Umpikujassa omassa elämässä!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja room 4 1
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

room 4 1

Vieras
Tästä tulee sitten todella piiiitkä ja epäselvä tilitys, koittakaa siis kestää ja esittäkää mielellään lisäkysymyksiä jos jää epäselväksi joku.

Mulla 2 lasta, 4 ja just täytti isompi 6, joten alottaa esikoulun ensi syksynä.
Asutaan pienessä kaupungissa, itse olen muuttanut opiskelemaan tänne aikoinani ja käytännössä asunu koko aikuisikäni täällä.
Lapset on syntyneet tänne ja isänsä myös asuu samassa kaupungissa uuden vaimonsa kanssa.

Lapset käyvät isällään n.joka toinen vk, ei ehkä edes niin usein vuositasolla. Olemme eronneet kun pienempi oli puolivuotias ja meni n.1 vuosi kun uusi nainen tuli kuvioon ja oikeastaan vasta siinä kohdassa alkoi lasten isä ottamaan molempia lapsia samaan aikaan luokseen, oli pelännyt ettei osaa hoitaa ja tietty kun lapsetkin kasvoi niin alkoi olla helpompi sit ottaa niitä luokseen. Oli kuitenkin todella suuren osan arjesta poissa kotoa, ajaa rekkaa ulkomaille.

Mulla ei ole ketään uutta elämässä, jotain suhaan aina toisinaan, mutta siis edellisestäkin kerrasta jo kohta lähemmäs vuosi.
Ikävöin edelleen exääni vaikken mistään hinnasta haluaisi elää hänen kanssaan enää, mutta tuntuu etten osaa elää kenenkään muunkaan kanssa.
Olen myös lihonnut TODELLA paljon parin viime vuoden aikan, olen aina ollut ylipainoinen, mutta nyt on painoa siis liikaa jo n.50kg.
Vaikuttaa siis itsetuntoon ym....

Nyt olen alkanut miettiä, että muuttaisin takaisin syntymäkaupunkiini eli Helsinkiin. Siellä asuu mun vanhemmat ja 2 veljeä, joista toisella on yksi pieni lapsi. Myös koko minun puoleinen sukuni asuu siellä. Lasteni isällä on äiti kuollut ja isäänsä ei edes tunne. Ei ole sisaruksia ja muutenkin välit sukuun hänellä on heikot.
Toinen juttu on se, että jäin juuri työttömäksi ja tässä käpykylässä on erittäin vaikea työllistyä uudestaan. Joten tietenkin Helsingissä olisi enemmän edes hakumahdollisuuksia.

Mutta, mutta, mutta ja MUTTA.
En ymmärrä ollenkaan itseäni. En haluaisi mitenkään vaan muuttaa.
Ajatus lapsieni kasvatuksesta suuressa kaupungissa, siitä vilinästä...Ahdistun jo ajatuksesta.
Ystäviä on joitakin vielä menneiltä vuosilta, enemmän ehkä nykyään kavereita. Ja sekin pelottaa, että jäisin jonnekki yksin mörisemään. En ole ollenkaan sen tyylinen kuin Helsingissä asuvat tuttuni. En jaksa juosta kauppakeskuksista toiseen, ihastella uusia nepalilaisravintoloita, viedä lapsiani jonnekkin pirun henkistymis-joogiin joka välissä.

En ole tyytyväinen tähän elämään, mutta tuo suuri muutos pelottaa ihan silmittömästi. Ja tiedän, että jos sinne lähden niin en takaisin enää tänne tule.
Mutta pelottaa, että muutun joksikin city-piipertäjäksi, joka jonottaa pakkasessa niin hirrrrveeen ihanaan flamenco-esitykseen.
Kuitenkin pidän niin pienistä asioista elämässäni ja jos oikeita halujani ajattelee niin mieluummin kurvaisin maalle asumaan kuin kaupunkiin, jos siis vain olis siellä jotku elinmahdollisuudet.

Tosi sekavaa, im sorry.
Mutta helpotti kummasti kun sain ajatuksiani kirjotettua tähän!

Kai sun on vaan listattava molemmista hyviä ja huonoja puolia ja valittava se kummassa on enemmän hyvää. Tai sit jos löytyis paikka jossa on maalla, mutta lähellä Helsinkiä...

En ole tyytyväinen tähän elämään, mutta tuo suuri muutos pelottaa ihan silmittömästi. Ja tiedän, että jos sinne lähden niin en takaisin enää tänne tule.
Mutta pelottaa, että muutun joksikin city-piipertäjäksi, joka jonottaa pakkasessa niin hirrrrveeen ihanaan flamenco-esitykseen.
Kuitenkin pidän niin pienistä asioista elämässäni ja jos oikeita halujani ajattelee niin mieluummin kurvaisin maalle asumaan kuin kaupunkiin, jos siis vain olis siellä jotku elinmahdollisuudet.

