Ultra tyhjää täynnä :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sinimarja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Sinimarja

Jäsen
19.01.2009
265
0
16
Mä elelen täällä epätietoisuudessa. Pari päivää meni itkien ku tultiin neuvolasta, missä samalla ultrattiin jo näkyi vain paksuuntunut limakalvo.ens viikolla uus yritys siellä, sitten varmaan näkyy jos sattuukin ole kyse et viikkoja on vähempi ku luullaan. Tai jos istukka on edessä ja piilotti pienen taakseen. Viikkoja ultratessa 9+2 menkat oli jonkin verran epäsäännölliset,heittoa oli välillä, mut laskin 27 kiertopäivän mukaan. Veristä vuotoa ei ole ollut. 3kertaa on tullut housuihin parin viikon sisällä pieniä limakalvonriekaleita,josta en ole huolestunut kun vuoto muuten on ollut kirkasta/valkoista. Raskausoireet helpotti n.viikko sitten ja nyt ei tunnu yhtään raskaana olevalta. Vatsa ei ole turvonnut, pahoinvointi lakkasi samoin jatkuva väsymys ja "kestokrapula"olo. Rinnat ei enää arista niin kovasti vaikka yhä suurentuneet ovatkin.
jotenki olo on ihan negatiivinen eikä jaksa uskoa et ens viikolla löytyiskin elämää ultrassa. Ultralaite on siis vanha ja täti sanoi et jos viikkoja on n.8 sillä on mahdottomuus nähdä mitään. Mut kyllähän se pohti ultrauksen jälkeen tuulimuna ja kohdunulk. mahdollisuutta... Ja tuumi et kyl se vuotaa ennen 12 viikkoa pois. Vaikka kyl se toivoakin antoi, mut tavallaan puntaroi molemmat mahdollisuudet siinä ääneen. Tuntui niin turhalta kaikki ne lappujen täytöt ym kun ei saanut todistetta että joku eläisi kohdussa.
Välillä tulee viha et miksei sitten jo ala jo verinen vuoto jos kohdussa ei ole elämää. Pääsisi mahdollisimman uuteen yritykseen. Np ultraan sairaalassa on aikaa pari viikkoa, kaipa ne voivat antaa samalla käynnillä sitten ne pillerit et kohtu tyhjenee, jos siellä varmistuu tuulimuna tai keskeytynyt keskenmeno.
Ei oikein saa fiilistä päälle elätellä toivoa että siellä elämää olisi kun nuo oireetkin kehtas kadota.....
Helpottaa kun saa jonnekin vuodattaa tätä......

Auts. Nyt tuli vähän enemmän niitä limakalvonriekaleita, vaaleankeltaisia, sitkeita ja venyviä, joten limakalvoa se varmasti on. Alkoi tärisyttämään, pelkään että noita seuraa parin päivän sisällä verinen vuoto kun alavatsaa jomottaa vähän....

Pahoittelut alullepanijalle, toiv kuitenkin kaikki hyvin! :hug: :flower:

Samanlaista kokemusta itselläkin takana, toka tm, siinä ei mitään vuotoa, kolmas km, tuollaista kuvaamasi "vuotoa" muutama kerta ja keskeytynyt km, alkio lopettanut kehittymisen noin rv 5-6, huomattiin ultrassa rv 8 ja uusintaultra varm vuoksi rv 9, sykettä ei edelleenkään, joten lääkkeellinen tyhjennys minulla.

Pahoittelut kaikille samanlaisissa piinoissa eläneille/eläville! :hug: :hug:

:heart: :wave:

ISO :hug: sinulle!
Tuo on niin totta, että on ihana, kun on joku paikka, missä saa purkaa tuntojaan ja sinua ymmärretään!! Asian hyväksyminen ja ylipääseminen ottaa ison harppauksen eteenpäin, kun saa laitettua ajatuksia "paperille" ja joku vielä lukee ne! ja se on ihmeellistä, miten nuo viruaali halitkin lämmittävät!
Jos alat enemmän vuotamaan, tai tulee kipua mukaan, pyydä/vaadi lähete naistentautien pkl! sinulla on oikeus päästä sinne, et ei tarvi odottaa ja pelätä tuonne np-ultraan saakka

Mulla oli hetki sitten aivan sama tilanne kuin sinulla, viikkoja tosin oli kasassa vasta 7+0, mutta ei siellä näkynyt mitään muuta kuin paksuuntunut limakalvo. Minulla oli oireita koko aikana vain vähän, kerran taisin oksentaa, rinnat eivät kipeytyneet oikeastaan lainkaan... Mitään vuotoa tms. ei ollut ollut, joten täysin yllärinä kyllä tuli.

Viikon päästä tästä ultrattiin uudelleen ja annettiin samantien lääkkeet lääkkeellistä tyhjennystä varten. Itse tyhjennys sujui minulla ihan mukavasti ja nyt, pian kolme viikkoa tyhjennyksestä, alkaa vuoto loppua ja olo ja mielikin normalisoitua.

