ultra 8+1,ei sykettä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surullinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

surullinen

Vieras
eilen ultrassa löytyi 'pussi' jossa näkyi pienen pieni sikiö,mutta ei sykettä... pussin koko ei vastannut menkkojen viikkoja 8+1 vaan nippa nappa 6 viikkoa... nyt aika uuteen ultraan reilu viikon päästä, mutta lääkäri ei juuri antanut toivoa,sanoi vaan että ' eipähän jää sua sitten mietityttämään!' --takana jo yksi keskenmeno samoilla viikoilla ja muutama vuosi yrittämistä sen jälkeen... lapsia onneksi jo kolme, kaikki jo yli kymmenen vuoden takaa... mutta vielä olisi ollut sylissä tilaa... kannattaako sitä enää toivoakaan... ikää kumminkin 'vasta' 36... ootteko olleet samanlaisessa sykkeettömässä tilanteessa, miten kävi?

eilen ultrassa löytyi 'pussi' jossa näkyi pienen pieni sikiö,mutta ei sykettä... pussin koko ei vastannut menkkojen viikkoja 8+1 vaan nippa nappa 6 viikkoa... nyt aika uuteen ultraan reilu viikon päästä, mutta lääkäri ei juuri antanut toivoa,sanoi vaan että ' eipähän jää sua sitten mietityttämään!' --takana jo yksi keskenmeno samoilla viikoilla ja muutama vuosi yrittämistä sen jälkeen... lapsia onneksi jo kolme, kaikki jo yli kymmenen vuoden takaa... mutta vielä olisi ollut sylissä tilaa... kannattaako sitä enää toivoakaan... ikää kumminkin 'vasta' 36... ootteko olleet samanlaisessa sykkeettömässä tilanteessa, miten kävi?

Hei! Ikävä kuulla ja voimia :( Mulla kaverilla todettiin kans että ei sykettä ja vastas viikkoja muistaakseni 6+ tai 7+ jotai viikolla 8. Onni oli hällä kuitenkin että kaksoset kyseessä. Sai myös viikon päähän uuden ajan, eikä toisesta ollut enää tietoakaan.
Mutta älähän vielä heitä pyyhettä nurkkaan.. eihän sitä tiedä vaikka se siellä olisikin vielä elossa, mutta sykettä ei vaan nähty vielä. Eihän sitä välttämättä nuilla viikoilla vielä näy. Jaksamisia kuitenki, varmasti pitkä aika oottaa seuraavaan kertaan. Ilmoittele miten kävi!

Viimeksi muokattu:
Olen todella pahoillani, kovasti voimia! Toivottavasti saat viikon päästä hyviä uutisia! Minulla on kyllä kokemusta, mutta huonoja. Neljä keskenmenoa olen kokenut. Kaikki on ultrattu vk8 ja niissä näkynyt pienen pieni sikiö ilman sykettä, vastanneet n. viikkoa 6. Ne olivat synkkiä aikoja, nyt minulla on vastoinkäymisistä huolimatta kuitenkin kaksi lasta :) Iän myötä keskenmenojen riski kyllä kasvaa, mutta minulla keskenmenot olivat kolmenkympin korvilla ja lapset sain kun olin 34 ja 36v.

...alkoi sitten se vuoto, ei muuta kuin tiputtelua, välillä kirkkaampaa, välillä sameampaa, soitin päivystykseen kun sain sinne lähetteen, seurailen nyt tilannetta, saa mennä jos sille tuntuu, ensi viikon alussa jokatapuksessa ultraan aika sinne... että kesken se sitten taisi mennä ihan oikeasti =(... onneksi mieliala vähän helpottanut, etten itkeskele kaiken aikaa, pystyin jopa asioimaan puihelimessa itkemättä... nyt jännittää se tyhjennys, lääkkeellinen ilmeisesti, että kuinkahan kipeäksi siitä tulee, kun työ on todella fyysistä ja yrittäjänä ei poiskaan luultavasti voi olla, ainakaan ihan yks kaks tuosta vaan... pelottaa myös tulla kotiin niitten lääkkeitten kanssa, kun sairaalaan on matkaa 100km.. jos sitten alkaakin kamala vuoto tai kipu.... on se joskus onni asua maalla! =P

Olen todella pahoillani. Jospa et lääkkeellistä tyhjennystä tarvitsekaan, vaan kohtu tyhjenee itsestään. Sehän sitten ultrassa tarkistetaan.

Minulla kokemusta yhdestä "luonnollisesta" tyhjennyksestä ja kolmesta lääkkeellisestä. Lääkkeellinen tyhjennys oli minulla huomattavasti kivuliaampi. Kohdunsuulle laitetaan samoja tabletteja joita laitetaan murunen synnytystä käynnistettäessä. Kohtu supistelee todella kipeästi usean tunnin ajan ja työnteko ei MITENKÄÄN olisi tullut kyseeseen, vaikka särkylääkkeitä otin nin paljon kuin uskalsin. Suosittelen että jäät "tyhjennyspäiväksi" sairaalaan, jos yhtään arveluttaa. Fyysisesti olet kunnossa jo seuraavana päivänä, henkinen puoli on sitten toinen juttu. Toisaalta työnteko auttaa pääsemään asian yli..

Voimia matkaan!

Haluan kiittää ihan kamalasti jo tässä kesken hoidon teitä kaikkia minua tukeneita, en olisi kuunapäivänä uskonut miten helpottavaa on saada purkaa oloaan tänne, ihan vieraitten ihmisten keskelle!=) Kiitos teille kanssasisaret, annatte toivoa huomiseen!Isoja halauksia teille!

Yhteistyössä