Ulosottosysteemi muuttuu tiukemmaksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja porvari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

porvari

Vieras
Onneksi saatiin porvarihallitus. Saadaan vihdoin ulosotonkin kautta perittyä rahoja takaisin. :D Ne joilla on tuloja, saavat pitää sellaisen summan, että perhe tulee toimeen ja lopuilla lyhennetään velkaa. Jos puoliso on työtön niin rahaa jää siis enemmän. Ulosottovirasto saa nyt myös laittaa kyttäysautomaatit ihan kaikkien velalliset tilille ja jos tilille tulee ihan mitä tahansa rahoja säännöllisesti niin ulosotto saa viedä nekin. Ne jotka ovat työttömiä, joutuvat tekemään todella tarkat selvitykset tulosta ja menoista. Kaikki omaisuus kartoitetaan nyt uudella tavalla ja moni joutuu lyhentämään velkaa antamalla esim. telkkarin ja tietokoneen pakkohuutokaupattavaksi. Tutkijat ovat huolissaan siitä, miten suomalaisten rahan käyttö on mennyt holtittomaan suuntaan ja maksuhäiriöt lisääntyvät kovaa vauhtia. Nyt otetaan käyttöön järeämmät aseet ja ihmiset pakotetaan olemaan vastuullisempia. Näin saadaan myös yrityksille rahat takaisin velallisilta.

Alkuperäinen kirjoittaja Mannariini:
Ja ne pikavippi jutut sais lailla kieltää.Onko se ihme jos väki velkaantuu,kun ei tarvii olla ees tuloja,ainoastaan luottotiedot kunnossa ja lainaa saa

Niinpä. Sitä saa mitä tilaa... Tuskin niitä vippejä aina otetaan ihan kaikessa järjessään. Mun tiedon mukaan niitä otetaan paljon yön pikkutunteina kun rahat alkaa oleen loppu... :whistle:

Johan pomppas! Mitä helkutin hyötyä tollasesta muka olisi, vain rikkaat taas saisi tehä mitä lystää ja köyhemmät saisivat nuolla näppejään eivätkä saisi harrastaa mitään tai saisi omistaa mitään. Vieköön sitte vaikka vaatteet päältä jos niin tuntee olevansa oikeassa että kaikilta vaan koko omaisuus, ei jäisi mitään... Että tällasta! Toivottavasti ei koskaan toteudu kenenkään kohdalla.

Alkuperäinen kirjoittaja jenni87:
Alkuperäinen kirjoittaja Mannariini:
Ja ne pikavippi jutut sais lailla kieltää.Onko se ihme jos väki velkaantuu,kun ei tarvii olla ees tuloja,ainoastaan luottotiedot kunnossa ja lainaa saa

Niinpä. Sitä saa mitä tilaa... Tuskin niitä vippejä aina otetaan ihan kaikessa järjessään. Mun tiedon mukaan niitä otetaan paljon yön pikkutunteina kun rahat alkaa oleen loppu... :whistle:

Nii ja niitä ottaa nuoret jotka eivät vielä tajua mihin ryhtyvät. Sitten ollaankin loppuelämä vaikeuksissa nuoruuden tempausten takia, kun vanhemmatkaan eivät jaksa puuttua ja neuvoa.

Alkuperäinen kirjoittaja tossuliini:
Johan pomppas! Mitä helkutin hyötyä tollasesta muka olisi, vain rikkaat taas saisi tehä mitä lystää ja köyhemmät saisivat nuolla näppejään eivätkä saisi harrastaa mitään tai saisi omistaa mitään. Vieköön sitte vaikka vaatteet päältä jos niin tuntee olevansa oikeassa että kaikilta vaan koko omaisuus, ei jäisi mitään... Että tällasta! Toivottavasti ei koskaan toteudu kenenkään kohdalla.

Ei ole kyse siitä että rikkaat saa tehdä mitä vaan ja köyhät ei mitään. Kyse on siitä että pitää osata hallita raha.asiansa niin ettei koskaan edes joutuisi ulosottokierteeseen. Ja jos on möhlinyt asiansa, niin totta kai siitä pitää kantaa seuraukset eli ulosottoon vaan.

Toteutuu ja otetaan käyttöön 2008 alusta. Koskee niin rikkaita kuin köyhiäkin joten tasapuolista on. Hyvätuloinen saa maksettua velat pois tietysti nopeammin, mutta ulosotto lohkaiseekin tuloista mielettömän summan pois. Mitään ei tarvitse omistaa jos ei ole rahaa maksaa entisiäkään velkoja. Laiskat töihin siis!

