Ulosotto, perintä sekä muut mukavat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "justiina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"justiina"

Vieras
Onko kellään tietoa asiasta, kuinka pian luottotiedot palautuvat kun kaikki velat on maksettu? Minulla on ulosotossa pieni määrä sekä eri perintätoimistoissa (instrum justitia yms.) velkaa. Olen kuitenkin nyt saanut mahdollisuuden maksaa ne pois ja ajattelinkin kysyä joltain viisaammalta että kuinka pian luottotiedoistani häipyy maksuhäiriömerkintä/tiedot ovat puhtaat?

Siis jos sulle on tullut kirje intrumilta, Lindorffilta Ok Perinnältä ym muulta perintätoimistolta, ei se tarkoita että sulla olisi maksuhäiriömerkintä.
Eikä sekään jos sulla on ulosottovirastosta tullut kirje. Esim tv-lupamaksu viestintävirastolle on sellainen maksu että jos sen jättää maksamatta niin ne hakee sitä ulosottoviranomaisten kautta maksua. Mutta jos näiden perintätoimistojen ja UO:n kehoitusta noudatat, maksat eräpäivänä niin ei sulle mitään maksuhäiriömerkintää tule.
Jos jätät velan maksamatta ja se menee oikeusteitse eteenpäin, että siihen haetaan päätös käräjäoikeudelta niin sitten sulle tulee merkintä ja merkintä pysyy velan maksamisen jälkeen voimassa 2-3 vuotta. Sen perässä on merkintä että maksettu, mutta pysyy kuitenkin merkintänä.

Minulle tuli noin 5-vuotta sitten käräjäoikeiden päätös yhdestä laskusta ja tieto että minulle on tullut merkintä luottotietoihin. Minulla ei kuitenkaan ole mitään mittavaa velkaa missään että olen kuitenkin hoitanut asiani niin etten ole päästänyt sinne enempää. Olin silloin niin nuori ja tyhmä, etten tajunnut sen vaikeuttavan elämääni myöhemmässä vaiheessa. ja nyt haluaisinki asiani ja tietoni kuntoon pikinmiten koska olen äiti ja haluan lapselleni paremman tulevaisuuden ja jossain vaiheessa oman kodin.

Yhteistyössä