Ultratulos: istukka irti reunastaan. Kellään kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Viikkoja 12. Istukka reunasta hiukan irti, mitään verta ei ole tullut mutta sanoivat että saattaa tulla vähän. Ei kuulemma ole vielä syytä huoleen, mutta jos irtoaa enemmän niin sitten on.

En ole koskaan kuullutkaan moisesta. Onko kellään kokemuksia?

Valitettavasti tuossa on riski placenta ablaatiolle- eli istukka irtoaa kokonaisuudessaan, tulee keskenmeno :( Toivotaan parasta, tosi kurja juttu. Saitko jo kontrolliajan?

En saanut kontrolliaikaa. Nyt odotetaan istukkanäytteen tuloksia, kuulemma 20-25% todennäköisyys kromosomipoikkeamaan. Jos tuloksissa selviää jotain poikkeavaa, niin sitten uudestaan käynnille. Istukasta ei oltu läheskään yhtä huolissaan kuin kromosomipoikkeamasta.

Verenvuotoja noilla viikoilla tai vähän aikaisemmin (sairaslomaa). Istukka oli jostakin reunasta vähän irrallaan. Sitten verenvuodot loppuivat, mutta sairaslomalle myöhemmin paineiden vuoksi. Istukka alkoi irrota odottavien osastolla ->hätäsektio viikolla 34.

Minulla on kolme pientä lasta kotihoidossa, laitoin tänään päivähoitohakemuksen koska pelkään sairaalaan joutumista. Jos tässä nyt kromosomit olisivat kohdallaan ja pelkästä istukasta kiikastaisi, niin hirveää olisi silti joutua kuukausitolkulla sairaalaan.

Tsemppiä kovasti tulosten odotteluun ja toivon myös ettei istukan kanssa tulisi enää lisää ongelmia :hug:

Huomattiinko istukan reunan osittainen irtoaminen siinä ultran ja näytteenoton yhteydessä? Oliko sulla mitään oireita ennen ultraa (kipuja, vuotoja?).

Mä sain vähän aikaa sitten aika kovan "iskun" mahaani (viikot oli silloin muistaakseni jotain 22+). Säikähdin todella ja sattuihan se mahaankin. Ultra tehtiin mun pyynnöstä vasta noin vajaan viikon kuluttua vahingosta, mutta lääkärin mukaan kaikki näytti olevan ok. Istukan reuna ulottui juuri sille alueelle, jossa se kipukohta oli. Onneksi mitään vuotoja ei ole tullut ja olo on ollut ihan ok.

Huomasinkin tuolta, että sanoit ettei vuotoa ole ollut. Onko kipuja ollut ennen tuota ultraa?

Alkuperäinen kirjoittaja viiden muksun mamma:
Tsemppiä kovasti tulosten odotteluun ja toivon myös ettei istukan kanssa tulisi enää lisää ongelmia :hug:

Huomattiinko istukan reunan osittainen irtoaminen siinä ultran ja näytteenoton yhteydessä? Oliko sulla mitään oireita ennen ultraa (kipuja, vuotoja?).

Mä sain vähän aikaa sitten aika kovan "iskun" mahaani (viikot oli silloin muistaakseni jotain 22+). Säikähdin todella ja sattuihan se mahaankin. Ultra tehtiin mun pyynnöstä vasta noin vajaan viikon kuluttua vahingosta, mutta lääkärin mukaan kaikki näytti olevan ok. Istukan reuna ulottui juuri sille alueelle, jossa se kipukohta oli. Onneksi mitään vuotoja ei ole tullut ja olo on ollut ihan ok.

Huomasinkin tuolta, että sanoit ettei vuotoa ole ollut. Onko kipuja ollut ennen tuota ultraa?

Kyllä, edellisenä päivänä ja vielä matkalla ultraan oli kipuja. Päivä ennen ultraa kivut olivat niin kovat että ihan itkin enkä pystynyt liikkumaan, piti hälyttää mies töistä kun en pystynyt edes kävelemään. Ihan tosi kovia, kuin synnytyssupistuksia jotka sattuivat selkään asti. Lääkäri sanoi että nuo kovat supistukset johtuivat juuri istukan irtoamisesta, ja ultrassa huomattiin istukan reunan olevan irti.

Yhteistyössä