Ulosotto+ylityö

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ohis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ohis

Vieras
Miten tää menee? Eli palkasta menee tietty osuus ulosottoon ja jos teen ylitöitä niin meneekö myös se suoraan? Vouti ottaa sen minkä se saa ottaa, nyt vajaa 500e/kk

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mulla ei suostunut sopimukseen eli ottaa sen minkä saa! Eli velka lyhenee vaan nopeamminko?

Alkuperäinen kirjoittaja Christina Death:
Onko sulla maksusopimus vai viekö uo mitä vie ilman et olette tietyn summan sopinu?

Juu sit menee lisät kans, koska ei ne vaikuta suojaosuuteen. Pääset nopeemmin sit veloistas eroon

palkkatulostahan se osuus menee.koko tili lisineen palkanlaskija laskee joka tilistä paljonko menee suojaosuuden jälkeen uo.ttoon, minkä uo on ilmoittanut palkanlaskijalle ne suojaosuuden minkä ylimenee...
meneehän lomarahatkin..

Alkuperäinen kirjoittaja marika73:
palkkatulostahan se osuus menee.koko tili lisineen palkanlaskija laskee joka tilistä paljonko menee suojaosuuden jälkeen uo.ttoon, minkä uo on ilmoittanut palkanlaskijalle ne suojaosuuden minkä ylimenee...
meneehän lomarahatkin..

meneehän lomarahatkin..

Totta ulosotto lasketaan bruttopalkasta. Ei siinä yksilöidä mistä palkka koostuu.

tungenpa samaa ketjuun. miten käy kilometrikorvausten? meinaan aloittelemassa uutta duunia, ja jos ne vie km-korvaukset, jotka on aika oleelliset ja isot, mulla ei ole varaa tehdä töitä. suojaosuudesta menis lähes kaikki nimittäin tankkiin sillon:(

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tungenpa samaa ketjuun. miten käy kilometrikorvausten? meinaan aloittelemassa uutta duunia, ja jos ne vie km-korvaukset, jotka on aika oleelliset ja isot, mulla ei ole varaa tehdä töitä. suojaosuudesta menis lähes kaikki nimittäin tankkiin sillon:(

Ulosottolaissa on määritelty tarkkaan miten perittävä summa lasketaan. www.ulosotto.fi
Ylityöt ja lisät tietysti kasvattavat ulosottomäärää, mutta ei ne vie koko lisätuloa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Kilometrikorvauksia ja päivärahoja ei ulosmitata, koska ne eivät ole palkkaa.

^ ööh päivärahat ja kilometrikorvaukset EIVÄT ole luontaisetuja vaan verottomia KULUkorvauksia. Niitä ei tasan tarkkaan lasketa mukaan palkkaan koska niillä KORVATAAN työssäkäyntiin liittyviä kuluja.

Jos joku ottaa niistä ulosottoa niin korjatkaahan asia!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Ohikulkija:
^ ööh päivärahat ja kilometrikorvaukset EIVÄT ole luontaisetuja vaan verottomia KULUkorvauksia. Niitä ei tasan tarkkaan lasketa mukaan palkkaan koska niillä KORVATAAN työssäkäyntiin liittyviä kuluja.

Jos joku ottaa niistä ulosottoa niin korjatkaahan asia!!!

Näin juuri!

Päivärahoista ja kilometrikorvauksista ei mene ulosottoon mitään, tai jos menee palkkalaskija toimii väärin. Suojaosuuden ylittävältä osalta pitää jäädä työntekijälle
1/3 osa eli ylitöistä jää osa itselle.

Alkuperäinen kirjoittaja kannattaako työnteko?:
mua kiinnostais tietää ihan sama juttu... peruspalkasta menee tietty osa, mutta miten on lisien kanssa? meneekö ne kaikki vai jääkö mulle?

Menee.
Se että kannattaako työnteko niin sanon vain että asenteestasi kuultaa jo tuo kuinka innokas olet kyllä elämään leveämpää elämää kun vaan ei itse tarvitse maksaa :(

Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Alkuperäinen kirjoittaja kannattaako työnteko?:
mua kiinnostais tietää ihan sama juttu... peruspalkasta menee tietty osa, mutta miten on lisien kanssa? meneekö ne kaikki vai jääkö mulle?

Menee.
Se että kannattaako työnteko niin sanon vain että asenteestasi kuultaa jo tuo kuinka innokas olet kyllä elämään leveämpää elämää kun vaan ei itse tarvitse maksaa :(

eikä mene ! Suojaosuuden yli menevästä osuudesta menee 2/3 osaa ulos-ottoon luoput jää itselle.

mutta ne on luontaisetuja....

Voi voi tätä tiedon määrää. Onko se kenellekään luontaisetu, että joutuu ostaman oman auton ja maksamaan polttoaineet ja muut kulut työajosta. Minusta se on luontaistappio enemmänkin.