Toteutuu ja otetaan käyttöön 2008 alusta. Koskee niin rikkaita kuin köyhiäkin joten tasapuolista on. Hyvätuloinen saa maksettua velat pois tietysti nopeammin, mutta ulosotto lohkaiseekin tuloista mielettömän summan pois. Mitään ei tarvitse omistaa jos ei ole rahaa maksaa entisiäkään velkoja. Laiskat töihin siis![/quote]

Siis sinäkö ihsn oikeasti kuvittelet, että ulosottomiehen kyttäillessä tilejä ja hengittäessä niskaan joku ihan oikeasti menee töihin jotta vouti saa nykäistä tililtä rahaa velan maksuun :-DDD

Et taida elää nykypäivässä....

Alkuperäinen kirjoittaja kokoomus rules:

Toteutuu ja otetaan käyttöön 2008 alusta. Koskee niin rikkaita kuin köyhiäkin joten tasapuolista on. Hyvätuloinen saa maksettua velat pois tietysti nopeammin, mutta ulosotto lohkaiseekin tuloista mielettömän summan pois. Mitään ei tarvitse omistaa jos ei ole rahaa maksaa entisiäkään velkoja. Laiskat töihin siis!

:laugh: No joo, todella kannustavaa tehdä työtä, josta ei jää mitään käteen. Onhan nykyäänkin olemassa velkasovittelu, joka toimii. JOS haluaa hoitaa rästinsä, tekee sen vapaaehtoisesti, jos EI halua, aina on jokin konsti pitkittää ja hankaloittaa asiaa.

Tiedän henkilön, jonka firma meni nurin siksi, että pääurakoitsija tarkoituksella jätti aliurakoitsijoille ja verottajalle maksamatta, kääri rahat ja katosi. Ko. henkilö maksoi omista varoistaan työmiestensä palkat, kuten kuuluukin, vaan ei saanut korvausta itse. Nyt hänellä ulosotossa velkoja korkojenkorkojenkorkoineen paljon. Lapsia huollettavana ja 1900 euroa kuussa ylittävästä osasta ulosmitataan 2/3. Eli ei kannata tienata, sillä elinikä ei riitä velkojen maksamiseen. Ja kaikki vain siksi, että joku muu teki kuprun ja ko. henkilö huolehti omista velvoitteistaan.

Mut jos haluais eikä rahat riitä muuhun kuin elämiseen niin minkäs teet ja monilla kellä on lapsia, on suojaosuus ja se on suhtkoht korkea. Nytkin jos saat esim veronpalautuksii nii kyl ne menee suoraan ettet ite edes huomaa, kyl sitä on kärsitty ties mistä. Eläminen on jo yksistään kallista että jos haluut vähän tienata ylimäärästä et tulisit vähän paremmin toimeen niin eihän se oo mahollista kun ulosotto vie sen kaiken muun. Ja nyt en puhu omasta puolestani vaan niitten jotka omaa syytään on joutuneet ulosottokierteeseen (esim. on ollut takaamassa lainoja joita lainansaaja ei ole pystynyt maksamaan tai on jättänyt tahallaan maksamatta) niin ei paljon niitä ihmisiä naurata. Ja osanhan saa anteeksi jotka menee umpeen tietyn ajan kuluessa jos ei ole ehditty aloittaa uudelleen perintää.
Ei nykypäivänä ulosottomiehet enää hae sulta omaisuutta vaan ne ulosmittaa ne rahana jos on tilillä ylimääräistä, turha pelotella niitä ihmisiä joilla on ulosottovelkaa että menettäisivät kaiken mitä kotona on.

kun mieheni isältä jäi velkaa ulosottoon ja tilille jääneet rahat ei riittäneet niiden maksuun niin laitettiin pesä "konkkaan" eikä mitään maksettu eikä otettu itselle. Nyt se tili pitäisi sulkea ja ulosottoon otettiin yhteyttä että haluavatko ne tilille jääneet rahat. Eivät kuulemma halua enää, koska ne on jo hyvitetty..
Eipä sitten, kun ei kelpaa. :D

ihan oikein!!! Jos ihminen on niin välinpitämätön omista laskuistaan, että antaa niitten mennä perintään niin mun puolesta saisivat nyhtää vaikka vielä tiukemmin. Jokainen on itse oman kuoppansa kaivanut!!! Turha kitistä jälkeenpäin kun ei ole rahaa. Ei pidä elää yli varojensa!!

