Ultraan rakko täynnä - vatsan päältäkö siis?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja en tajunnut kysyä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi rakko täynnä?
Otetaan vatsan päältä kyllä, jos sikiötä ollaan kuvaamassa. Alakautta ei taida nähdä mitään, kun rakko estää kuvan saamisen.

No koska käskettiin mennä rakko täynnä niin siksi :D

Nimenomaan alakautta tehdään, että saa tarkempaa kuvaa. Jos rakko on täynnä se häiritsee ultraa tökitään sitä tikkua sitten vaikka korvaan. Äly hoi, älä jätä..8)

Alkuperäinen kirjoittaja Nasu-u:
Nimenomaan alakautta tehdään, että saa tarkempaa kuvaa. Jos rakko on täynnä se häiritsee ultraa tökitään sitä tikkua sitten vaikka korvaan. Äly hoi, älä jätä..8)

No äly hoi itelles, jos käsketään mennä rakko täynnä niin kai minä menen rakko täynnä!

Hassuja noi rakkoasiat.
Se on joko huono ultraaja tai huonot ultralaitteet jos ultraan käsketään mennä rakko täynnä.
Ikuna ei ole mulla käsketty olla pissaamatta ennen ultraa.

Mulla kans käskettiin EHDOTTOMASTI mennä rakko täynnä, oli jonkinmoinen natsilääkäri vissiin, koska hoitsu muistuti asiasta toistakymmentä kertaa että varmasti muistan asian, muuten lääkäri kuulemma kieltäytyy ultraamasta.. Tää tapahtu Turussa =).

Alkuraskauden ultrassa sisäkautta ja ei väliä rakko täynnä vai ei.
Np-ultrassa ultrattiin sisäkautta ja rakko piti olla tyhjä.
Rakenneultrassa ultrattiin vatsan päältä rakko täynnä.
Painoarvioultrassa loppupuolella ei ollu väliä ja vatsan päältä ultrattiin.

Näin oli mulla. =)

Alkuperäinen kirjoittaja The titityy:
Ei kai nykysin enää tarvitse olla rakko täynnä.
Itse kävin raskauden aikana n. 7 kertaa ultrassa ja aina piti pissata ensin kaikki pois.

No, kuten sanottu, käskettiin tulla rakko täynnä...

Mutta siis onko nyt yleinen käsitys se, että silloin tehdään vatsan päältä? (tätähän minä nimittäin kysyin enkä sitä että pitääkö pissiä kun se tosiaan on ohjeeksi annettu että rakko täynnä!)

Mulla ainakin on annettu lappu, että pitää olla tietty aika pissaamatta. Mut ku mä käyn pissalla keskivertoo useimmin, niin mun rakko oli todella täynnä ja munt määrättiin ihan ekaks pissalle, ku ultraan menin.
En tiiä oliko lappuset vanhentuneet, vai miks se ei sittenkään haitannut, ku rakko ei ollut täynnä... (kyseessä siis vuosi 2001 tai 2003, en muista kumpi)
Ja vatsan päältä kuvattiin.

Minä menin yksityiselle rakenneultraan rv 21, ja puhelimessa sanottiin että viikot on siinä ja siinä pitääkö vielä olla rakko täynnä. Käski varmuuden vuoksi olla pissaamatta, koska rakon saa nopeasti tyhjäksi jos tarve vaatii ;) Ja lääkäri kehui että oli hyvä että rakko oli täynnä. Lääkäri oli pätevä ja kokenut ultraaja (toimii ylilääkärinä eräässä sairaalassa), ja ultralaite aivan uusi, oli myös 4D-ominaisuus.

Eli jos rv 10 käsketään mennä rakko täynnä, uskoisin sen tarkoittavan juuri sitä että ainakin yritetään ultrata vatsan päältä. Jos näkymät ovat huonot päältä, niin sitten tehdään alakautta.

Alkuperäinen kirjoittaja Lionheart:
Minä menin yksityiselle rakenneultraan rv 21, ja puhelimessa sanottiin että viikot on siinä ja siinä pitääkö vielä olla rakko täynnä. Käski varmuuden vuoksi olla pissaamatta, koska rakon saa nopeasti tyhjäksi jos tarve vaatii ;) Ja lääkäri kehui että oli hyvä että rakko oli täynnä. Lääkäri oli pätevä ja kokenut ultraaja (toimii ylilääkärinä eräässä sairaalassa), ja ultralaite aivan uusi, oli myös 4D-ominaisuus.

Eli jos rv 10 käsketään mennä rakko täynnä, uskoisin sen tarkoittavan juuri sitä että ainakin yritetään ultrata vatsan päältä. Jos näkymät ovat huonot päältä, niin sitten tehdään alakautta.

Kiitos

ite olin just viime viikolla ultrassa ja en kyllä saanut mitään ohjeita virtsaamiseen..ultrattiin vatsan päältä ja sisäkautta..näky ihan hyvin vatsan päältä mut kattottiin viä sisäkauttakin kun kuuluu kuulemma asiaan..