Voimia :hug: Toivotaan kuitenkin, että sieltä vielä vaavi paljastuisi :heart:

Kiitoksia tuesta :)
Uusintayritys tänään neuvolan vanhalla epätarkalla ultralla ei tuottanut tulosta. Rv nyt 10+1 Aikansa yritettyään,noin vartin, täti osoitteli yhtä kohtaa ja sanoi et tuo vois ehkä olla kuviteltavissa joksikin, mut ei voi sanoa varmasti kun kuva on niin epätarkka ja olis sit varmaan pieni ettei oikein vielä näy, siis viikkoja pienempi ku mitä menkkojen mukaan laskettu....
Esikosta näkyi rv9+4 tuolla samalla ultralla vaalea pahkura, jonka pystyi tulkita helposti sikiöksi.
Täytyy siis odottaa np ultraa johon aika viikon päästä. Mun taloudellinen tilanne ei kestä yksityisellä käyntiä, joten odottelen ensi viikkoa. Osasin kyl ottaa tämän uuden tyhjän ultran rauhallisemmin, kun olen kerennyt viikon sulatella ajatusta, että kyseessä voi olla keskeytynyt keskenmeno tai tuulimuna. Ei sille nyt oikeastaan mitään voi, täytyy vaan alkaa ajatella uutta yritystä, kun vaan sais pikaisesti kohdun tyhjentymään.sikäli harmi et tässä menee vielä viikko odotellessa varmistusta ja pillereiden saantia.

Np ultra on nyt nähty ja käyty rv 11+2 olisi ollut tänään, mutta tuulimunahan se ikävä kyllä oli.
Lapsivettä oli, paksuuntunut limakalvo,ja epämääräinen möhkäle. Siinä kohdilla ei ollut kuitenkaan mitään virtauksia tai muitakaan elämän merkkejä, joten se oli jotain ihme raskausmateriaalia...
Valitsin lääkkeellisen tyhjennyksen kotona...
Kyyneliä on vuodatettu, vaikka sikiötä nyt sitten ei olekaan ikinä ollut, mutta kun sitä vauvaa kerkesi jo odottamaan....... :(
kuukauden päästä verikoe et raskaushormoni on laskenu. Kuukausi pitäs odottaa ennen uutta yritystä, sanoi lääkäri.pillerit antanut hoitaja taas neuvoi odottamaan yhdet menkat.
Noh, haavat on nuoltava ja elämän jatkuttava. Kai tälläkin kokemuksella on tarkoituksensa.

Otan osaa Sinimarja itselläni sama tilanne, elikkäs 27.1 menin normaalille neuvola-lääkärille, mutta sykettä ei saatu, siitä Tyksiin, jossa todettiin tuulimuna ja lääkkeellisellä kotiin.....minäkin vauvaa odotin ja täysin murtunut olin ja edelleen suren, minä vuodan edelleen ja tänään olin hcg-mittauksessa joten toivon, että kohtu tyhjentynyt, vauvakuume on valtava edelleen, siis me emme odota kuukautisia, uskon, että uusi raskaus tulee vasta kun kohtu on siihen valmis....toivon vain että tämä vuoto loppuisi!! Onnea ja hyvää kevättä....tarrasukkia ja tuplaliimaa matkaan, kun sen aika tulee!!! :hug:

maaliskuu

Kiitos.
En osannut odottaa näin kovaa vuotoa ja kipuja. Olisin varmaan miettinyt vielä kaavintaa jos olisin tiennyt tämän. Laitoin keskeytyspillerit eilen iltapäivällä ja pari tuntia meni ok. Sit alkoi tuntua kipua ja otin särkylääkkeitä. Kahteen asti yöllä valvoin synnytyssupistuksia vastaavissa olotiloissa. Kipua ja yllättävä määrä verta ja kaikenlaista limakalvoa ja hyytymiä isoja paloja.ensimmäinen kun tuli kirkaisin. En osannut odottaa näin rajua juttua. ensin oli kuin vesi-ilmapallo olisi poksahtanut sisälläni ja se sattui. Sen jälkeen alkoi raju vuoto. Paketillinen yösiteitä meni litimäräksi, pyyhkeitä allani.... Väliin istuin alasti vessassa pienellä jakkaralla kun supistukset työnsi sitä materiaalia ulos... Kahdelta menin nukkumaan pyyhekasan päälle. Aamulla heräsin vaihtamaan pyyhkeet ja housut,siteen ja jatkoin nukkumista.sitten luulin että pahin ohi. Mutta vielä tulee niitä hyytymiä.
Olen kyl mielestäni kovahermoinen, mutta on tämä ollut sittenkin hurja kokemus. En uskonut et kohdussa on näin paljon tavaraa tuulimunassakin.

Yhteistyössä