Alkuperäinen kirjoittaja porvari:
Onneksi saatiin porvarihallitus. Saadaan vihdoin ulosotonkin kautta perittyä rahoja takaisin. :D Ne joilla on tuloja, saavat pitää sellaisen summan, että perhe tulee toimeen ja lopuilla lyhennetään velkaa. Jos puoliso on työtön niin rahaa jää siis enemmän. Ulosottovirasto saa nyt myös laittaa kyttäysautomaatit ihan kaikkien velalliset tilille ja jos tilille tulee ihan mitä tahansa rahoja säännöllisesti niin ulosotto saa viedä nekin. Ne jotka ovat työttömiä, joutuvat tekemään todella tarkat selvitykset tulosta ja menoista. Kaikki omaisuus kartoitetaan nyt uudella tavalla ja moni joutuu lyhentämään velkaa antamalla esim. telkkarin ja tietokoneen pakkohuutokaupattavaksi. Tutkijat ovat huolissaan siitä, miten suomalaisten rahan käyttö on mennyt holtittomaan suuntaan ja maksuhäiriöt lisääntyvät kovaa vauhtia. Nyt otetaan käyttöön järeämmät aseet ja ihmiset pakotetaan olemaan vastuullisempia. Näin saadaan myös yrityksille rahat takaisin velallisilta.

olisko sulla jotain linkkiä. tuohan on ihan pöyristyttävää.

Mun mielestä tosi hyvä juttu.
Yx pointti noihin pikavippeihin, et eihän niitäkään saa muut kuin täysi-ikäiset, ja mun mielestä joklaisen täysi-ikäisen pitää osata kantaa vastuu omasta rahan käytöstään. Jos ei osaa, niin toivottavasti tällälailla sitten oppii.

Alkuperäinen kirjoittaja KYRSÄ:
ihan oikein!!! Jos ihminen on niin välinpitämätön omista laskuistaan, että antaa niitten mennä perintään niin mun puolesta saisivat nyhtää vaikka vielä tiukemmin. Jokainen on itse oman kuoppansa kaivanut!!! Turha kitistä jälkeenpäin kun ei ole rahaa. Ei pidä elää yli varojensa!!

Asiat ei ole aina näin mustavalkoisia.

Alkuperäinen kirjoittaja yx velkainen:
Alkuperäinen kirjoittaja KYRSÄ:

Asiat ei ole aina näin mustavalkoisia.

Tästä olen samaa mieltä, piittaamattomuus on asia erikseen. Mutta siitäkään ei pitäisi muun ruokakunnan joutua kärsimään.

Alkuperäinen kirjoittaja PuoliQ:
Yx pointti noihin pikavippeihin, et eihän niitäkään saa muut kuin täysi-ikäiset, ja mun mielestä joklaisen täysi-ikäisen pitää osata kantaa vastuu omasta rahan käytöstään. Jos ei osaa, niin toivottavasti tällälailla sitten oppii.

Tuohan menee täydelliseksi holhoamiseksi. Moni joutuu ottamaan niitä pikavippejä, se on kiistaton totuus. Aina se vastuukaan ei riitä siitä rahan käytöstä, elämä voi kuljettaa kauas ja todella syvälle. Mun mielestä velkoja voisi jopa antaa anteeksi, ihan taviksillekkin. Onhan monelle ihan muistelisin Kauko Juhantalolle annettu velkoja anteeksi.

Kun aina se velkaantuminen ei ole sitä että lähtee kulutushysteriaan. Ihan tilanne, kun ei ole rahaa ja laskut erääntyy. Siitä syntyy todella paha kierre.

Suomalainen luonne on ylpeä, se kärsii ja suree sisäänpäin. Tulee häpeä, ja valtava kynnys ylitettäväksi. Näin kasvatetaan itsemurhatilastoja se on varma.

ja ihan asiasta viidenteen. Mun kategoriassa esim. tappo on paha asia. Mutta kuinka tuntuu että murhaajakin pääsee vähemmällä. Mielentilatutkimukset osoittavat monet murhaajat syyntakeettomiksi. Veloissa säilyy henki, siinä ei kärsi kuin velallinen itse. Korkeintaan oma elämä on tuhoon tuomittu.

Tuohan menee täydelliseksi holhoamiseksi. Moni joutuu ottamaan niitä pikavippejä, se on kiistaton totuus. Aina se vastuukaan ei riitä siitä rahan käytöstä, elämä voi kuljettaa kauas ja todella syvälle. Mun mielestä velkoja voisi jopa antaa anteeksi, ihan taviksillekkin. Onhan monelle ihan muistelisin Kauko Juhantalolle annettu velkoja anteeksi.

