Unelmien työtarjous, mitä teen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Olen ihan pyörällä päästäni. Minulle soitettiin ja tarjottiin unelmien duuniapaikkaa. Minulla on humanistisen alan koulutus ja olen tehnyt epämääräisesti alan pätkähommia vuodesta 2005. Sittemmin aloitin kouluttatumaan ihan toiselle alalle, mutta en ole pitänyt koulusta tai työstä ja haaveillut "oman alan" hommista. Hain erästä paikkaa ja nyt minulle soitettiin sieltä, että pitäisi mennä käymään ja he haluaisivat minut sinne töihin. Työ olisi vakituista, arvostettua ja hyvin palkattua. Juuri sitä hommaa mistä olen unelmoinnut ihan teinistä asti.

Ongelma on tämä: Uusi työpaikka on 450km päässä missä asumme nyt. Miehellä on täällä vakituinen työ ja lapsemme ovat tarhassa. Olemme miettineet mitä tehdä ja mitenkä onnistuisi jos kävisin vaikka aluksi töissä siellä eli olisin viikot siellä ja viikonloput täällä. Kun mies saisi töitä sieltä niin siirtyisimme koko perhe sinne. Tämä työtarjous on niin harvinainen, että en oikein tiedä pystynkö ohittamaan sen.

Onko jollain kokemusta vastaavanlaisesta järjestelystä?

Homman "jännitystä" lisää vielä se, että en ole edes koskaan käynnyt ko. paikkakunnalla. Ehdottomasti olisi ottamassa työn mikäli perhe suostuu tuohon viikonloppujärjestelyyn.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilli:
Onko miehen vaikea vaihtaa paikkaa? Mitä jos alottaisi etsinnät jo nyt, jos pääsisi vaikka hyvin yhtäaikaa siirtymään..

On vaikea vaihtaa kun on sellaisella alalla mistä töitä on vaikea löytää. Lisäksi ei ole koulutusta vaan on ollut perheyrityksessä töissä n.10- vuotta. Nykyinen työpaikka on palkaltaan ja työehdoiltaan todella hyvä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Onko miehen vaikea vaihtaa paikkaa? Mitä jos alottaisi etsinnät jo nyt, jos pääsisi vaikka hyvin yhtäaikaa siirtymään..

On vaikea vaihtaa kun on sellaisella alalla mistä töitä on vaikea löytää. Lisäksi ei ole koulutusta vaan on ollut perheyrityksessä töissä n.10- vuotta. Nykyinen työpaikka on palkaltaan ja työehdoiltaan todella hyvä.

Voi, sitten kannattaa kyllä harkita tarkkaan, vieläpä tällaisena aikana..

Mitä perhe tuumii?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Voi, sitten kannattaa kyllä harkita tarkkaan, vieläpä tällaisena aikana..

Mitä perhe tuumii?

Eivät tiedä mitään ( siis sukulaiset yms.) Kerrotaan sitten jos otan työn vastaan. Luultavasti mies jää töihin tänne ja menemme sitten toisinpäin järjestelyllä kunhan saadaan asiat kohdalleen. Eli mies käy töissä ja tulee sitten viikonlopuksi kotiin.

mun mielestä pitäis ottaa työpaikka. Ja mies muuttaisi myöhemin mukana kun saisi työtä.

Tai olet vaikka vuokralla asuen n.6kk siellä ja kokeilet miltä kyseisellä paikkakunnalla tuntuu. Ja jos et tykkää, niin irtisanoudut ja ainakin sinulla on arvokasta työkokemusta. Ja entinen talo ja miehesi työ tallella. Ja palaat alkuperäiselle asuinpaikallesi työttömänä. Kyllä sä saat työtä palatessasi jostain muualta.

