Ulkomailla asuneet!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nenäkannu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nenäkannu

Vieras
Kertokaa te, jotka asutte tai olette asuneet ulkomailla, että sairastetaanko siellä yhtä paljon flunssaa kuin pimeässä koto-Suomessa?

Pärskotäänkö Espanjassa, vuotaako nenä Kaliforniassa, tai vaivaako poskiontelotulehdukset Australiassa yhtä lailla kuin täällä kotimaassamme?

Haluaisin kuulla kokemuksia tai kuultuja kokemuksia tai järkeviä ahatuksia aiheesta. Arvailla tai spekuloida osaan itsekkin.

Kai siellä samoin sairastellaan, mutta tiettyjä sairauksia vähemmän esim. Välimeren maissa sydän - ja verisuonitauteja ja muita suomen kansansairauksia (?) Itse olin niin nuori kun asustelin ulkomailla, että en hirveästi kiinnittänyt huomioita näihin kysymyksiin. Mutta siitä olen varma, että mukavampi siellä on olla sairaan paremmassa ilmastossa ja rennossa kulttuurissa :)

Olen ollut San Franciscossa nyt 4kk ja nyt kolmannen kerran kuumeessa, enkä sairastele näin usein. Eiköhän se ole uusi maa uudet taudit ja tämän sain varmaankin flunssaisilta vierailtamme jotka asuivat reilu viikon meillä, eli taitaa olla Suomesta matkustellut tämä *********** flunssa...

Luulisi, että Suomessa ja vastaavan ilmaston maissa olisi enemmän ylähengitystieinfektioita, koska ainakin (1) Syksyllä/talvella vain vähän tai ei lainkaan aurinkoa (2) Talvella lämmityskautena sisäilma on kuivaa, mikä heikentää limakalvoja.

Mistään en löytänyt tilastoa flunssien tai ylähengitystieinfektioiden määrästä eri maissa. Kai sitäkin joku on tutkinut.

Alkuperäinen kirjoittaja Nenäkannu;30534553:
Kertokaa te, jotka asutte tai olette asuneet ulkomailla, että sairastetaanko siellä yhtä paljon flunssaa kuin pimeässä koto-Suomessa?

Pärskotäänkö Espanjassa, vuotaako nenä Kaliforniassa, tai vaivaako poskiontelotulehdukset Australiassa yhtä lailla kuin täällä kotimaassamme?

Haluaisin kuulla kokemuksia tai kuultuja kokemuksia tai järkeviä ahatuksia aiheesta. Arvailla tai spekuloida osaan itsekkin.

Olen asunut muutamassakin eri maassa, ja kyllä kaikissa maissa nuhia on ihan saman lailla sairastettu.

Millä tavalla jotkin maat ovat eronneet Suomesta, niin mahavaivoja minulla oli jatkuvasti Intiassa, ja jonkin verran Yhdysvalloissa. Venäjällä minulla tuli taas todella usein silmätulehdus (?), saattoi osittain liittyä siihen, että käytin tuolloin piilareita.

Niin joo, ja Venäjällä minulla oli aina nenä tukossa, vaikken olisi ollut kipeenäkään. Johtui siitä, että talvisin asunnot lämmitetään tyyliin 25-27 asteen lämpötilaan (ja silti porukka valittaa kylmyydestä!), ja jokainen voi arvata kuinka kuivaksi se tekee ilman...

Yhteistyössä