks mun ongelma tässä jupakassa on vielä se, kun olen aikanaan itse teettänyt ja antanut teinille avaimet tähän taloon ja ilmoitin sillon että saa vapaasti täällä kulkea milloin haluaa. Ja nyt hän uutterasti tän vuoden aikana onkin täällä kulkenut pikkusisarustaan tapaamassa. =) Ja ilmeisen todennäköisesti minuakin. :)

En millään hennoisi kieltää lasta täällä käymästä kun nyt näin olen "kieltäytynyt" heitä hoitamasta, ei kai minun tarviikkaan? Siis silloin kun isänsä ei ole kotona?

Yks mun ongelma tässä jupakassa on vielä se, kun olen aikanaan itse teettänyt ja antanut teinille avaimet tähän taloon ja ilmoitin sillon että saa vapaasti täällä kulkea milloin haluaa. Ja nyt hän uutterasti tän vuoden aikana onkin täällä kulkenut pikkusisarustaan tapaamassa. =) Ja ilmeisen todennäköisesti minuakin. :)

En millään hennoisi kieltää lasta täällä käymästä kun nyt näin olen "kieltäytynyt" heitä hoitamasta, ei kai minun tarviikkaan? Siis silloin kun isänsä ei ole kotona?

Millä tavoin sinun pitää hoitaa teini-ikäistä?

Mielestäni itsenäistä teiniä ei voi oikein enää lukea huolehdittaviin lapsiin. Olet häneen jo luomassa tasavertaista ystävyydeksi luettavaa suhdetta ja teini tuskin kyselee äidiltään lupaa tulla teille vierailulle.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Siis mitä tarkoitat?
Kyllä mä vahdin että hän läksyt tekee ja laitan ruuan kerran,pari kertaa päivässä. Ja vahdin että kotiin tullaan ajoissa eikä mitkään tupakka tai viinakokeilut houkuta liikaa. Kai sellaista voi nimittää "hoidoksi?" =)

Mitäpäs jos et kiellä, lapsi ihan selvästi kokee että teidän koti on hänen koti myös, ja olethan hänelle antanut kotiin avaimenkin..
Ei oo hyvä sotkea lasta kuitenkaan tuohon.
Vaikka lapsi ajattelisikin että teidän koti on hänen koti, niin jospa vaan oot sillain että kylään voi tulla.?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Siis mitä tarkoitat?
Kyllä mä vahdin että hän läksyt tekee ja laitan ruuan kerran,pari kertaa päivässä. Ja vahdin että kotiin tullaan ajoissa eikä mitkään tupakka tai viinakokeilut houkuta liikaa. Kai sellaista voi nimittää "hoidoksi?" =)

Eikö miehesi ole kotona ollenkaan?
Ruokaa ilmeisesti teet joka tapauksessa, eikö lapsi tule kotiin ajoissa eli joudut hakemaan häntä? Siihen kyllä menee aikaa ja energiaa.

Ei kai tuota lasketa hoitamiseksi? Eikös se ole merkki siitä että olette myös tämän teinin perhettä, vaikka ette saman katonalla jatkuvasti asu? Varmaankin rankka tilanne, mutta eikö sitä voisi hoitaa ihan perinteisesti puhumalla aikuisten kesken?

Et kyllä ole mielestäni edes ilkeä ap, vaan pidät puolesi etkä alistu olemaan toisen käskettävissä. Lasten äiti ostaa lastenhoitajan tai ottaa lapset mukaan matkalle :D jos haluaa mennä, kuten kaikki muutkin ihmiset joutuvat tekemään jotka ei voi hoidattaa lapsiaan ilmaiseksi jollaki toisella.

Yhteistyössä