En lähtisi tuohon mistään hinnasta jos perhe ei voi tulla mukana. Olen elänyt tuota sekä lapsena että äitinä, kun toinen vanhempi on viikot pois ja en ikinä suostuisi siihen jatkuvana järjestelynä. Katsote kumman on järkevämpää olla työttömäni, sinun vai miehesi, ja sen mukaan valitsette.

Alkuperäinen kirjoittaja Ö:
mun mielestä pitäis ottaa työpaikka. Ja mies muuttaisi myöhemin mukana kun saisi työtä.

Tai olet vaikka vuokralla asuen n.6kk siellä ja kokeilet miltä kyseisellä paikkakunnalla tuntuu. Ja jos et tykkää, niin irtisanoudut ja ainakin sinulla on arvokasta työkokemusta. Ja entinen talo ja miehesi työ tallella. Ja palaat alkuperäiselle asuinpaikallesi työttömänä. Kyllä sä saat työtä palatessasi jostain muualta.

Peesi tälle.

Alkuperäinen kirjoittaja dfdf:
Alkuperäinen kirjoittaja Ö:

Peesi tälle.

Lapsetkin kannattaa jättää alkuun isälle ja tuttuun hoitopaikkaan, vaikka se koville ottaisikin. Uudella paikkakunnalla ei varmaan vielä mitään turvaverkkoja löydy, joten lasten kannalta on helpompi järjestää kaikki tutuissa ympyröissä. Otat sen alkuun, että tämä on vain väliaikaista. Jos se työpaikka tuntuu yhä unelmalta alunkin jälkeen, niin sitten rupeat etsimään vakinaisempaa asuntoa, hoitopaikkaa lapsille jne. Miehen tietysti kannattaa aloittaa työnhaku heti.

entäs jos mies jäisi koti-isäksi siksiaikaa että saa töitä uudelta paikkakunnalta?
meillä mies oli parisen kuukautta töissä toisella puolella suomea, teki pari viikkoa töitä, sitten pidemmän viikonlopun kotona jne. Raskasta oli, mutta nyt on vähän suunniteltu samaa uusiksi =)

Millainen uusi paikkakunta on? Jos et tykkäisikään työstä pitemmän päälle, niin onko siellä muita työpaikkoja tarjolla? Löytyykö sieltä miehelle helposti töitä?

Jos otat työn vastaan, mene ensin vuokralle. Saat verotuksessa työasuntovähennyksen. Vuokralla ollessa voit helpommin luopua työstä, jos se ei satu olemaankaan unelmien työ tai jos ero perheestä on liian rankkaa. Monet vuokrasopimukset tehdään vähintään 12 kuukaudeksi, mutta esimerkiksi meillä saimme tehtyä toistaiseksi voimassa olevan vuokrasopimuksen, koska työnantaja maksoi vuokraasunnon välityspalkkion.

Meillä on tilanne se, että mies on toisella paikkakunnalla töissä ja on viikot pois kotoa. Hän asuu vuokralla. Tarkoitus on, että perhe muuttaa myös. Mutta... miehen työpaikka ei osoittautunut sellaiseksi, että sinne kannattaisi jäädä pysyvästi, joten mies etsii jossain vaiheessa uuden työpaikan. Katsomme mistä uusi työpaikka löytyy. Sitten kun mies löytää sopivan työpaikan sopivalta paikkakunnalta, niin vasta sitten alamme valmistelemaan muun perheen muuttoa.

Koti-isäksi jäämistä en suosittele, ellei ole mahdollista jäädä hoitovapaalle. Vaarana on se, että kumpikin on ilman töitä. Minäkään en ole luopunut omasta työstäni. Onneksi niin, koska tilanne on pitkittynyt. Tässä voi mennä hyvinkin pari vuottakin ennenkuin saadaan asiat järjestykseen. Itse olen suht tyytyväinen nykyiseen tilanteeseen. Mies on vähemmän tyytyväinen, sillä perheestä erossa olo ei ole pitemmän päälle mukavaa.

Yhteistyössä