No olisko tuo nyt niin kamalaa :laugh:
Vakavasti puhuen musta kuulostaa siltä, että tarvitset sisältöä elämään. Jos sulla on kerran sukua Helsingissä, sinne muutto voi olla tässä vaiheessa se järkevin ratkaisu. Eihän sun ole pakko heittäytyä kylddyyriharrastajaksi, vaikka Helsinkiin muuttaisitkin... Suuremmalla paikkakunnalla on se etu, että jokaiselle löytyy jotain.
Lasten kasvattamisesta en olisi huolissani. Kasvatetaanhan noita Lontoossa, Tokiossa ja New Yorkissakin.
Ota se maalle muutto pitkän tähtäimen tavoitteeksi/unelmaksi. Vaikka nyt muuttaisit Helsinkiin, eihän se tarkoita että sun pitää olla siellä loppuelämäsi. Sitä paitsi Helsingistä ei tarvitse kovin kauas lähteä, jos haluaa asua maaseudulla.

Voihan PK-seudulla asua muuallakin kuin ihan stadissa. Itse olen muualta kotoisin, nyt pk-seudulla. Aika luonnonläheistä lähiöarkea eletään, vaikka stadiin 17km. Ei sen enempää. Eli on oma piha, omena- ja luumupuut, kasvimaa. Halutessa voi käydä stadissa moikkaan kavereita, lounaalla tai kahvilla. Toisinaan käyn siellä töiden vuoksi. Mutta en kuitekaan päivittäin, en aina edes viikottain. Sen sijaan tulee käytyä vähän etäänpänä uimassa, retkillä ym. Ei tää elämä minusta ole ollenkaan sen erilaisempaa kuin elämäni aiemmin pienemmällä paikkakunnalla. Halutessa on toki vaihtoehtoja enemmän ja voi helposti lähteä stadin vilinään, jos kaipaa välillä laupungin sykettä.

MInusta tuntuu, että olet ehkä sen verran turvalllisuushakuinen ihminen, että nyt tutut kuviot tuntuu sen verran turvallisilta, että niitä pelottaa lähteä rikkomaan. Mutta veikkaisin, että voisit säilyttää elämässäsi paljon niitä asoita mitä sinulla ja lapsillasi on nytkin, minkä lisäksi saisit paremmat mahdollisuuden saada töitä sekä mahdollisuudet viettää aikaa oman perheesi ja sukusi kanssa. Kyllä tuossa on niin paljon plussia, että lähtisin harkitsemaan vakavasti. Tottakai on ymmärrettävää, että ex-ei tuosta innostu varmaan, mutta kulkee ne lapset junilla ja lentäenkin etävanhempiensa luokse. Uudet kuviot saa kyllä toimimaan vaikka ne tuntuu ensin isoilta.

Kiitos vastauksista!
Tosiaanki isoin syy lienee tuo et oon tavallaan kaavoihini kangistunu ja kaikki uusi pelottaa.
Mutta on mulla sitten sekin mielessä kun nyt asutaan paritalossa ihanalla alueella. Oma piha ja lasten päiväkoti suht lähellä, tuleva koulu kivenheiton päässä ja tosiaan ex asuu 5km päässä.
Oon katellu vuokrakämppiä ja ei juuri alle

katoppa ku lähti käsistä........

Mutta siis ei irtoo alle 800 oikeen mikään kämppä stadin suunnalla. Ja tosiaan en mihinkään keskustaan tässä ole menossa.
Kerrostaloon asumaan, johonki kaksioon. Ahistaa, ahistaa...

Ja ei siinä FLAMENCO-JONOSSA seisoskelussa ole mitään vikaa jos todella teen sen omasta halusta, mutta en kestä sellasta "muka-kultturellia" hillumista.
Ja oikeesti en todellakaan tunne enää mitään taiteilijoita/muusikoita/näyttelijöitä ym...ja mieluummin äherrän suppismetsässä kuin jossain Kiasmassa.
Ja sellasia on mun tuttavapiirissä aikas paljon.

Mutta tosiaan toi asumismuoto kai nyt jotenk eniten mietityttää, lasten hoitopaikat ja koulut.
Ja tosiaan en usko et ex innostus ajatuksesta et lapset lähtee noin kauas. Mikäli yhtään häntä tunnen niin voi jäädä tapaamiset väliin aika usein ja ehkä jonain päivänä kuivua kasaan kokonaan.

Yhteistyössä