Kun aina se velkaantuminen ei ole sitä että lähtee kulutushysteriaan. Ihan tilanne, kun ei ole rahaa ja laskut erääntyy. Siitä syntyy todella paha kierre.

Suomalainen luonne on ylpeä, se kärsii ja suree sisäänpäin. Tulee häpeä, ja valtava kynnys ylitettäväksi. Näin kasvatetaan itsemurhatilastoja se on varma.

ja ihan asiasta viidenteen. Mun kategoriassa esim. tappo on paha asia. Mutta kuinka tuntuu että murhaajakin pääsee vähemmällä. Mielentilatutkimukset osoittavat monet murhaajat syyntakeettomiksi. Veloissa säilyy henki, siinä ei kärsi kuin velallinen itse. Korkeintaan oma elämä on tuhoon tuomittu.

Tajuatko sinä, että kuinka kalliiksi yhteiskunnalle tulisi, jos ruvettaisiin ottamaan ihan urakalla pikavippejä kun niitä ei kuitenkaan tarvitsisi maksaa takaisin. Minä ainakin voisin velkaantua, jos tietäisin että velat annettaisiin anteeksi!

Ja suomessa on hyvä sosiaaliturvajärjestelmä. Näin ollen korkeintaan juoppojen yms. TARVITSEE ottaa pikavippejä.

Eli toisin sanoen kaikki vaan lainaa ottamaan, ei niitä takaisin tarvitse maksaa kuitenkaan.
Eiköhän kuitenkin parempi vaihtoehto olisi vaan jokaisen opetella elämään tulojensa mukaan...

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

Tajuatko sinä, että kuinka kalliiksi yhteiskunnalle tulisi, jos ruvettaisiin ottamaan ihan urakalla pikavippejä kun niitä ei kuitenkaan tarvitsisi maksaa takaisin. Minä ainakin voisin velkaantua, jos tietäisin että velat annettaisiin anteeksi!

Ja suomessa on hyvä sosiaaliturvajärjestelmä. Näin ollen korkeintaan juoppojen yms. TARVITSEE ottaa pikavippejä.

Puhuinko pikavippien puolesta, joita ei tarvitsisi maksaa takaisin. Puhuin velallisista joilla ei tässä elämässä ole resursseja korjata virheitään. Kumpi on silloin parempi vaihtoehto, että ihminen elää ja saa valtiolta jonkinlaisen "synninpäästön", vaiko se että hänen elämänsä on niin turha että joutaakin poistua..

Eli toisin sanoen kaikki vaan lainaa ottamaan, ei niitä takaisin tarvitse maksaa kuitenkaan.
Eiköhän kuitenkin parempi vaihtoehto olisi vaan jokaisen opetella elämään tulojensa mukaan...

Näinkö yllytin. Keneltä puuttuu sisälukutaito, sinultakin ilmeisesti. Tarkoitin ihmisiä joilla se velkaantuminen on niin paha, että terveys horjuu. Eikö velallinen ansaitse elämän, ihan vain että saa elää ja käydä töissä. Miksi tänne kirjoittaa ihmisiä jotka eivät edes halua ymmärtää kirjoittajan sanomaa.

Puhuinko pikavippien puolesta, joita ei tarvitsisi maksaa takaisin. Puhuin velallisista joilla ei tässä elämässä ole resursseja korjata virheitään. Kumpi on silloin parempi vaihtoehto, että ihminen elää ja saa valtiolta jonkinlaisen "synninpäästön", vaiko se että hänen elämänsä on niin turha että joutaakin poistua..

Kyllähän nyt jotkut saavatkin synninpäästön eli katsotaan tilannekohtaisesti. Mutta pääsääntöisesti velat on itse hankittuja ja näin ollen myös itse maksettava.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

Kyllähän nyt jotkut saavatkin synninpäästön eli katsotaan tilannekohtaisesti. Mutta pääsääntöisesti velat on itse hankittuja ja näin ollen myös itse maksettava.

Puhun tilanteesta missä ei yhden ihmiselämän aikana korjata tehtyjä virheitä. Ihminen on erehtyväinen. Ihminen voi toimia väärin, tilanteesta riippuen. Mutta pitääkö sitä raskasta taakkaa ja häpeää kantaa koko loppuelämänsä. Se on raskain tuomio minkä velallinen saa, että hän itse tajuaa tilanteensa mahdottomuuden. Sellaisen taakan alla ihminen musertuu ja palaa loppuun.

Yhteistyössä